دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سردرگمی کابینه نتانیاهو در برابر مجاهدان مقاومت اسلامی/ تبعات افزایش صدور مجوز حمل سلاح برای صهیونیست‌ها

کابینه نتانیاهو تصمیم گرفته است که صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها را برای تامین جان آن‌ها افزایش دهد؛ این اقدام نه‌تنها کمکی به صلح و ثبات منطقه به خصوص سرزمین‌های فلسطین اشغالی نمی‌کند، بلکه قطعا موجب خون‌ریزی هرچه بیشتر در فلسطین اشغالی خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۴ - 05February 2023

وحشت در میان صهیونیست‌ها/ تبعات درخواست افزایش مجوز حمل سلاح به اشغالگران قدسگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جدیدترین بیانیه خود از تصمیم کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» برای افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها ابراز نگرانی شدید کرده است. در واقع کارشناسان امور سیاسی و منطقه‌ای این اقدام تل آویو را نشان از نقشه شومی برای آینده مردم و ملت فلسطین دانستند.

همه چیز از روی کار آمدن کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی آغاز شد و با مشخص شدن اعضا و ترکیب این کابینه که همه افراطی و تندرو بودند از همان ابتدا شاهد بروز و ظهور نگرانی‌ها از شیوه نگاه و نوع عملکرد کابینه جدید رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت و سرنوشت مردم و ملت مظلوم فلسطین ساکن در سرزمین‌های اشغالی بودیم.

البته این نگرانی‌ها هم چندان بی‌ربط و بیجا نبود، زیرا از همان روز‌های ابتدایی آغاز به کار کابینه نتانیاهو، صهیونیست‌ها و فلسطینیان شاهد اتخاذ تصمیم‌های جنجالی و حاشیه‌دار بودیم که به دنبال آن راهپیمایی‌ها و تظاهرات صهیونیست‌ها را در شهر‌های مختلف سرزمین‌های اشغالی به خصوص تل‌آویو را نظاهره‌گر بودیم. در واقع هدف تظاهرات‌کنندگان از این راهپیمایی‌ها ابراز نگرانی از تصمیمات آینده این کابینه تازه تاسیس بود.

حال با گذشت چند ماه از تاسیس و آغاز به کار کابینه «بنیامین نتانیاهو» شاهد هستیم که اعضای افراطی و تندرو آن در تصمیمی جنجال برانگیز با افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها موافقت کردند. امری که نه تنها کمکی به صلح و ثبات منطقه به خصوص سرزمین‌های فلسطین اشغالی نمی‌کند بلکه قطعا موجب خون‌ریزی هرچه بیشتر در فلسطین اشغالی خواهد شد.

موضوع مهم دیگری که سران و مقامات رژیم صهیونیستی و حتی اعضای کابینه تندرو و افراطی «بنیامین نتانیاهو» تا به امروز به آن آنگونه که باید توجه نکردند این است که اگر صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها را افزایش بدهند این مردم و نیرو‌های مقاومت فلسطین نیستند که کشته و زخمی می‌شوند بلکه در آن سوی میدان نیز باید منتظر و نظاره‌گر کشته و زخمی شدن شهرک‌نشینان صهیونیست و نظامیان این رژیم اشغالگر باشند.

از طرف دیگر اگر آنگونه که باید شاهد افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها باشیم با کاهش امنیت نیم‌بند موجود در سرزمین‌های اشغالی روبرو خواهیم بود. موضوعی که موجب می‌شود با شیب تند و قابل توجهی شاهد افزایش درگیری‌ها و نزاع‌های مسلحانه مابین شهرک‌نشینان صهیونیست با یکدیگر و همچنین درگیری‌های موجود بین شهرک نشینان صهیونیست و فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی باشیم.

البته نباید از این مهم نیز غافل شد که افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها هم به صورت مستقمی و هم به صورت غیرمستقیم موجب نقض حقوق بشر مردم و ملت فلسطین خواهد شد. زیرا قبل از تصویب همین قانون نیز شاهد رکورد شکنی در مورد قتل فلسطینیان در کرانه باختری و قدس بودیم. این وضعیت حتی در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ نیز ادامه پیدا کرده و اگر قانون افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها اجرایی شود با افزایش شدید و تصاعدی کشتار فلسطینیان روبرو خواهیم بود.

بر این اساس اگر با چنین وضعیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی روبرو شویم باید با روز‌های نسبتا آرام منطقه که البته به تعداد انگشت‌های یک دست هم نبود خداحافظی کرده و خودمان را برای روز‌های متوالی درگیری و کشتار مردم فلسطینی و صهیونیست‌ها آماده کنیم.

موضوع دیگر اینکه برخی از رسانه‌های صهیونیستی در اخبار و گزارش‌هایی خبر دادند که قرار است صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست آن هم از ترس حملات فلسطینی‌ها مجوز حمل سلاح دریافت کنند. حتی گفته شده که قرار است در مرحله نخست چیزی در حدود ۱۷ هزار مجوز حمل سلاح برای صهیونیست‌ها صادر شود. موضوعی که به خودی خودی و در صورت اجرایی شدن آن فضای منطقه را در مدت زمانی کوتاه به شدت ملتهب کرده و می‌تواند درگیری‌های غیرقابل کنترلی را مابین صهیونیست‌ها و فلسطینیان ایجاد کند.

در پایان باید گفت منطقه و به خصوص سرزمین‌های اشغالی در ماه‌های اخیر شاهد افزایش شدید و خطرناکی از سطح نزاع و درگیری مابین صهیونیست‌های اشغالگر و مردم و مبارزان فلسطینی بوده و در صورتی اجرایی شدن قانون افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها شاهد انفجار اوضاع خواهیم بود. به صورتی که حتی کنترل آن از عهده رژیم صهیونیستی نیز خارج باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها