مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

هدف دشمن در جنگ ترکیبی تغییر باور مردم است

«سلامی» گفت: تلاش دشمن تغییر باورها، اعتقادات، فرهنگ و آداب و رسوم ما است، زیرا جنگ اقتصادی، نظامی و تحریم موثر نبوده است.
کد خبر: ۵۷۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ - 01February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان، در دیدار با «سید سعید الرضا اسلامی» رئیس دانشگاه دامغان که صبح امروز در دانشگاه دامغان برگزار شد، با بیان اینکه اکنون دشمن با جنگ ترکیبی علیه اسلام و انقلاب وارد میدان شده است، اظهار داشت: دشمن، جنگ بی‌نظیری را با تمامی رسانه‌ها و ابزار‌های خود علیه اسلام و انقلاب جهت تغییر باورها، اعتقادات، فرهنگ و آداب و رسوم به کار بسته و در فضای مجازی به دنبال تحقق این اهداف است.

وی با بیان اینکه حماسه‌های دوران دفاع مقدس، برگرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگ عاشورا است گفت: کار فرهنگی و تقویت باور‌ها و اعتقادات در جوانان یک مجاهدت بزرگ برای انقلاب است و رسالت خطیر امروز ما، انتقال فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب به نسل‌های آینده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سمنان یکی از شایسته‌ترین اقدامات را ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و درس یک واحدی ابعاد حقوقی دفاع مقدس در دانشگاه دامغان دانست و گفت: آشنایی با درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس بین نسل جوان و دانشجویان است وارائه این درس با کلیپ‌های جذاب دفاع مقدس، حضور دانشجویان این درس در سفر راهیان نور، برگزاری کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس، حضور راویان دفاع مقدس در کلاس‌های درس تأثیرگذاری و جذابیت درس دفاع مقدس را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: تشییع و تدفین شهدای گمنام در واحد‌های دانشگاهی و برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس دارند و ایجاد یادمان‌های شهدا در مراکز آموزش عالی در سوق دادن دانشجویان به سوی اهداف و آرمان‌های معنوی مانند ایمان، جهاد، شهادت و ایثار، در تلطیف فضای دانشگاه بسیار موثر است.

مدیر کل حفظ و نشر ارز ش‌های دفاع مقدس سمنان همچنین خواستار همکاری ظرفیت پژوهشی دانشگاه دامغان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و تصریح کرد: تا کنون ۵۹۰ مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه دامغان با توجه به دارا بودن اساتید و دانشجویان مجرب می‌تواند در این زمینه یاری‌گر ما باشد.

سلامی در خصوص اجرای طرح کسر خدمت سربازی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری افزود: دانشجویان و دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته‌های تحصیلی می‌توانند پس از انجام طرح‌های تحقیقاتی منطبق با اولویت‌های پژوهشی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، از کسری خدمت متناسب با کیفیت طرح انجام شده بهره‌مند گردند.

در این دیدار مقرر شد؛ برگزاری نشست‌های بصیرتی و تخصصی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت ویژه کارکنان، دانشجویان و استادان، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ادبی با موضوع دفاع مقدس، مقاومت، جهاد تبیین و... در هر نیم سال تحصیلی، برگزاری شب شعر و خاطره، حضور راویان دفاع مقدس در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، برگزاری محافل خاطره گویی با حضور کارکنان، دانشجویان و استادان در سالروز عملیات‌ها، برگزاری دوره آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان و استادان، حمایت مالی و معنوی اداره کل از طرح‌های پژوهشی و پایان نامه دانشجویان با موضوع دفاع مقدس مورد عنایت و توجه دور مجموعه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار