امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تحریف برجسته‌ترین سلاح دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام «مدرسی» گفت: تحریف یکی از برجسته‌ترین سلاح دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ - 03February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «سید محمدکاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بخش مرکزی یزد اظهار داشت: امروز مثل همه دوران تاریخ، جامعه و بشریت نیازمند اخلاق است و چه کسی برتر از امام علی (ع) در داشتن سیره اخلاقی چراکه هم با کفار روبه‌رو شد هم با منافقین و هم با تفرقه افکنان و بیعت شکنان بنابراین سیره امیرالمومنین به ویژه در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی باید به شکل ویژه مورد توجه و بهره برداری در مراحل مختلف زندگی قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه چند اصل از اصول اخلاقی و سیره آن حضرت از جمله حفظ حریم و پروا پیشگی، پایبندی به کیفیت استخدام وسیله؛ حضرت وسیله را برای هدف خود توجیه نمی‌کرد، عنوان کرد: پاسداشت حقوق همگان، چه موافق و چه مخالف و همچنین پایبندی به عهد و پیمان در مقابل هر فردی، عدالت برای همه طبقات و همچنین مدارا نسبت به عموم جامعه، صراحت و صداقت در عرصه‌های مختلف و تکریم حقوق انسان‌ها که هیچ فردی حق نداشت در زمان آن حضرت به دارایی و حرمت انسان‌ها دست درازی کند و سوء برداشت داشته باشد.
 
مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام الله دهه فجر ادامه داد: ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، فرصت خوبی برای بررسی دستاوردها، توانمندی، نواقص و کمبود‌ها و برای این است که بدانیم چه بوده ایم، چه هستیم و چه خواهیم شد.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: بدون شک یکی از برجسته‌ترین ابزار دشمن برای مقابله با نظام اسلامی تحریف است که نکته مقابل آن نیز تبیین قرار دارد.
 
وی بیان کرد: با تحریف ۳۰ هزار نفر را در مقابل امام حسین (ع) قرار دادند و با تحریف کاری کردند و فضایی را به وجود آوردند که جبهه کفر فکر و تصور می‌کرد با کشتن امام حسین (ع) ثواب می‌برد.
 
مدرسی عنوان کرد: امروز هم دشمن تمام سرمایه خود را روی مسئله تحریف گذاشته است و می‌خواهد در ذهن‌ها اینگونه وانمود کند که اسلام نمی‌تواند نظامی را تشکیل بدهد و اگر تشکیل بدهد آن نظام کارآمد نیست.
 
وی افزود: در این رابطه قابل ذکر و تامل است که آیا به تعبیر آن‌ها یک نظام ناکارآمد می‌تواند طی ۴۳ سال از استقلال، تمامیت ارضی و موجودیت خود در برابر مجموعه‌هایی از توطئه‌های دشمن دفاع کند و آیا یک نظام ناکارآمد می‌تواند کشوری را که از نظر ارتش، تجهیزات و قدرت دفاعی کاملاً وابسته بود به یک کشور دارای اقتدار دفاعی، نظامی و دارای قدرت ضربه متقابل تبدیل کند.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این ایام جمع زیادی از بانوان دغدغه‌مند و غیرتمند دارالعباده یزد در دفاع از ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب و عفاف با مراجعه به مسئولان مختلف و شخصیت‌ها و نهاد‌ها دردمندی خود را ابراز کردند، افزود: این بانوان حقیقتاً متدین و بسیاری از آن‌ها از خانواده معظم شهدا هستند، انسان‌هایی هستند که برای نظام هزینه کرده اند.
 
وی افزود: غیرتمندی و دغدغه‌مندی را به این بانوان تبریک عرض می‌کنم و این بانوان بدانند در نزد خداوند و مومنان جایگاه رفیعی دارند و به طور قطع مطالبه گری آن‌ها اثر گذار خواهد بود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار