مدیر گلزار شهدای کرمان خبر داد؛

برگزاری مراسم «مهمانی لاله‌ها» و «پدران آسمانی» در جوار مرقد شهید سلیمانی

«حسنی‌سعدی» از برگزاری مراسم «مهمانی لاله‌ها» و «پدران آسمانی» در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ - 02February 2023

برگزاری ۲ آیین «مهمانی لاله‌ها» و «پدران آسمانی» در جوار مرقد شهید سلیمانی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا حسنی‌سعدی» مدیر گلزار شهدای کرمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در چهل و چهارمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: نخستین پنجشنبه ایام‌الله دهه فجر به عنوان «میهمانی لاله‌ها» نامگذاری شده و مردم برای سپاسگزاری و قدردانی از زحمات شهدا هر ساله در چنین روزی با شاخه‌ای گل به گلزارهای شهدای سراسر کشور می‌روند و ضمن غبارروبی مزار شهدا با اهدای شاخه‌های گل، یاد و خاطره‌ شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند.

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به وجود ۱۸ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور، گفت: عصر امروز (سیزدهم بهمن ماه) همزمان با سراسر کشور آیین مهمانی لاله‌ها ساعت سه در گلزار شهدای بین‌المللی کرمان و جوار قبور مطهر شهدا و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و روز پدر قرار داریم، افزود: از حدود ۱۶ سال قبل، فرزندان شهید به مناسبت روز پدر در شب میلاد حضرت علی (ع) با حضور در گلزار شهداهای سراسر کشور با نثار شاخه گل به قبور پدران خود، این روز را گرامی می‌داشتند.

حسنی‌سعدی با اشاره به برگزاری آیین «پدران آسمانی» در گلزار شهدای کرمان، بیان کرد: این آیین جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای کرمان و جوار مرقد مطهر سردار دل‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای کرمان به برکت وجود مرقد مطهر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و بیش از هزار شهید به قطب فرهنگی منطقه تبدیل شده است، افزود: گلزار شهدای کرمان روزانه میزبان چیزی در حدود دو هزار زائری است که نقاط مختلف کشور خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند.

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به اینکه تعداد زائران گلزار شهدای کرمان در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی بسیار افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: تاکنون از ۷۰ کشور به زیارت مرقد مطهر سیدالشهدای جبهه مقاومت آمده‌اند و این مکان مقدس زائرانی نه تنها از کشورهای جبهه مقاومت اسلامی که از اقلیت‌ها و قومیت‌های مختلف از جمله زرتشتی، مسیحی و اهل سنت و حتی از سراسر دنیا دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها