حجت‌الاسلام رئیسی:

بخش مهمی از مشکلات کشورها برگرفته از رویکرد سلطه و یکجانبه‌گرایی است

رئیس‌جمهور گفت: بخش مهمی از مشکلات امروز جامعه بشری و درگیری‌های موجود در سطوح بین‌المللی میان کشورها و آسیب‌های ایجاد شده، متأثر از اجرای سیاست‌های برگرفته از رویکرد سلطه و یکجانبه‌گرایی ‌است.
کد خبر: ۵۷۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ - 09February 2023

وظیفه انسانی‌مان را برای کمک کشورهای ترکیه و سوریه انجام می‌دهیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور بعداز ظهر امروز پنج‌شنبه در جمع سفرا و اعضای نمایندگی‌های خارجی در کشورمان، با اشاره به اینکه برگزاری این نشست هم‌زمان شد با زلزله دلخراش در کشور‌های همسایه ما، اظهار داشت: همه ما در غم عزیزان از دست رفته در حادثه دلخراشی که در کشور دوست و برادر ما سوریه و کشور دوست و همسایه ما ترکیه اتفاق افتاد، سهیم هستیم و برای بازماندگان آرزوی صبر و برای درگذشتگان از خداوند متعال درخواست مسئلت داریم.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: ما به عنوان همسایه اعلام کردیم که وظیفه انسانی خودمان را برای کمک به دو ملت ترکیه و سوریه در این ایام سخت و دشوار انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مشکلات امروز جامعه بشری و درگیری‌های موجود در سطوح بین‌المللی میان کشورها و آسیب‌های ایجاد شده، متأثر از اجرای سیاست‌های برگرفته از رویکرد سلطه و یکجانبه‌گرایی ‌است که بدون در نظر گرفتن منافع دیگر کشورها منجر به کاهش اعتماد جهانی و برانگیخته شدن شعله‌های جنگ و خونریزی شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی در مورد زمینه‌های بروز انقلاب اسلامی بیان کرد: دهه‌ها مداخله خارجی، کودتا، وابستگی و تحقیر همه‌جانبه ملتی بافرهنگ منجر به قیام تاریخ‌ساز ملت ایران علیه رژیم مستبد پهلوی شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آموزه‌های دینی و رأی مردم است. ملت ایران همواره مقابل ستمگران قیام کرده و اسارت را نه برای خود و نه دیگر ملت‌ها تحمل نمی‌کند.

این خبر در حال تکمیل است ...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار