مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد؛

افتتاح ۹۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در هرمزگان

«کمالی» با بیان اینکه هرمزگان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه دوم کشوری را دارد، گفت: همزمان با دهه فجر ۹۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در هرمزگان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ - 03February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «عباس کمالی» مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر، اظهارداشت: از ابتدای دولت تاکنون تلاش‌های بسیاری در مجموعه راه و شهرسازی صورت گرفته و در دهه فجر امسال ۹۱ پروژه افتتاح خواهد شد که حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

کمالی افزود: یک‌سری از پروژه‌ها به دهه فجر نمی‌رسد که تلاش داریم تا پایان سال آن‌ها را به بهره‌ برداری برسانیم که ۲۸ پروژه هستند و ارزش آن‌ها، ۳۶۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه جدید در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: ۹۰۰ واحد مسکونی، به ارزش ریالی،۸۳ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح و تحویل مردم خواهد شد.

وی عنوان‌کرد: در ابتدای دولت در حوزه نهضت ملی مسکن، به علت نبود زمین، بحث اجرای این طرح در شهر علوی مطرح شده بود اما به دلیل مسافتی که با بندرعباس داشت استقبالی صورت نگرفت بر همین اساس بحث الحاق زمین به شهر بندرعباس را در دستور کار قرار دادیم که مقدمات آن انجام شده و باید در شورای عالی معماری و شهرسازی  مطرح شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان عنوان‌کرد: هم‌اکنون آمادگی داریم در شهر علوی به مردم زمین‌هایی در قطعات ۲۵۰ متری واگذار کنیم تا بتوانند منازل ویلایی برای خود احداث کنند در شهرستان‌ها نیز قرعه‌کشی‌ها عمدتا انجام شده و هر هفته شورای مسکن داریم و عملکردها پایش می‌شود.

وی عنوان‌کرد: یک پروژه احداث تونل در غرب بندرعباس داریم که مسافت بین بندرعباس و شهر علوی را از ۴۰ کیلومتر به ۲۲ کیلومتر کاهش خواهد داد.

کمالی با بیان اینکه ۴۳ درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده است، گفت: پروژه‌هایی را برای بافت فرسوده تعریف کرده‌ایم اما با توجه به اینکه منابع مالی محدود است از روش‌هایی چون مشارکت بین دستگاهی استفاده کرده‌ایم و  یک سری رایزنی‌ها هم با وزارت راه و شهرسازی انجام داده ایم تا  یک سری املاک را در مزایده به فروش برسانیم و پول آن‌ را خرج بافت فرسوده کنیم.

وی در اشاره‌ای به بند کاف قانون بودجه در رابطه با صدور سند اراضی تصرفی دولتی، گفت: املاک تصرفی قبل از سال ۹۴ که بر روی آن مستحدثاتی انجام شده است قابلیت صدور سند را دارند و در بندرعباس، متقاضیان می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و در شهرستان‌ها با مراجعه به ادارات و راه وشهرسازی ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار