موافقت رژیم صهیونیستی با قانونی کردن ۹ شهرک کرانه باختری

رژیم صهیونیستی با مشروعیت‌بخشی و قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری اشغالی موافقت کرد.
کد خبر: ۵۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ - 13February 2023

موافقت رژیم صهیونیستی با قانونی کردن ۹ شهرک کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امینتی و سیاسی این رژیم پس از پایان جلسه روز یکشنبه خود تصمیم به حمایت از طرح امنیتی «ایتمار بن گویر»، وزیر تندرو اسرائیلی در قدس شرقی گرفته است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اظهار داشت: بن گویر خواستار قانونی کردن ۷۷ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری شده بود، اما کابینه امنیتی با قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی موافقت کرده است.

باراک راوید خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان واللا هم تصریح کرد که کابینه امنیتی و سیاسی با قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری و برق‌کشی و آبرسانی به ده‌ها شهرک دیگر و برنامه‌ریزی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

پیشتر اعلام شده بود که کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تشکیل جلسه خواهد داد. شبکه صهیونیستی کان گزارش کرده بود که کابینه سیاسی و امنیتی در جلسه امروز پیامد‌های عملیات شهادت طلبانه اخیر در قدس و احتمال تشدید تنش و درگیری‌ها در منطقه را بررسی خواهد کرد. منابع صهیونیستی احتمال داده‌اند با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اوضاع در اراضی اشغالی همانند سال‌های قبل رو به تنش و درگیری پیش برود.

این در حالی است که اوضاع در اراضی اشغالی امسال به نسبت سال‌های قبل بسیار ملتهب‌تر است و احتمال وقوع درگیری به مراتب بیشتر شده است.

در همین رابطه، روزنامه هاآرتص به نقل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی در جلسه خود احتمال آغاز عملیات نظامی گسترده در قدس و کرانه باختری را بررسی خواهد کرد. ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز پیش از این نشست مجدداً تهدید به آغاز عملیات سپر دفاعی ۲ در قدس شرقی کرد.

وی در توییتی قبل از جلسه امروز کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بر آغاز عملیات سپر دفاعی ۲ در شهرک‌های فلسطینی در قدس شرقی همانند عملیات اجرا شده در کرانه باختری در سال ۲۰۰۲ مصمم است و پلیس می‌تواند دست به چنین عملیاتی بزند.

این وزیر افراط گرای صهیونیست پیشنهاد داده که ۱۵۰ نفر از فلسطینیان ساکن قدس شرقی بازداشت شده و اقدامات دیگری نظیر محاصره شهرک عیسویه، زادگاه مجری عملیات شهادت طلبانه اخیر در قدس محاصره شود.

بن گویر همچنین تاکید کرد که تصمیم دارد ۲۰۰ خانه متعلق به فلسطینیان را هم در قدس شرقی تخریب کند.

در دو عملیات اخیر در قدس اشغالی نیز که با یکی از آن‌ها از طریق تیراندازی و دیگری زیر گرفتن با خودرو انجام شده، دستکم ۹ صهیونیست به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها