واگذاری بیش از هزار فقره از اسناد املاک غصب شده پهلوی به مردم گیلان

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در مراسمی تحت عنوان «املاک ملّت»، هزار و ۵۴۲ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم شریف گیلان در سال ۱۴۰۱ واگذار شد.
کد خبر: ۵۷۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸ - 02February 2023

واگذاری 1542 فقره از اسناد املاک غصب شده پهلوی به مردم گیلان در سال 1401به گزارش  دفاع‌پرس از رشت، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در مراسمی تحت عنوان «املاک ملّت»، هزار و ۵۴۲ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم شریف استان گیلان در سال ۱۴۰۱ واگذار شد و به گفته استاندار گیلان در مجموع، بالغ بر ۹ هزار و ۲۰۰ فقره سند در گیلان تاکنون به مردم واگذار شده است.

کاربری این املاک واگذار شده به مردم در گیلان در سال ۱۴۰۱ شامل ۶۱۹ فقره مسکونی، ۲۶ فقره تجاری، ۸۵۹ فقره زراعی و هشت فقره سایر کاربری است و در مجموع ارزش این املاک به ۹۱۶ میلیارد تومان می‌رسد.

این اسناد مربوط به املاکی است که در دوره پهلوی به زور از مردم گرفته و به نفع این خاندان منحوس مصادره شده بود.

از سال ۱۳۹۲ حسب دستور مقام معظم رهبری، بنیاد مستضعفان اقدام به واگذاری اسناد این املاک به صاحبان واقعی آن کرده است.

همزمان با ایام دهه مبارک فجر نیز، ۱۳۵ هزارمین سند از این املاک در مراسمی با مرکزیت شهر رشت و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و به‌طور همزمان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استان‌های گلستان، مازندران، خراسان جنوبی و شهرستان کنگان در استان بوشهر به طور رایگان به مردم ایران واگذار شد.

همچنین لازم به ذکر است پراکندگی جغرافیایی این املاک در ۲۲ استان کشور است و مساحت این ۱۳۵ هزار ملک واگذار شده به مردم بیش از ۳۸۰ میلیون متر مربع و با ارزشی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و ۸۵ درصد این املاک با کاربری مسکونی، ۱۴ درصد زراعی و ۱ درصد تجاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار