۴۴ سال افتخار / رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر داد؛

بخشش ۲۰ زندانی در استان گلستان از محکوم قصاص

«آسیابی» گفت: ۲۰ مورد از ابتدای سال تاکنون مورد بخشش قصاص را شاهد بودیم و ستاد دیه استان در طول ۱۰ ماه ۲۲۵ مرد و ۱۰ زن را از زندان آزاد کرد.
کد خبر: ۵۷۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ - 09February 2023

دست بخشش بر دوش ۲۰ زندانی محکوم به قصاص

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «حیدر آسیابی» رئیس کل دادگستری استان گلستان امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در طول ۱۰ ماه گذشته  دویست و نود و هفت هزار و ۲۷۰ فقره وارد دادگستری‌های ما شده است و دویست و نود و سه هزار و ۶۶۶ فقره خروجی پرونده در این مدت داشتیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرها عمومی انقلاب اسلامی ۴۵ روز، دادگاه بخش ۶۹ روز، کیفری دو ۷۷ روز، دادگاه حقوقی و خانواده ۸۳ روز، دادگاه تجدیدنظر ۸۷ روز و دادگاه انقلاب ۱۲۴ روز است.

آسیابی بیان کرد: گلستان جزو پنج استان برتر از نظر میزان ملاقات مردمی در کشور است و از این نظر مورد تقدیر قرار گرفتیم.

وی گفت: در ۱۰ ماه گذشته مراجعات زیادی به ستاد‌های استانی و شهرستانی اقتصاد مقاومتی داشتیم و یکی از معاونین مرکز استان را به عنوان دبیر این ستاد ابلاغ کردیم.

آسیابی بیان کرد: از ۶۶ واحد صنعتی در طول ۱۰ ماه گذشته بازدید داشتیم و ۶۵ فقره در قالب ستاد اقتصادمقاومتی استان برگزار کردیم.

وی ابراز داشت: در راستای تحقق شعار سال دو جلسه در شهرستان آق‌قلا و پارک علم و فناوری برگزار کردیم و از ۲۰ مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید داشتیم و سه جلسه نیز با حضور نخبگان این عرصه در دادگستری برگزار شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد:  با همت روئسای دادگستری استان ۶۲۰ مورد درخواست در ستاد اقتصاد مقاومتی استان و شهرستان وارد شده که  ۲۹۰ مورد منتهی به حل مشکل شده و ۳۳۱ مورد نیز در استان بازدید از مراکز تولیدی داشتیم.

آسیابی بیان کرد: در خصوص ۵۵ فقره در خصوص سودهای مازاد به نفع واحدهای تولیدی استان صادر شده است.

وی گفت: برگشت مطالبات بانکی از دیگر اقدامات ما به‌شمار می رود و در طول ۱۰ ماه گذشته ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبات بانکی را پیگیری کردیم.

این مسئول بیان داشت: ۳۱۵ زندانی ما با شیوه پابند الکترونیکی آزاد هستند و  از طریق سیستم‌های ما دادگاه‌های ما به صورت الکترونیک قابل برگزاری است.

آسیابی افزود: ۲۰ مورد از ابتدای سال تاکنون مورد بخشش قصاص را شاهد بودیم  و ستاد دیه استان در طول ۱۰ ماه ۲۲۵ مرد و ۱۰ زن را از زندان آزاد کرد.

این مسیول ابراز داشت: پنج باند شهادت دروغین که ۹۰ نفر را ساماندهی کردند را بازداشت کردیم ۹ نفر در وکلای متخلف نیز در طول این مدت دستگیری داشتیم.

آسیابی تاکید کرد: ۶۰ مورد برخورد توسط حفاظت اطلاعات استان در طول ۱۰ ماه ابتدای سال  انجام شده است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار