معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۴۴ سال افتخار/ افتتاح ۴۴۰ طرح صنعتی در کشور همزمان با ایام‌الله دهه فجر

برادران گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۴۴۰ پروژه صنعتی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد. ضمن اینکه در استان اردبیل نیز ۳۰ پروژه صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۵۷۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ - 09February 2023

۴۴ سال افتخار/ افتتاح ۴۴۰ طرح صنعتی در کشور همزمان با ایام‌الله دهه فجربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگویی اظهار داشت: به تبع افتتاح طرح‌های صنعتی در استان‌های مختلف کشور، در استان اردبیل نیز ۳۰ پروژه صنعتی به بهره‌برداری رسید تا شاهد افزایش تولید و ایجاد ظرفیت مناسب اشتغال باشیم.

برادران افزود: در این سفر علاوه بر بازدید از چندین واحد صنعتی استان، در جلسه ستاد تسهیل حضور پیدا کردیم تا از نزدیک در جریان مشکلات و نارسایی‌های حوزه صنعتی استان قرار بگیریم که عمده موارد تعریف شده مربوط به ضرورت تأمین مواد اولیه، پرداخت تسهیلات و اعمال مشوق برای تولیدکنندگان و صنعتگران بوده است.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا جلوی واردات بی‌رویه کالا‌های صنعتی به کشور گرفته شده و در این زمینه تمهیداتی برای اعمال محدودیت واردات و تسهیل صادرات در نظر گرفته شده که هم در سطح کشور و هم استان اردبیل این سیاست‌ها ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی روند رو به رشد توسعه صنعتی را در استان اردبیل امیدبخش توصیف و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در قالب کارگروه‌های تخصصی سعی بر این است تا مشکلات صنعتگران به سرعت حل و فصل شده و توانمندی آن‌ها را در عرصه تولید شاهد باشیم.

برادران مطالبه به حق مقام معظم رهبری را تولید کالا‌های صنعتی با عنوان ساخت ایران عنوان کرد و اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که نباید به زبان انگلیسی حتی عنوان ساخت ایران چاپ شود بلکه به زبان فارسی این نشان چاپ شده و در کالا‌های ایرانی با یک برند کیفی و مناسب عرضه شود.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کالا‌هایی که با نام ایران در سطح بازار‌های جهانی عرضه می‌شود، از کیفیت و مرغوبیت مطلوبی برخوردار خواهد شد و نمایشی از توانمندی ایرانیان در تولید کالا‌های با کیفیت در عرصه‌های صنعتی خواهد بود و امیدواریم این اقدام به صادرات بیشتر محصولات صنعتی نیز منجر شود.

وی تلاش استاندار اردبیل را به عنوان چهره صنعتی در حمایت از صنعتگران و کارآفرینان یادآور شد و اضافه کرد: ورود این استان به باشگاه یک‌هزارتایی اشتغال در بخش صنعت، یک راهبرد و رویکرد مناسب است و قطعاً حمایت از صنایع بزرگ و اشتغالزا در دستور کار است.

برادران بیان کرد: این استان بهترین آب معدنی، محصولات سلولزی، وسایل و تجهیزات ورزشی و همچنین اسباب‌بازی را تولید می‌کند و قطعاً درسال‌های آینده این هدف‌گذاری به شکل مطلوب انجام می‌شود.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر تولید توپ در کشور سالانه پنج میلیون عدد است که با توجه به سرانه دانش‌آموزی ۱۳ میلیون نفری امیدواریم این ظرفیت تا ۱۳ میلیون عدد ارتقا یابد تا هر سال دانش‌آموز ایرانی بتواند یک توپ مورد علاقه خود را تهیه و خرید کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها