۴۴ سال افتخار/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

خاورمیانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفت

آیت‌الله «خاتمی» گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها با ترفندها و طراحی‌های مختلف به دنبال شکل گیری خاورمیانه جدید بودند، اما این ایران بود که فرش را از زیر پای آنها کشید و این منطقه حساس از جهان را با محوریت جبهه مقاومت شکل داد.
کد خبر: ۵۷۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷ - 05February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مردم تربت حیدریه در مسجد قائم(عج) اظهار داشت: «رایس» وزیر خارجه امریکا اعلام کرده بود ما در پی ایجاد خاورمیانه جدید هستیم و این بدان معناست که فرش را از زیر پای ایران در سوریه، لبنان و عراق بکشند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به سخن ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در بغداد مبنی بر اینکه هفت تریلون دلار خرج کردیم و اکنون باید مخفیانه وارد عراق شویم، گفت: جمهوری اسلامی ایران محاسبه و معادله جبهه استکبار را بر هم زد و فرش را از زیر پای آمریکایی‌ها کشید و خاورمیانه جدید را با محوریت جبهه مقاومت شکل داد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال سلطه‌گری است و اگر موضوع مذاکره را مطرح می‌کند یعنی هر چه که آن‌ها می‌گویند ما قبول کنیم، بر همین اساس آمریکا خوی سلطه‌گری دارد و ایران اسلامی قدرتمندانه در برابر این خوی ایستاده و این خط‌مشی انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: گرانی‌های افسارگسیخته وجود دارد و ما هم با مردم شریک هستیم، این جراحی اقتصادی باید انجام می‌گرفت و حتی دولتمردانی خیلی انگ‌ها را زدند، اما این جراحی باید انجام می‌شد تا با هر تلنگر اتحادیه اروپا و آمریکا قیمت دلار بالا نرود.

وی بیان داشت: نیمی از مشکلات متوجه دشمنانی است که تمام قد در برابر اقتدار نظام اسلامی ایستادند و مزاحمت‌شان به خاطر آن است که اسلام و حکومت دینی را در این منطقه حساس برنمی‌تابند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: نیمه خالی لیوان دیدن و نیمه پر آن را ندیدن بی‌انصافی است، امروز ایران بعنوان یک نظام اسلامی مقتدر در جهان مطرح است و مسئولان کشور خدمات و دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: تمام جهان کفر در برابر نظام اسلامی قرار گرفته و همین نشان زنده بودن این کشور و امت است، این یعنی کشور زنده و تاثیرگذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این چهار ماه اغتشاش که برخی از آن بعنوان اعتراض یاد می‌کنند به پایان رسید، کما اینکه آنچه در این چهار ماه گذشت اغتشاش بود و هیچ کشوری آن را تحمل نخواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: کسانی در همین کشور این همه روزنامه دارند که از صدر تا به ذیل نظام و حاکمیت توهین و تخریب می‌کنند، کسی به آنها کار ندارد اما هیچ کجای دنیا با اغتشاشات کتار نمی‌آید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسانی در کشور و برخی از فراری‌ها می‌خواهند بگویند حکومت در متن دین نیست و حاشیه است و دین فقط آمده آخرت را آباد کند و این در حالی است که حکومت در متن قرآن و حاکم را هم نیز مشخص کرده است.

وی گفت: اولین حکومت اسلامی، حکومت ۱۰ ساله پیامبر صلی‌الله علیه و آله در مدینه و دومین آن حکومت پنج ساله امیرالمومنین علی علیه‌السلام بود و دیگر جهان بشریت حکومت اسلامی به خود ندیده است.

آیت‌الله خاتمی افزود: این حکومت‌های اسلامی ابتدا با دردسر شروع شدند، البته استقبال و شعار فراوان بود اما پیامبر در ۱۰ ساله حکومت اسلامی، ۸۰ جنگ کوچک و بزرگ داشت، همچنین در حکومت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از همان ابتدا بذر جنگ جمل ریخته و بعد از آن جنگ صفین و نهروان به راه افتاد تا جایی که هفته آخر عمر حضرت هم با جنگ همراه بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم گفت: برهمین اساس با عبرت از تاریخ در می‌یابیم که نمی‌شود حکومت دینی بدون مزاحم باشد و اگر دیدید روزی آمریکا و اتحادیه اروپا با ما مخالف نیست آن روز دیگر انقلاب اسلامی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها