استاندار کردستان:

کردستان مهد مولودی‌خوانی در وصف پیامبر نور و رحمت است

«زارعی کوشا» گفت: کردستان مهد هنر دف و مولودی‌خوانی در وصف پیامبر نور و رحمت است و مردم این استان در طول سده ها به این هنر و ارادتمندی معروف هستند و این افتخار باید حفظ شود.
کد خبر: ۵۷۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ - 15February 2023

کردستان مهد هنر دف و مولودی‌خوانی در وصف پیامبر نور و رحمت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره مولودی‌خوانی نبوی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج، اظهار داشت: کردستان مهد هنر دف و مولودی‌خوانی در وصف پیامبر نور و رحمت است و مردم این استان در طول سده ها به این هنر و ارادتمندی معروف هستند و این افتخار باید حفظ شود.

وی با تبریک عید مبعث که به تعبیر امام خمینی(ره) بزرگترین عید از خلقت تا ابد است، از اهتمام دانشگاه آزاد برای حفظ میراث معنوی ارادت مردم استان به ساحت نبی‌ مکرم اسلام(ص) در قالب برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

استاندار کردستان افزود: پیشکسوتان این عرصه در مسیر اعتلای کلمه الله و دین اسلام و نام والای پیامبر نور و رحمت گام برداشته و شایسته تقدیر هستند.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه امروز در دنیا دشمنی واضحی با پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته است، افزود: بسیاری در سالهای گذشته این توهین‌ها را توهم توطئه مطرح می‌کردند ولی امروز این دشمنی آشکار شده و در رسانه‌ها به بدترین وجه توهین می‌کنند تا بتوانند ذره‌ای از شعاع نوارنیت نبوی بکاهند ولی نمی‌توانند چون سنت الهی بر این است که این نور تا ابد تابنده‌ باشد.

به گفته استاندار کردستان، امروز اگر رسانه غربی به اسم آزادی به پیامبر نور و رحمت توهین کند ایرادی ندارد، اما اگر به جریان صهیونیستی کوچکترین انتقادی شود پا را از آزادی بیان فراتر گذاشته و باید محاکمه شود و این تناقض آشکار در آزادی بیان غربی است.

در این مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره مولودی خوانی نبوی و نیز خانواده مرحوم حاج خلیفه عبدالکریم صفوتی از پیشکسوتان مولودی خوانی کردستان و ملقب به پدر دف ایران قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار