۴۴ سال افتخار/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:

دهکده فناوری و دانش بنیان در مازندران راه اندازی می‌شود

«خیریانپور» با اشاره به ایجاد ۶۵۰ محصول دانش بنیان در استان مازندران گفت: مجوز راه‌اندازی دهکده فناوری و دانش بنیان کشور در این استان صادر شد. ‎
کد خبر: ۵۷۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸ - 05February 2023

دهکده فناوری و دانش بنیان در مازندران راه اندازی شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «حسن خیریانپور» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در مراسم افتتاح پروژه بخش کشاورزی شهرستان فریدونکنار، اظهار داشت: علیرغم جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه ملت ایران با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به درجه‌ای از بالندگی و شکوفایی در سال‌های پس از انقلاب رسیده است.

خیریانپور با بیان اینکه در دهه فجر امسال بالغ بر ۱۳۲ طرح تولیدی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان و اشتغال هزار نفر در بخش‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی در مازندران بهره برداری خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در این ایام ۱۵ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و نظام بانکی بهره برداری شد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تولیدات بخش کشاورزی مازندران بالاست، تصریح کرد: این استان با تولید سالانه ۷.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در تولید ۱۴ محصول رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

خیریانپور با بیان اینکه تاکید ویژه مدیریت ارشد استان بر تقویت مقولات دانش بنیان و اشتغال است، گفت: بر اساس آمار سامانه وزارت کار از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار شغل جدید در استان ایجاد شده که به تعهد ۸۸ درصدی در این بخش در مازندران دست یافتیم.

وی با اعلام اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان در دولت جدید به ۱۱۷ شرکت افزایش یافته و ۶۵۰ محصول دانش بنیان توسط فناوران استان تولید و تجاری سازی شده است، افزود: به منظور توسعه شاخص‌های سرمایه گذاری مازندران امسال ۶ همایش سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان برگزار که ۷۰۰ فرصت سرمایه گذاری استان در بخش‌های مختلف گردشگری و صنعت و کشاورزی و... شناسایی و در سامانه وزارت اقتصاد قرار گرفت.

معاون استاندار مازندران با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی مازندران و تقویت این دانش به سمت محصولات دانش بنیان، تصریح کرد: برای این منظور با مجوز وزارت جهادکشاورزی ششمین دهکده فناوری دانش بنیان کشور در مازندران احداث می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار