وزیر کشور:

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری نشان‌دهنده اصالت ایران بزرگ است

وحیدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری نشان از اصالت ایران بزرگ دارد.
کد خبر: ۵۷۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ - 10February 2023

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری نشان‌دهنده اصالت ایران بزرگ استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری نشان از اصالت ایران بزرگ دارد.

وزیر کشور گفت: این نمایشگاه پیام‌های مهمی دارد، اولا اینکه اصالت ایران بزرگ ما را نشان می‌دهد و همچنین تنوع فرهنگ غنی و اصرار مردم بر حفظ اصالت و توانمندی‌هایشان و اینکه نشان می‌دهد فرهنگ ما پرنشاط است و این فرهنگ می‌تواند اقتصاد خرد را مدیریت کند.  

وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد چقدر اینجا بازدیدکنندگان پرشور و نشاطی که آمدند به این فرهنگ غنی علاقه‌مندند و ما افتخار می‌کنیم که این نمایشگاه توانسته این مسائل را به خوبی نشان دهد و هر سال هم از سال قبل قوی‌تر ظاهر می‌شود و اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زند.

وحیدی درباره همکاری بین دولت و و‌زارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: حوزه گردشگری ظرفیت بسیار بزرگ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و با توجه به انواع گردشگری‌هایی که امروزه تعریف می‌شود مثل گردشگری معنوی، مذهبی، کشاورزی و ... این ظرفیت‌ها در ایران ما وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، همکاری‌های خوبی بین استانداران ما در اقصی نقاط کشور و عزیزان در صنایع دستی برقرار است که می‌تواند گردشگری را با جهشی جلو ببرد، چون در حال حاضر ظرفیت‌های موجود ما با آنچه وجود دارد متفاوت است.  

 وزیر کشور تصریح کرد: در افق چشم‌انداز سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌مان بر این بود که بتوانیم نزدیک ۲۰ میلیون گردشگر در کشور داشته باشیم، اما الآن تا این عدد فاصله زیادی داریم که باید تلاش کنیم این فاصله کمتر شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار