44 سال افتخار / مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور:

امام با پیروزی انقلاب ثابت کرد دین از سیاست جدا نیست

حجت‌الاسلام «ادیانی» گفت: پیش از انقلاب حتی بخشی از اقشار مذهبی ما نیز پذیرفته بودند که دین از سیاست جداست و اگر روحانیت در مسائل سیاسی ورود می‌کردند دربار شاه آنها را آخوند سیاسی طالب دنیا می نامیدند، امام با پیروزی انقلاب ثابت کرد دین از سیاست جدا نیست.
کد خبر: ۵۷۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ - 02February 2023

امام با پیروزی انقلاب ثابت کرد دین از سیاست جدا نیست.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید علیرضا ادیانی» مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور، امروز(پنجشنبه) در هشتمین یادواره 79 شهید طلبه و روحانی استان گلستان اظهار داشت: نقش روحانیت مختص به دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیست؛ بلکه روحانیت از قبل از انقلاب و در طول تاریخ اسلام در صحنه‌های مختلف حاضر بودند.

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: یکی از خیانت های رژیم پهلوی در قبال کشور تئوریزه کردن سکولاریسم در جامعه بود تا جامعه باور کند دین از سیاست جدا بوده و افیون توده هاست.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور افزود: پیش از انقلاب حتی بخشی از اقشار مذهبی ما نیز پذیرفته بودند که دین از سیاست جداست و اگر روحانیت در مسائل سیاسی ورود می‌کردند دربار شاه آنها را آخوند سیاسی طالب دنیا می نامیدند.

وی گفت: امام خمینی (ره) با یک مهندسی درست و جامع برای شکل گیری یک انقلاب الهی ورق را برگرداند تا نشان بدهد دین ما، مکتب ما و کتاب آسمانی ما تماما سیاسی است.

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: انقلاب ما، اولین انقلاب تاریخ بود که کاملا اسلامی شکل گرفت تا تعالیم اسلام ناب محمدی را نه تنها در جغرافیای ایران بلکه در جهان پیاده سازی کند و زمینه ظهور منجر عالم بشریت را فراهم کند.

حجت‌الاسلام ادیانی در پایان به تهدید نرم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان علیه نظام اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری اینگونه یادواره‌ها یک ضرورت و نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و موجب عزت و اقتدار است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها