۴۴ سال افتخار/ تولیت آستان قدس رضوی:

تبیین دستاوردهای انقلاب مهمترین رسالت طلاب و روحانیون است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: امروز یکی از رسالت‌های مهم روحانیون و طلاب تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ - 05February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در مراسم عمامه‌گذاری ۳۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان رضوی که ‌در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، با اشاره به مقام و منزلت مولا الموحدین امیرالمؤمنین(ع) اظهارداشت: حضرت علی علیه‌السلام الگو، اسوه و جامع همه فضیلت‌های اخلاقی و انسانی و الگو برای بشریت در طول تاریخ است و هیچ غیر معصومی نمی‌تواند ادعا کند، که ابعاد وجودی امیرمؤمنان(ع) را کاملا شناخته است.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه مولای متقیان متعلق به بشریت است و نه فقط مسلمانان و شیعیان، افزود: امیرالمؤمنین، علی علیه‌السلام الگو، اسوه و جامع همه فضیلت‌های اخلاقی و انسانی و الگو برای بشریت در طول تاریخ است و هیچ غیر معصومی نمی‌تواند ادعا کند، که ابعاد وجودی امیرمؤمنان(ع) را کاملا شناخته است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به جلوه‌هایی از شجاعت در وجود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) تنها از خدا می‌ترسید و قسم می‌خورد که «والله‏ در عمر از هیچکس نترسیده‌ام» و همین ترس از خدا موجب عنایت خداوند و این همه عزت و عظمت برای امام ایشان شد.

حجت‌الاسلام  مروی خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه دشمنی‌هایی که امروز کمتر از دوره بن‌العباس و بنی‌امیه نسبت به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست؛ اما این شعاع نورانی روز به روز رو به گسترش و در حال نفوذ در اعمال قلوب انسان‌های حقیقت‌طلب و طالب کمال و فضیلت است.

وی ادامه داد: اگر چند روزی دشمنان تنگناهایی برای ما ایجاد می‌کنند و بی‌احترامی و حرمت‌شکنی می‌کنند؛ صدها برابر بیش از این‌ها نسبت به ذات اقدس نبی‌مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علیه‌السلام انجام دادند؛ اما ذره‌ای از آن اصول و اعتقادشان در راه تبلیغ دین خدا و هدایت مردم عقب‌نشینی نکردند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روایت «مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ، هیچ پیامبری به اندازه‌ی من اذیت نشد.» تصریح کرد: با وجود همه سختی‌ها و ناملایمتی‌ها یک مورد در سیره پیغمبر صلی‌الله علیه و آله سستی و کوتاهی در انجام رسالت و تبلیغ دین نمی‌توان یافت؛ سیره امیرالمؤمنین علیه‌السلام، فاطمه زهرا سلام الله علیهم و تمامی ائمه اطهار(ع) نیز همین‌گونه است.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به طلاب تازه معمم شده مبنی بر اینکه از این لحظه به‌طور رسمی مسؤولیتتان مضاعف می‌شود؛ خاطرنشان کرد: از امروز شما به لباس سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ملبس می‌شوید و مردم و خانواده به شما نگاه دیگری خواهند داشت، چراکه این لباس، لباس تبلیغ دین و پیامبر عظیم الشان صلی‌الله و آله است و مسئولیتش بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون می‌بایست پیش و بیش از هر چیز اخلاص و کار برای خدا را ملاک بدانند، گفت: شأن طلبگی بسیار بالاتر از آن است که به عنوان یک شغل و حرفه از آن نام برده شود؛ رسالت طلبگی تبلیغ دین و انجام وظیفه است، و این مهم را در سیره امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، امام خمینی(ره) با انجام وظیفه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و رهبر عظیم الشأن با همین روحیه، شجاعانه کشور را در برهه‌ها و خطرات مختلف نجات دادند.

حجت‌الاسلام مروی به طلاب تازه ملبس شده توصیه کرد: تاریخ انقلاب و دستاوردهای آن را بخوانید و مسائل انقلاب را برای مردم روشنگری کنید و این رسالتی است که به عنوان سربازان و منتظران حضرت مهدی(عج) بر دوش داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها