مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تقدیر از سه خوشنویس بانوی چهارمحال و بختیاری درجشنواره ملی «مشق مادر»

«احمد رضا باقری» از تقدیر سه خوشنویس بانوی چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی «مشق مادر» خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶ - 01February 2023

تقدیر از سه خوشنویس بانوی چهارمحال و بختیاری درجشنواره ملی «مشق مادر»به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از تقدیر سه خوشنویس بانوی چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی «مشق مادر» خبر داد.

احمد رضا باقری گفت: «الهام عابدی» در بخش نستعلیق، «افسانه کریمی اورگانی» و «طیبه امیرخانی» در بخش شکسته نستعلیق سه خوشنویس بانوی استان در جشنواره ملی «مشق مادر» موفق به کسب مقام تقدیر شدند.

باقری افزود: جشنواره «مشق مادر» از سوی حوزه هنری قزوین به طور همزمان در ۳۱ مرکز در سراسر کشور در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور بانوان هنرمند و خوشنویس برگزار شده است.

وی اظهار داشت: حوزه هنری استان با حضور ۲۰ بانوی خوشنویس استان این جشنواره را برگزار کرد که در نهایت ۱۷ اثر خوشنویسی برای داوری نهایی به استان قزوین ارسال شد.

باقری گفت: ۵۴۴ اثر در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق از بانوان خوشنویس سراسر ایران در این جشنواره به رقابت پراختند که در نهایت پس از داوری؛ پانزده اثر جزو آثار برگزیده و یکصد اثر شایسته تقدیر اعلام شده که آثار بانوان خوشنویس استان نیز از آثار شایسته تقدیر کشور است.

مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: آثار بانوان شرکت کننده در جشنواره «مشق مادر» به صورت بداهه نویسی با موضوع کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر می‌باشند که آثار منتخب و تقدیری در کتابی با همین عنوان منتشر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، «مشق مادر» اولین جشنواره ملی خوشنویسی کشور مختص بانوان است که توسط حوزه هنری برگزار شده و مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۰ بهمن ماه در قزوین برگزار و از برگزیدگان و منتخبین تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار