در آیین اختتامیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: عظمت الهی مردم ایران در دفاع مقدس موجب شکست قدرت‌های جهان شد

فرمانده کل سپاه گفت: مردم ایران در مقابل آرایش عظیم دشمنان در جنگ تحمیلی توانستند عظمت الهی را بر قدرت‌های جهان تحمیل کنند و در یک جنگ هشت ساله پیروز شوند.
کد خبر: ۵۷۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ - 01February 2023

سرلشکر سلامی: دنیای سلطه تمام تلاش خود را برای بازگشت به کشورمان قرار داده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آیین اختتامیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای بسیج که در مجتمع ۵ آذر برگزار شد، اظهار داشت: بعضی از لحظه‌های تاریخ، امتداد ابدی دارند؛ یعنی نقطه‌ای نیستند، بلکه امتداد زنده‌ای از جریان یک حقیقت هستند؛ مانند لیلةالقدر که همین تعبیر را دارد؛ لذا بعضی از شخصیت‌های تاریخ هم همین‌گونه هستند؛ چون فراتر از زمان حرکت می‌کنند؛ به نحوی تاریخ هرگز نمی‌تواند غبار فراموشی را بر آن‌ها بپوشاند.

سردار سلامی ادامه داد: یادآوری ایام‌الله خیلی اهمیت دارد و امروز یکی از همان روزهاست؛ روزی که امام خمینی (ره) از تبعید بازگشت و نقشه یک انقلاب شکوهمند را در تاریخ ترسیم کرد.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: «نیکسون» رئیس جمهور وقت آمریکا دارای نظریه‌ای بود که بر اساس آن، یکی از ستون‌های سیاست آمریکا در منطقه ایران و عربستان سعودی بودند؛ اما ایران به دلیل موقعیت خاص خود محملی برای تحقق سیاست‌ها و اهداف سلطه‌طلبانه آمریکا بود. جغرافیای سیاسی کشورمان جزئی از آمریکا محسوب می‌شد و حتی استقلالی برای آن هم قایل نبودند؛ همچنین در این رابطه ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در شئون مختلف ایران دخالت و نظارت داشتند.

وی با بیان اینکه مدل هسته پیرامون، شیوه‌ای بود که بر اساس آن جهان اداره می‌شد، گفت: هنر امام (ره) این بود که این مدل را شکست و هویت غارت‌شده‌ی ملت را دوباره به آن‌ها بازگرداند؛ در واقع این نقطه آغاز طلوع یک خورشید و به تعبیر امام (ره) سرآغاز حاکمیت الله بر زمین بود؛ البته این پایان ماجرا نبود، بلکه آغاز یک تقابل بزرگ بین هندسه قدرت با ایران بود؛ زیرا برای آن‌ها قابل قبول نبود که مهم‌ترین دارایی خود را در منطقه از دست دهند؛ لذا از آن روز که انقلاب ما شکل گرفت و حاکمیت اسلام آغاز شد تا امروز دنیای سلطه و نظام استکباری تمام تلاش خود را برای بازگشت و رجعت به تاریخ کشورمان قرار داده است.

سرلشکر سلامی افزود: در این رابطه کودتا و طرح‌های تجزیه‌طلبانه قومی، جنگ‌ تحمیلی و جهانی هشت‌ساله‌ که طولانی‌ترین جنگ قرن بود را علیه ایران تدارک دیدند؛ زیرا در یک سو، قدرت‌های جهان حتی شوروی سابق و آمریکا در کنار هم و مقابل ایران قرار گرفتند و هر دو در عقبه صحنه سیاسی و اقتصادی و نظامی‌ عراق حضور داشتند؛ حتی اعراب مرتجع نیز بخش مهمی از این آرایش عظیم بودند و مردم ایران تنها در مقابل این آرایش عظیم توانستند عظمت الهی را بر آن قدرت‌ها تحمیل کنند و در یک جنگ هشت ساله پیروز شوند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: اگر‌چه دفاع مقدس بعد از هشت سال پایان یافت، اما جنگ باز هم ادامه یافت و این بار به عرصه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و فناوری کشیده شد. دشمنان حتی دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور و همزمان تحریم اقتصادی را تشدید کردند.

وی اظهار داشت: بعد از رحلت امام (ره)، جانشین صالح ایشان سه دهه سفینه نجات امت شده و به ما اجازه نداده‌اند که در هیچ میدان نبردی از خاکریز اول عقب‌نشینی کنیم؛ لذا تهاجم رسانه‌ای و جنگ نرم دشمن پاسخ داده شد و جبهه خالی نشد؛ هرچند فشار‌ها سنگین شد، اما باز ملت ایران ایستادند و از فضای تحریم، فرصت سازندگی ساختند.

سردار سلامی افزود: نظام سلطه و استکباری در ادامه تلاش‌های خود این بار فتنه تکفیر را به راه انداختند تا نفوذ منطقه‌ای ما را از بین ببرند، ولی این هم فرصتی شد تا در فضای حیاتی جهان اسلام تنفس کنیم؛ حتی تحریم اقتصادی، عملیات روانی و تهاجم فرهنگی هم نتوانست ملت ایران را متوقف کند؛ چون جوانان در میدان علم و اندیشه حضور داشتند و نشان دادند که حتی می‌توانند در فضای تحریم علمی و فنی، ماهواره به فضا پرتاب و واکسن تولید کنند.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما توانستیم حضور خود را در منطقه تثبیت کنیم؛ زیرا ایران عزیز در همه جنبه‌ها قدرتمند شده است و دیگر از قدرت‌های استکباری هراسی نیست و اولین‌ها دیگر غربی‌ها نیستند؛ ملت ایران کلیشه‌های رایج دنیا را شکستند و نشان دادند که هر آنچه بخواهند را می‌توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: همه این تهدیدات که وجود داشتند و دارند، واقعیت‌هایی هستند که در برابر ملت ایران قد برافراشتند؛ اما چرا احساس پیروزی داریم؟ برای اینکه ما از دشمنان نمی‌ترسیم؛ اگر قدرتمند هستیم، برای این است که شاخص‌های قدرت را داریم و در جنگ نرم می‌توانیم از تسخیر قلب‌ها و اذهان جلوگیری کنیم.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: چند سال پیش در راهبرد امنیت ملی آمریکا عنوان شد که ما (آمریکا) دنبال جهانی هستیم تا مردم همه عضو یک دهکده کوچک به نام دهکده جهانی شوند؛ در واقع شتاب برای تبدیل شدن جوانان به فرهنگ و اندیشه غرب موضوعی است که آن‌ها آن را غربی‌سازی و «جهانی شدن» می‌نامند؛ لذا باید با این فرهنگ جنگید و اجازه غلبه به آن‌ها را نداد.

وی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «خرمشهرها در پیش است»، افزود: امروز جنگ در ورای فضای حقیقی و در فضای مجازی است. والفجر‌ها و خرمشهر‌های جدید همین فضای مجازی است که باید فاتح آن باشید؛ البته وقتی جهاد می‌کنید، خداوند راه را به شما نشان می‌دهد.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه جهان میدان مبارزه حق و باطل است، گفت: ما صادق هستیم؛ چون آنچه را می‌گوییم عمل می‌کنیم.

در این مراسم، «سید حجاز حجازی» از لبنان و «ابوذر روحی» چهره‌های سال مجازی در چهارمین رویداد فضای مجازی بسیج انتخاب شدند که جوایز خود را از دست فرمانده کل سپاه دریافت کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار