دیدار با خانواده شهید «برنگ» در اردبیل

مدیران‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل، با خانواده شهید «عادل برنگ» دیدار کردند.
کد خبر: ۵۷۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ - 01February 2023

دیدار با خانواده شهید «برنگ» در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و «داور نوری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان امروز (چهارشنبه) در قالب «طرح سپاس» و برنامه‌های کنگره 3‌ هزار و 400 شهید استان اردبیل با حضور در منزل شهید «عادل برنگ آبدارلو»، با پدر این شهید والامقام دیدار کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در این دیدار، با اشاره به جان‌فشانی‌های شهدا و رزمندگان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت، آنان را مظهر غیرت دینی و شجاعت مسلمان واقعی دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در این دیدار گفت: والدین معظم شهدا الگوهای در دسترس و قابل مشاهده از یک فرد ایرانی با سبک زندگی شیعی و اسلامی هستند و باید از وجود آن ها بیشترین بهره را برد.

در پایان این دیدار، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، از پدر شهید «عادل برنگ آبدارلو» قدردانی شد.

عادل برنگ آبدارلو در نهم خرداد ‌1345 در شهرستان اردبیل به دنیا آمد و پدرش حیدر میوه فروش بود و مادرش مارال نام داشت.

تا دوم متوسطه درس خواند و در سال 1361 ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر شد و با شروع جنگ تحمیلی با عنوان بسیجی در جبهه ها حضور یافت.

هفتم اسفند 1362 با سمت آر پی جی زن در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و پیکرش مدتی در منطقه برجا ماند و سرانجام در 30 اردیبهشت 1374 پس از تفحص، پیکر مطهر او در گلزار شهدای قاسمیه اردبیل به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها