۴۴ سال افتخار/ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید

«حسینی» گفت: جوانان و نوجوانانی که در زمان رژیم پهلوی نبودند چنین تحول عظیمی را درک نمی‌کنند؛ لذا تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید امری ضروری است.
کد خبر: ۵۷۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 03February 2023

ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور امروز (جمعه) در همایش تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: پیشگامان انقلاب اصفهان هزینه‌های زیادی را پیش از انقلاب و پس از آن پرداخته‌اند و کسی که در مسیر حق است سختی‌های آن را تحمل می‌کند. 

حسینی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر برخی ناسزاگویی می‌کردند اما مطابق قرآن حتی انبیا هم با این مسائل روبرو بودند، عنوان کرد: کسانی که رهرو آن بزرگواران هستند باید چنین سختی‌ها و زخم‌زبان‌هایی را تحمل کنند اما این کار دشواری است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید یادآور شد: جوانان و نوجوانانی که در زمان رژیم پهلوی نبودند چنین تحول عظیمی را درک نمی‌کنند؛ لذا تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید امری ضروری است.

حسینی با بیان اینکه کاستی‌هایی هم وجود دارد و این نقص‌ها به خودمان برمی‌گردد چرا که ما نظامی مردم‌سالار هستیم که خودمان متصدیان را انتخاب می‌کنیم اما برخی به وظایف خود عمل نکردند، تاکید کرد: دشمنان در مشکلات کشور نقش دارند. کدام انقلابی در دنیا این‌چنین دشمن دارد؟ در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ می‌فرمایند که این انقلاب را با انقلاب‌هایی همچون فرانسه مقایسه کنید.

وی‌ با بيان اينکه تبیین و بازگو کردن شرایط آن زمان از زبان شما که خود آن را لمس کردید ضرورت دارد و لازم است که این مسائل برای جوانان و نوجوانان گفته شود، مطرح کرد: مستشاران آمریکایی نه فقط در ارتش بلکه در تمام حوزه‌ها حضور داشتند و اجازه فعالیت به مهندسان و صنعتگران ایرانی را نمی‌دادند و وضعیت تحقیرآمیزی وجود داشت؛ این شرایط حتی در خاطرات درباریان نیز وجو دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص مقايسه جایگاه آن زمان کشور و شرایط کنونی، تصريح کرد: وضعیت کشور در بحث فناوری نانو، هسته‌ای، تسهیلات نظامی، ماهواره‌ها، ارسال موجود زنده به فضا، ساخت دریچه قلب، علوم ناباروری، ربات انسان‌نما، فناوری لیزر، فناوری فضایی، نیروگاه خورشیدی، تولید پودر استخوان، دکل‌های انتقال برق، داروی گیاهی ضد ایدز، واکسن کرونا، پیوند اعضا، علم ژنتیک و همچنین در زمینه کشاورزی قابل مقایسه با گذشته نیست. در گذشته عزم و اراده‌ای برای انجام این امور وجود نداشت و اگر هم بود اجازه آن را نمی‌دادند.

حسينی‌ با اشاره به اينکه ما وجود مشکلات را انکار نمی‌کنیم اما آنچه در دولت و مدیران ارشد دیده می‌شود، روحیه جهادی برای برطرف کردن مشکلات است؛ این مسائل باید گفته شود و گرنه برخی آنها را وارونه جلوه می‌دهند، بیان کرد: ما هم نسبت به وظیفه خود در راستا تبیین کم‌کاری کرده‌ایم و رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ نیز اطلاع‌رسانی دولت را ضعیف دانستند و دولت تمام تلاش خود را در راستای حل مشکلات به کار گرفته و این بی‌انصافی است که برخی فقط کاستی‌ها را ببینند؛ البته این به دلیل تبلیغات دشمن و سرمایه‌گذاری گسترده او در این حوزه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها