۴۴ سال افتخار/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز:

بستر آشنایی  دانش آموزان با مبانی انقلاب اسلامی باید در مدارس فراهم شود

 «فتح الهی» دانش آموزان را آینده سازان انقلاب اسلامی دانست و گفت: دانش آموزان پرچمداران آینده کشور هستند و به همین سبب مدارس باید بستری برای آشنایی حداکثری آنها با مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی و شهدا باشند.
کد خبر: ۵۷۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 02February 2023
 بستر آشنایی  دانش آموزان با مبانی انقلاب اسلامی باید در مدارس فراهم شود «سردار فتح الهی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز در آیین افتتاح ۳۰۰ نمایشگاه دانش‌آموزی انقلاب اسلامی که به مناسبت دهه فجر در مدارس استان البرز برپا شده است؛ در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس از البرز اظهار داشت: نظام آموزشی در برابر انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به دانش آموزان مسئول است.
 
وی با بیان اینکه باید فضای مدارس طوری طراحی شود که دانش آموزان با ارزش های انقلاب اسلامی آشنا شوند؛ افزود: برای ارتباط موثر با دانش آموزان باید برنامه ریزی گسترده و نوینی مبتنی بر پژوهش های علمی و روش‌های نوین آموزشی و ارتباطی داشته باشیم.
 
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های دانش آموزی دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس استان البرز؛ افزود: در این نمایشگاه ها تلاش می کنیم تا تاریخ معاصر ایران ، ارزش های شهدا و انقلاب اسلامی و مضامین بیانیه گام دوم انقلاب را  با ابزار  فرهنگ و هنر برای  دانش آموزان تبیین کنیم.
 
 سردار فتح الهی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه ها بر ۲ پایه محتوا و روایت استوار است؛ افزود: محتوای تولیدی  جهت   چهل سالگی دوم انقلاب اسلامی و دانش آموزانی که کمتر با تاریخ سالهای نخست انقلاب آشنایی دارند طراحی شده و در این راستا   بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز، امروز و فردا و با مشارکت دانش‌آموزان برپا شده است؛ادامه داد: این نمایشگاه‌ها بر پایه مشارکت حداکثری دانش آموزان جهت تقویت روحیه پژوهشی و شناختی آنها نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی بر پا شده است.
 
فتح الهی عنوان کرد: بخش دیروز  با دو زیر مجموعه نقش نوجوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و فساد اجتماعی دوران قبل پهلوی از بخش های مهم این نمایشگاه‌های دانش آموزی است .
 
وی همچنین معرفی دست آوردهای انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه ها برشمرد و تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی، رسانه و فضای مجازی زیر مجموعه بخش امروز نمایشگاه دانش آموزی مدرسه انقلاب هستند و مهدویت، جهاد علمی و  اقتصادی، نقش نوجوانان در ساخت ایران قوی، لشکر فرشتگان، هم کلاسی‌های آسمانی و غرفه مکتب حاج قاسم از زیر مجموعه های بخش فردای این نمایشگاه‌ها هستند.
 
فتح الهی با اشاره به اینکه  بازدیدکنندگان  این نمایشگاه ها  به همراه دانش آموزان در قالب سفری ضمن آشنایی با چگونگی حضور استعمارگران در ایران آشنا و چگونگی چپاول ثروت های ملی ما توسط کشورهای غربی؛ سیر تحول استعمار سنتی به مدرن را نظاره می کنند.
 
وی با بیان اینکه  در این سفر یا اردوی فرهنگی شرکت کنندگان در نمایشگاه با چگونگی قطع دست استعمارگران از تجاوز به منابع ملی به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی آشنا می شوند؛ بیان داشت: فتح الهی با تاکید به بهره‌گیری از روش‌های نوین ارتباطی در این نمایشگاه‌ها؛ افزود: در این نمایشگاه‌ها هرغرفه دارای راوی دانش آموز با موضوعات دیروز، امروز و فردا و به جهت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، سرگذشت استعمار در کشور است.
 
وی غرفه پسران و دختران حاج قاسم، بازارچه و موکب به مناسبت میلاد امام علی (ع) را از دیگر بخش های این نمایشگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت دانش آموزان در این نمایشگاه به جهت آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت بوده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار