مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خبر داد؛

برگزاری سیزدهمین دوره اکران فیلم‌های «جشنواره فیلم فجر» در اصفهان

«تمنایی» گفت: سیزدهمین دوره اکران فیلم‌های «جشنواره فیلم فجر» ۱۷ بهمن سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ - 02February 2023

برگزاری سیزدهمین دوره اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اصفهان«علی تمنایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص جشنواره فیلم فجر اصفهان، اظهار داشت: امسال چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برگزار می‌شود که استان اصفهان سیزدهمین دوره اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند  و ستاد اجرایی آن در اداره کل تشکیل شد.

وی در خصوص ستاد اجرایی جشنواره فیلم فجر که به طور ویژه در حال برنامه‌ریزی هستند، عنوان کرد: ۸ کمیته در این راستا برای اجرای بهتر و قوی‌تر جشنواره در اصفهان برپا شد که شامل کمیته اکران، هنرمندان، فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، برنامه‌های جانبی، نظارت و اختتامیه است و فعالیت آنها از یک ماه گذشته آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اکران ۱۸ فیلم بخش سودای سیمرغ در اصفهان تصریح کرد: ۷۲ فیلم به دبیرخانه فیلم فجر تهران رسیده که از این میان ۱۸ فیلم در جشنواره پذیرفته شد و همه ۱۸ فیلم در اصفهان به نمایش گذاشته خواهد شد.

تمنایی در خصوص افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در اصفهان افزود: افتتاحیه این برنامه دوشنبه ۱۷ بهمن که با تجدید میثاق هنرمندان با شهدا صورت می‌گیرد و این جشنواره تا ۲۳ بهمن  به مدت ۷ روز در سینما ساحل، فلسطین و سینما سپاهان ادامه دارد، البته سینما سپاهان مخصوص اصحاب رسانه و هنرمندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه‌ با برنامه‌های ویژه در ۲۴ بهمن در اصفهان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اختتامیه همراه با دو ویژه برنامه جشن مهر سینمای ایران که با برنامه جشنواره سیزدهم تلفیق شده برگزار و از اهالی فن سینما و سایر رشته‌های مرتبط از پنج رشته تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در خصوص تولیدات هنرمندان اصفهان اضافه کرد: فراخوانی داده شد که فیلم‌های آنها در جشنواره پس از داوری به نمایش درمی‌آید و همچنین افرادی که تمایل به اکران فیلم‌هایشان دارند درخواست بدهند، البته تعدادی فیلم به دبیرخانه رسیده که پس از داوری برگزیدگان مشخص و در سینما سپاهان اکران تا کار اهالی هنر اصفهان نیز دیده شود.

تمنایی با اشاره به اینکه قطعاً برگزاری جشنواره با فراز و فرودهایی همراه بوده اما امسال سعی شده تا شاهد استقبال و تحرک هنرمندان در این جشنواره نیز باشیم، مطرح کرد: همانطور که فیلم‌سازان اصفهانی توانستند در جشنواره ایساتیس یزد افتخارآفرینی کنند یعنی زمینه و توانمندی آن در اصفهان وجود دارد اما همچنان در ساخت و تولید فیلم بلند نیاز به همت بیشتری وجود دارد که اولین فیلم بلند اصفهان به نام «مصطفی» در حال تولید است‌.

وی با بیان اینکه استان اصفهان پس از تهران ظرفیت بسیار خوبی برای تولید آثار سینمایی دارد و یکی از این ظرفیت‌ها جوانانی هستند که در بخش تولید فیلم کوتاه و مستند حرف برای گفتن دارند، گفت: متأسفانه در زمینه فیلم‌سازی کودک و تولید فیلم بلند هنوز عقب هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها