معرفی کتاب؛

«فریاد انقلاب»

کتاب «فریاد انقلاب» مروری بر نقش استان سیستان و بلوچستان در روند پیروزی انقلاب اسلامی و به نویسندگی «علی کیخا» گردآوری و تدوین شده است.
کد خبر: ۵۷۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴ - 09February 2023

«فریاد انقلاب»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «فریاد انقلاب» مروری بر نقش استان سیستان و بلوچستان در روند پیروزی انقلاب اسلامی و به نویسندگی «علی کیخا» گردآوری و توسط انشارات «امید کویر» در سال 1401 به چاپ رسیده است.

این کتاب در 390 صفحه که بخش اول آن «ریشه‌های انقلاب اسلامی»، بخش دوم «نقش مردم سیستان در انقلاب اسلامی، بخش سوم «نقش مردم زاهدان در انقلاب اسلامی»، بخش چهارم «نقش خاش در انقلاب اسلامی»، بخش پنجم «نقش سراوان در انقلاب اسلامی»، بخش ششم «نقش ایرانشهر در انقلاب اسلامی»، بخش هفتم «نقش ایرانشهر در انقلاب اسلامی»، بخش هشتم «زندگی نامه شهدای انقلاب، آلبوم عکس و ضمائم» است.

صفحه آرایی و طرح جلد این کتاب، کاری از «زهره آقاجان زاده» و ویراستاری آن توسط « فاطمه ثواب» انجام گرفته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

وقوع انقلاب اسلامی علاوه بر بیدار مردم مسلمان دنیا موجب بیداری مستضعفان جهان شد به گونه ای که استکبار جهانی و حاکمان مستبد در کشورهای منطقه احساس خطر کردند. ملت ایران از جمله مردم سیستان بعد از قیام 15 خرداد 1342 و استمرار مبارزات خود از نیمه دوم سال 1356 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) حرکت‌های انقلابی خود را برای سرنگونیه رژیم شاهنشاهی در سراسر ایران آغاز کردند و خواستار تشکیل حکومت اسلامی بودند این حرکت ها را که روحانیون پیرو خط امام هدایت و رهبری می کردند هر روز بیشتر گسترش یافت و از شهرها به روستاها سرایت کرد و در 22 بهمن 1357 به اوج خود رسید و در نهایت پیروز شدند.

در سیستان نیز آیت‌الله سید محمدتقی حسینی طباطبایی از شخصیت‌های انقلابی بود که در روشنگری مردم این منطقه نقش موثری ایفا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار