۴۴ سال افتخار/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اجرای ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد همزمان با دهه فجر

«درخشان» گفت: در دهه فجر امسال حدود ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری برای مرکز استان و شهرستان‌ها با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۵۷۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ - 01February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن طلیعه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر در سطح استان پیش‌بینی‌ شده است.

وی افزود: استان ما امسال میزبان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر است و با تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی، جشنواره فجر با نمایش تعداد آثار بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال جشنواره فیلم فجر با اکران ۱۶ فیلم در این استان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره از ۱۷ بهمن آغاز و تا ۲۳ بهمن ادامه خواهد داشت و روزی سه اکران در استان داریم.

درخشان با بیان اینکه امروز سینمای دفاع مقدس جایگاه ارزشمندی در کشور دارد، عنوان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته تعدادی از فیلم‌های جشنواره فجر با موضوع دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: امسال شاهد حضور پررنگ هنرمندان استان در جشنواره فیلم فجر هستیم و سه اثر از هنرمندان استان در این جشنواره داریم که امیدواریم مانند سال‌های گذشته شاهد درخشش هنرمندان استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر امسال دو اثر در جشنواره تئاتر فجر داشتیم که یکی از آثار ما کاندیدای دریافت چندین جایزه جشنواره است و جایزه بهترین بازیگر کودک جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز به «ابوالفضل پارسا» از کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

درخشان میزبانی از جشنواره موسیقی فجر و میزبانی از جشنواره هنرهای تجسمی فجر را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و افزود: امیدواریم شاهد حضور هنرمندان استان در رشته‌های مختلف باشیم.

وی ابراز داشت: در مجموع در دهه فجر امسال حدود ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری برای مرکز استان و شهرستان‌ها با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده است که «جهاد تبیین» از گذر همین برنامه‌ها و تولید محتواهایی است که در این برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از رشد شاخص‌های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و متذکر شد: در همین راستا شاهد رشد بیش از ۳۰۰ درصدی اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار