نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه:

نباید هیچ مانع سیاسی برای کمک به زلزله‌زدگان سوری وجود داشته باشد

پدرسون تاکید کرد که برای کمک به زلزله‌زدگان سوری نباید هیچ مانع سیاسی وجود داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ - 09February 2023

نباید هیچ مانع سیاسی برای کمک به زلزله‌زدگان سوری وجود داشته باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خواستار عدم سیاسی کردن موضوع امدادرسانی به زلزله‌زدگان در سوریه شد و تاکید کرد که هیچ مسئله‌ای نباید مانع رسیدن کمک‌ها به قربانیان زلزله در این کشور شود.

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، وی تاکید کرد که نباید هیچ مانع سیاسی موجب عدم رسیدن کمک‌ها به زلزله‌زدگان در سوریه شود.

وی تصریح کرد: کمک‌رسانی نباید سیاسی شود و در سوریه نیاز فوری و مبرم به امدادرسانی برای شهروندان، صرف نظر از مرز‌ها وجود دارد.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی با فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور از تحریم‌های ظالمانه علیه سوریه در شرایط فعلی در پی وقوع زلزله انتقاد کرد و گفت که اکنون زمان کمک به مردم سوریه است نه اعمال تحریم علیه آن‌ها که درد و رنجشان را بیشتر می‌کند. کشور‌های برادر و دوست برای مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر با سوریه و رهبری آن ابراز همبستگی کرده‌اند.

پدرسن نیز ضمن اعلام همبستگی با سوریه گفت که آماده انجام تلاش‌های لازم برای بسیج کمک‌ها و حمایت از سوریه در راستای مقابله با تبعات زلزله اخیر است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دوشنبه (۲۴ بهمن)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی آنتپ ترکیه رخ داده است.

بر اساس گزارش‌ها، زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

پس از زلزله ترکیه و سوریه کشور‌های بسیاری از جمله ایران برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کردند. برخلاف ترکیه که بیش از ۶۵ کشور کمک‌های بشردوستانه خود را تاکنون به این کشور ارسال کرده‌اند، کشور‌های انگشت‌شماری برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه اقدام کرده‌اند. حتی سازمان ملل برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوریه نتوانسته تا به این لحظه اقدام قابل توجهی انجام دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار