استاندار همدان خبر داد؛

اجرای ۸۵۰ عنوان پروژه فرهنگی به مناسبت دهه فجر در همدان

«قاسمی‌فرزاد» از اجرای ۸۵۰ عنوان پروژه فرهنگی به مناسبت دهه مبارک فجر در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹ - 31January 2023

اجرای ۸۵۰ عنوان پروژه فرهنگی به مناسبت دهه فجر در همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: سرلوحه کار دولت سیزدهم جلب اعتماد عمومی و بازسازی سرمایه اجتماعی در راس همه امور بوده و سعی کرده با پیگیری مستمر مشکلات از نزدیک ارتباط مستمر با مردم داشته باشیم

قاسمی‌فرزاد افزود: دیدارها و ملاقات‌های مردمی، دیدارهای چهره به چهره و همینطور حضور مدیران استان در سامد در راستای جلب اعتماد عمومی بود‌.

استاندار همدان تصریح کرد: در راستای جلب اعتماد عمومی از همان بدو ورود بحث بومی گزینی و ارتقای جوان‌گرایی را با شعار کردن جوان کردن مدیران استان که استمرار هم پیدا خواهد کرد آغاز کردیم.

وی عنوان کرد: دانش بنیان کردن بخش‌های مختلف صنعت، معدن و گردشگری، تکمیل زنجیره ارزش تولید و توسعه صادرات با اولویت محصولات دارای ارزش افزوده، برگزاری جلساتی در راستای نظارت بر قیمت‌ها در سطح بازار، راه اندازی بازارچه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی، ارتقا تسهیل و رفع موانع تولید و راه اندازی پردیس نوآوری و کشاورزی برای نخستین بار در غرب کشور از جمله اقدامات استانداری همدان بوده است.

استاندار همدان بیان داشت: ۲۹۰ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که مورد تاکید رهبری بوده مصوب شده و  ۱۹۸ مصوبه آن اجرا شده و باقی در حال اجراست و از جنبه شاخص‌های کمی رتبه ۵ و شاخص‌های کیفی رتبه سوم کشوری را دارا می‌باشیم.

وی با بیان اینکه نخستين استان در اجرای الگوی کشاورزی در سطح کشور هستیم، گفت: همدان، نخستین استانی بود که از الگوی کشت آن، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد. 

قاسمی فرزاد افزود: میزان اراضی گلخانه‌ای استان تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۲۰۰ هکتار بود که امسال تاکنون، ۱۵۰ هکتار تغییر کاربری و از این میزان ۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای انجام شده است و  برنامه مجموعه مسئولان استان، رساندن کشت‌گلخانه‌ای تا پایان دولت سیزدهم به ۹۷۰ هکتار است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: در این ایام ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد همچنین ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی می‌شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در مجموع یک‌هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه  ۸۵۰ عنوان پروژه فرهنگی برای دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده است، افزود:  پرونده ثبت جهانی هگمتانه و ارسال آن به یونسکو یکی از اقدامات شاخص در سطح ملی و استانی است که به طور جدی پیگیری می‌شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم براساس پیش‌بینی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرف تابستان ۱۴۰۲ این یادمان ارزشمند تاریخی ثبت جهانی شود.

وی متذکر شد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر در نظر داریم هرروز به یکی از شهرستان‌های استان سفر کنیم. با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌‌های عمرانی در این ایام، دشمنان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار یأس و ناامیدی خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار