یادداشت/ به‌مناسبت سالروز عملیات خیبر؛

ایرانِ امروز، فرزندان خیبری خود را صدا می‌زند

منطق کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، بچه خیبری می‌خواهد برای تحقق. کسانی که با همه وجود خدا را باور داشته باشند و مأموریتی جز خدمت به خلق خدا را برای خود قائل نباشند. امروز وطن هم همان مردان و زنان را می‌خواهد.
کد خبر: ۵۷۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ - 22February 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ «غلامرضا بنی‌اسدی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ خیبر، مجنون، هور، نی، نینوا. اصلا هرچه کلمه‌ای از جنس نینوا و کربلا نسبتی ویژه با خیبر دارد. با عملیات خیبر. با رزمندگان خیبر. با بچه حاجی‌های خیبر. اصلا «بچه خیبری‌ها همه حاجی هستن.» این را عباسِ «آژانس شیشه‌ای» می‌گوید. چنان به دل می‌نشیند که زبان هم با افتخار این پیشوند مقدس را برای بچه خیبری‌ها تکرار می‌کند؛ بچه خیبری‌ها حاجی هستند، همه‌شان.

یک نمونه‌اش حمید آقای باکری. مردی که تا قیامت ایستاده است و کلامش، حرف‌به‌حرف چراغ می‌شود برای هر که می‌خواهد اهل جاده شهادت باشد. نه فقط برای نسل دفاع مقدس- که مخاطبِ آن روز حرف‌هایش بودند. برای مخاطبان همه نسل‌ها و عصرها. او آن روز به صراحت دستِ ‌فرداها را خواند و دردمندانه گفت: «دعا كنيد كه خداوند شهادت را نصيب شما كند، در غير اين صورت زمانی فرا می‌رسد كه جنگ تمام می‌شود و رزمندگان امروز سه دسته می‌شوند؛ یک: دسته‌ای كه به مخالفت با گذشته خود برمی‌خيزند و از گذشته خود پشيمان می‌شوند. دو: دسته‌ای كه راه بی‌تفاوتی را بر می‌گزينند و در زندگی مادی غرق می‌شوند. سوم: دسته‌ای كه به گذشته خود وفادار می‌مانند و احساس مسئوليت می‌كنند كه از شدت مصائب و غصه‌ها دق خواهند كرد. پس از خداوند بخواهيد با رسیدن به شهادت از عواقب زندگی پس از جنگ در امان بمانيد، چون عاقبت دو دسته اول ختم به خير نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن هم بسيار سخت و دشوار خواهد بود.»

این درست که ما بچه‌های جنگ، مخاطب اول بودیم اما مگر دفاع مقدس بعد جنگ تمام شد که نسل‌های بعد را خارج از این دسته‌بندی بدانیم؟ دفاع تمام نشد، مأموریت تفنگ‌ها به پایان رسید اما حکایت همچنان باقی است. حالا هم باید از خدا بخواهیم زندگی ما را ادامه شهدا قرار دهد تا شهادت ادامه زندگی ما شود. امروز هم نباید بگذاریم دنیاطلبی، ما را یکی، یکی از صراط مستقیم شهدا جدا کند.

نباید بگذاریم خودخواهی و فرعون درون، ما را در مسیر عکس شهدا به حرکت آورد. تقوا یعنی همین. پرهیزکاری یعنی همین که دل به غبار نسپاریم. یعنی این که از در مخالفت با آن خود بهشتی‌مان در نیاییم والا جهنم برای‌مان آغوش خواهد گشود. بدانیم که امروز هم بی‌تفاوتی سم است. می‌کشد. حتی اگر مثل زنده‌ها در تکاپو باشیم. بی‌تفاوت، متفاوت‌ترین مرگ را زندگی می‌کند بی‌آن که خودش خبر داشته باشد. در شمار دسته سوم بمانیم.

به عهد ازلی عشق، وفادار باشیم. کربلای همیشه مردان و زنانی چنین می‌طلبد. منطق کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، بچه خیبری می‌خواهد برای تحقق. کسانی که سوز داشته باشند اما دود نداشته باشند. کسانی که بودنشان، نبود مشکلات و نابودی موانع را به دنبال داشته باشد. کسانی که با همه وجود خدا را باور داشته باشند و مأموریتی جز خدمت به خلق خدا را برای خود قائل نباشند. امروز وطن هم همان مردان و زنان را می‌خواهد. کسانی که تیر و ترکش و بمباران شیمیایی و جنگ ترکیبی هم آنان را از میدان به در نکند. ایران امروز، فرزندان خیبری خود را صدا می‌زند. برخیزید برای ایران عزیز ای همه مردان و زنان خیبری وطن.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها