سردار رمضان شریف:

آمریکا از موضع قلدرمنشانه دست بردارد

رئیس ستاد حمایت از انتفاضه و قدس تأکید کرد: اگر آمریکایی ها بخواهند به همین موضع قلدرمنشانه‌شان ادامه دهند، این بار همه چیز در منطقه به نفع جمهوری اسلامی تمام خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶ - 06November 2013

آمریکا از موضع قلدرمنشانه دست بردارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امروز مسئله فلسطین یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام است و از سوی دیگر یکی از اساسی ترین چالش های سیاست خارجی استکبار جهانی به شمار می رود. در این میان نسل نوخواسته فلسطین نه تنها به ذلت تن نداده اند، بلکه با روی آوردن به مایه ها و انگیزه های اسلامی، تمسک به ایمان دینی و ورود در عرصه جهاد اسلامی، عزم خود را برای استقامت و ایستادگی و مقابله با تجاوزگران صهیونیستی، جزم ساخته اند.

تجربه تاریخی نیز نشان داده است که مسئله فلسطین در پشت میز مذاکره حل نشده و کمترین اثر جریان سازش که استکبار جهانی آن را طراحی کرده، خروج رژیم صهیونیستی از بحران عدم مشروعیت است. بنابراین هرگونه راهکاری که به گونه هایی رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخته و بر سر حقوق ملت فلسطین معامله کند، پذیرفتنی نیست و در حال حاضر راهکار اصلی، همان است که فرزندان قهرمان فلسطین و جریان انتفاضه در پیش گرفته اند.

هرجا ندای مخالفت با امریکایی ها بلند شود فلسطینی ها از آن استقبال می کنند.به ویژه اگر این خاستگاه بار دینی، الهی و مستحکم مبنایی داشته باشد.خوشبختانه انقلاب اسلامی در این سی و چهارسال یکی از حامیان جدی مردم فلسطین بوده و همواره یک مقابله محکم، مستدل و منطقی با صهیونیست ها داشته است.حال که موضوع مذاکره با امریکا هر روز در محافل سیاسی ایران و مجامع بین المللی داغ تر می شود حضرت آیت الله امام خامنه ای در آخرین فرمایشات خودشان به این نکته اشاره می کنند که بنده به این مذاکرات خوش بین نیستم ولی ضرری هم نخواهد داشت.

خبرگزاری دفاع مقدس در این راستا با سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس ستاد حمایت از انتفاضه و قدس گفتگوی کوتاهی را انجام داده که مشروح آن در ذیل آمده است:


*به نظرشما چه ارتباطی میان روحیه استکبارستیزی ملت ایران و حمایت از ملت های ستم دیده جهان و منطقه همچون فلسطین وجود دارد؟


اگر یک نگاهی به 60 سال اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی داشته باشیم پشتیبانی محسوس غربی ها به ویژه امریکا از رژیم صهیونیستی بر هیچ کس پوشیده نیست.تا اسرائیل غاصب بتواند با نفوذ بیشتری در منطقه عربی خصوصاً سرزمین های اشغال شده عمل نماید.این حمایت ها در ابعاد مختلف اعم از نظامی، اقتصادی، دیپلماسی و رسانه ای در طول 60 سال گذشته همچنان ادامه داشته و دارد.


نادیده گرفتن جنایتهای اسرائیل


رژیم صهیونیستی تنها کشور غاصبی است که بیشترین نقض قوانین بین المللی، عدم تمکین به قطعنامه های رسمی شورای امنیت سازمان ملل و از طرفی وحشتناک ترین جنایت ها را در حق ملت فلسطین، کشورهای عربی و مسلمان دارد.اما در مقابل، امریکایی ها به راحتی از کنار این همه جنایت، وحشی گری و عدم تمکین به مقررات و قوانین بین المللی گذشتند و به حمایت خودشان از رژیم صهیونیستی ادامه دادند.


فلسطین از مخالفت با آمریکا استقبال می کند


الان نسل سوم مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می کنند و بیشترین نفرت را از امریکایی ها دارند.هرجا که ندای مخالفت با امریکایی ها بلند شود فلسطینی ها از آن استقبال می کنند.به ویژه اگر خاستگاه مبارزه با امریکا،دینی، الهی و مستحکم مبنایی باشد.


ایران پشتیبان معنوی فلسطین


انقلاب اسلامی به جهت اینکه یک انقلاب دینی و مکتبی و توسط یک فقیه جامع الشرایط بنیانگذاری شده به یکی از حامیان جدی مردم فلسطین تبدیل شده است.مردم فلسطین در طول این 34سال، مقابله محکم، مستدل و منطقی ایرانی ها که در خصوص امریکایی ها داشته اند به عنوان یک پشتیبانی معنوی، یک الهام بخشی و روحیه بخشی تلقی کردند.


شکست اسرائیل در عملیات 8 روزه


فلسطین در طول سال های گذشته همواره تلاش کرده به تأسی از انقلاب اسلامی روند مقاومت شان را نیز به گونه ای دیگر طراحی کنند. چراکه تاکنون مردمی بودند که با سنگ و چوب و چماق با رژیم صهیونیستی مقابله می کردند. و امروز توانستند به شرایطی برسند که با تاکتیک ها و سلاح نظامی به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازند.به طوریکه در آن عملیات 8 روزه غزه رژیم صهیونیستی را از تهاجم خود پشیمان کنند.


بنابراین نگاه مظلومین به ویژه مردم فلسطین به کانون بیداری اسلامی یعنی جمهوری اسلامی همواره یک نگاه الهام بخش بوده؛ و این سرمایه بزرگی برای نسل جدید فلسطینی ها که از مبارزات ناسیونالیستی خسته شده اند و نمی توانند رهبران منافق خودشان را که گرایشات سازش گونه ای با رژیم صهیونیستی دارند تحمل کنند. ازاین حیث، حس کردند که یک حامیان جدیدی دارند که هم به لحاظ گفتمانی، صداقت در پشتیبانی و هم به لحاظ راسخ بودن در مقابله با امریکایی ها شرایط متفاوت تری دارند.


*رهبرمعظم انقلاب در آخرین فرمایشاتشان که چند روز گذشته ویژه 13 آبان داشتند باز هم از فریبکاری آمریکا یاد کردند.ایشان اعلام داشتند به ارتباط با امریکا خوش بین نیستند اما در عین حال مذاکرات هم ضرری ندارد؛ با این تفاسیر شما اعتقاد دارید آیا امریکا در این شرایط باز هم مثل سنوات قبل قصد فریبکاری دارد؟

مطالعاتی که از عملکرد و مناسبات آمریکایی ها در تعامل و برخورد دیپلماسی، داشتیم نشان می دهد آن ها علیرغم توجه به منابع خودشان همواره دنبال این هستند مجموعه طرف مذاکره شان قابلیت هایی برای مقابله با آن ها داشته باشد.به عبارت دیگر آن چیزی که برای امریکایی ها قابل فهم می باشد منطق اقتدار و قدرت هست.


گستاخی امریکایی ها برهیچ کس پوشیده نیست


اگر آن ها احساس کنند طرف مذاکره کننده روبرویشان از موضع ضعف، واردمی شود نه تنها حاضر به دادن کوچکترین امتیازی نخواهند شد، بلکه گستاخ تر هم برخورد خواهند کرد.امریکایی ها معمولاً در مذاکراتی که با کشورهای مختلف داشتند همواره یک موضع مسلط و برتر را پیش گرفتند و دنبال فریب دادن طرف مقابل بودند.


امریکا دیگر آن ابرقدرت سابق نیست


خوشبختانه ملت ایران با اتکا به مکتب الهی، اتکا به رهبری هوشمندانه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و وحدت و اتحاد توده مردم و نیروهای مسلح همواره از منافع مقدس جمهوری اسلامی در مقابل امریکایی ها توانستند دفاع کنند.چه خوب است این را همگان بدانند که دیگر ایران آن نظام سی و چهارسال قبل را ندارد. شرایط بسیار متفاوت تری در حوزه های مختلف همچون عمق نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی، حوزه های امنیتی، دفاعی، نظامی و استحکام داخلی و همچنین از طرف دیگر امریکایی ها دیگر آن ابرقدرت سابق نیستند.


تیم مذاکره کننده می توانند امریکا را به یک موضع برابر برسانند


امریکایی ها در گذشته می توانستند با جابه جایی یک ناوگان دریایی، جمعیت زیادی را مورد تهدید و تطمیع قرار دهند اما روند کنونی تغییر کرده است.قطعاً در شرایط جدید که هوشمندی و درایت بر میان سیاستمداران ما حاکم است، ان شاالله تیم مذاکره کننده ما با حمایتی که از سوی مجموعه نظام می شود امیدوار هستیم برای اولین بار امریکایی ها را وادار نماید از آن موضع قلدرمنشانه دست بردارند. و در یک موضع برابر آن چیزی را که نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال می کند بدان تن بدهند.


*رهبرمعظم انقلاب همواره به مواضع مقتدرانه، عزت مدارانه و همراه با استقلال کامل جمهوری اسلامی ایران در مقابل نظام های استکباری تأکید داشتند. به نظرشما با چه روش هایی می توانیم فرهنگ استکبارستیزی و فرهنگ مقاومت را درمیان جوانان نسل سوم و چهارم گسترش دهیم؟


مطالعه روند نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول این 34 سال، روند بسیار دست آموزی است. برای کسانی که تاریخ را مطالعه می کنند به ویژه برای نسل جدید در آن مداری که مقام معظم رهبری مطرح نمودند، یعنی شعار کلی عزت، حکمت و مصلحت. ان شاالله ما شاهد هستیم این روند تداوم پیدا خواهد کرد.

علیرغم نرمش قهرمانان امریکایی ها خودشان را برتر می دانند

به اعتقاد بنده نظام مقدس جمهوری اسلامی یک بار دیگر می خواهد این حجت را در افکار عمومی داخل کشور به ویژه در نزد نخبگان و اندیشمندان کشور، برای همه تمام کند. که علیرغم نرمش قهرمانانه ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته امریکایی ها همچنان به موضع قلدرمنشانه خودشان ادامه می دهند.

همه چیز به نفع ما تمام می شود

این موضوع هم در حوزه داخلی و هم در حوزه افکار عمومی که امریکایی ها به شدت سعی می کنند یک اجماع کلی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل دهند حجت را بر همه تمام خواهد کرد. اگر امریکایی ها همان روند گذشته را در واقع در پیش گیرند قطعاً این اتمام حجت برای افکار عمومی ما و نظام افکار عمومی جهانی به نفع انقلاب اسلامی تمام خواهد شد.
نظر شما
پربیننده ها