ما متحدیم/ در یادواره «ستارگان دوکوهه» مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: دشمن را تا دریای مدیترانه عقب رانده‌ایم/ جوانان ایرانی آماده جهاد هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوانان ما سلاح‌ در دست و گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند تا در هر نقطه‌ای که پیام جهاد برسد، آن سرزمین از حضور جوانان پاک و مردان آهنین مملو شود.
کد خبر: ۵۷۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 24February 2023

سرلشکر سلامی: جوانان ایرانی دشمن را شکست دادندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره «ستارگان دوکوهه» که صبح امروز در حسینیه شهید همت پادگان دوکوهه برگزار شد، با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: این نوزاد زیبا کسی است که قبل از ولادتش، خبر شهادتش در آسمان و زمین منتشر شده است. آسمان و هر آنچه در آسمان است برای این عزیز اشک می‌ریزد و زمین و هرچه روی زمین است نیز برای این مولود الهی و آسمانی اشکبار است. ائمه اطهار (ع) از نسل او هستند و در تربیت امام شفا نهفته است و امام مظهر پاسداری از دین خدا و حریم اهل بیت (ع)، حریم پاسداری از آزادگی انسان فضیلت‌ها، اخلاق حسنه و حیات طیبه است.

سرلشکر سلامی در ادامه، سالروز میلاد علمدار کربلا را روز میلاد جوانمردی، غیرت، جوانمردی و فداکاری دانست و این روز را به همه، خصوصاً به جانبازان تبریک گفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین سالروز ولادت امام سجاد (ع) را نیز تبریک گفت و تأکید کرد: ما در لشکر رسول‌الله (ص) هستیم، در آن لشکر افسانه‌ای و نامدار که بخش مهمی از تاریخ کشورمان را در پرتو اسلام ساخت.

سرلشکر سلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: شما باقی‌مانده نسلی با فرماندهان بزرگ هستید که هرکدام ستارگان درخشانی از سپهر افتخارات اسلام و ایران هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده جاویدالأثر شهید حاج احمد متوسلیان، گفت: امیدواریم او یک شهید زنده در این عالم باشد و ما با محو رژیم صهیونیستی، زیارت‌کننده چهره نورانی او باشیم.

وی سرلشکر شهید حاج محمد ابراهیم همت را مظهر همت بلند، اراده مستحکم دانست وسپس به شهید حاج عباس کریمی اشاره و بیان کرد: از نسل این شهدا، سرداران دیگری نیز هستند؛ مانند شهید حاج غلامرضا صالحی با قدم‌های محکم و اراده مستحکم؛ همچنین سردار شهید سید رضا دستواره سرشار از روح، معنا، نیرو، قوت و طراوت، که هروقت کسی او را می‌دید، سراسر انگیزه اراده و ایمان می‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد و خاطره سرلشکر شهید حسین همدانی را نیز گرامی داشت و ادامه داد: این سرلشکر پرافتخار، در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) به لقاء الهی پیوست و جاودانه شد.

وی سپس با بیان اینکه جانباز شهید سرلشکر حاج احمد سوداگر پای خویش را در راه خدا هدیه کرد، یاد و خاطره شهید حاج رضا فرزانه را نیز گرامی داشت و گفت: فرزندان برومند و رشید این شهدایی که نام می‌برم، امروز افتخار حضور در این جمع را به ما داده اند و انسان وقتی به قامت رعنا و رشید این جوانان نگاه می‌کند، تصویر رویایی پدران شهیدشان قبل از شهادت به یاد انسان می‌افتد؛ آن‌ها بیرق پدران‌شان در دستان‌شان است.

سرلشکر سلامی، شهید حاج غلامرضا یزدانی را یک فرمانده نام‌آور و متواضع دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید‎ اسدالله پازوکی، گفت: این‌ها خط‌شکنان این میدان بودند و هیچ رگبار، میدان مین، خاکریز و سیم‌خارداری نبود که در مقابل استحکام ایمان این جوانان آن روزگار بتواند دوام بیاورد.

وی ضمن نام بردن تعدادی دیگر از شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، گفت: این‌ها نماد‌هایی برجسته و حجت‌هایی بالغ و رشید از جمع فرماندهان و ۱۵ هزار شهید جاودان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به حضور سردار «محمد کوثری» فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس در این مراسم، و او را وارث شهیدان قبل از خود دانست و یاد و خاطره مرحوم «حاج بخشی» را نیز گرامی داشت.

سرلشکر سلامی، پادگان دوکوهه را معراج شهیدان عنوان و بیان کرد: شهیدان از این‌جا احرام شهادت می‌بستند و عروج می‌کردند. هنوز صدای مناجات رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان، از این سرزمین مقدس که دوکوهه نام گرفته است، گوش‌های معنوی انسان را نوازش می‌کند.

وی با اشاره به حضور نسل‌های جدید در این مراسم، گفت: این‌ها باران امروزین لشکر پیامبر خدا هستند و آمده‌اند تا اعلام کنند که انقلاب اسلامی هرگز بدون رویش نیست و جوانان همه در میدان هستند، پیشانی‌بند‌ها بر جبین، سلاح‌ها در دست و دست‌ها روی ماشه و گوش‌ها به فرمان ولی امر مسلمین است، تا در هر نقطه‌ای که پیام جهاد برسد، آن سرزمین از حضور جوانان پاک و مردان آهنین مملو شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) فاتح فتح‌المبین بیت‌المقدس بدر و خیبر و... است، در پاسخ به این سوال که چرا تعداد زیادی از فرماندهان این لشکر به شهادت رسیدند، تصریح کرد: این فرماندهان قلب میدان را برای هدایت نیرو‌ها انتخاب می‌کردند و جان عزیز خود را به خطر می‌انداختند تا اسلام پیروز شود.

وی افزود: فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) به دو جهت با آرزوی خود رسیدند؛ اول شهید شدند، این بالاترین خیری است که خداوند به یک انسان عنایت می‌کند. فرماندهان و رزمندگان شهید لشکر ۲۷ در جست‌وجوی فضل الهی و رضوان او بودند و به آن رسیدند. هم شهید و هم پیروز شدند؛ پیروز شدند؛ چون دشمن را ناامید، ناکام و شکست‌خورده در زمین باقی گذاشتند و شهید شدند و به لقاء الهی پیوستند.

فرمانده کل سپاه گفت: جنگ در جبهه‌های مختلف ادامه پیدا کرد و انقلاب اسلامی به پیش رفت، رزمندگان ما صدای توپ‌ها را می‌شنیدند؛ اما امروز جبهه ما در کنار دریای مدیترانه است، شما صدای بچه‌های امروز که همان امتداد نسل‌های دیروز هستند را در کنار دریای مدیترانه می‌شنوید و دشمن را تا آن‌جا عقب رانده‌اند. در شمال دریای سرخ نیز صدای رزمندگان انقلاب اسلامی را می‌شنویم؛ چراکه جبهه پیش رفته و دشمن فراری شده است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آمده است تا مسلمانان را از اسارت و سلطه غارتگران و مستکبران و ستمکاران نجات دهد و اصحاب امروزی امام حسین (ع) گرد شمع وجودی نایب امام زمان (عج) که امروز هدایت کشتی نجات این امت را بر ساحل رستگاری بر عهده دارند، دیگر اجازه نمی‌دهند که حوادث محراب مسجد کوفه، تنهایی امام حسن (ع) در میدان و ظهر عاشورایی دیگر اتفاق افتاد و فرزندان حرم اسیر شوند؛ این‌ها دیگر در غیرت و اراده این عزیزان نمی‌گنجد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن همه جبهه‌های جنگ را فعال کرد؛ تمام اندوخته‌های و زخارف خود را به میدان آورد؛ هرچه ذخیره داشت به صحنه آورد از صدام گرفته تا تکفیری‌ها تا تروریست‌ها تا تحریف کنندگان تا رسانه‌ها، همه قدرت سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی، عملیات روانی رسانه‌ای را در کامل‌ترین شکل به میدان آورد و در مقابل انقلاب قرار داد، اما هیچ کاری نتوانست انجام دهد و به تعبیر امام خمینی (ره) که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، اثبات شد که نه فقط آمریکا بلکه همه متحدانش و پیاده‌نظام‌ها و دلباختگان غرب، پناهندگان و فراری‌های سیاسی و همه کسانی که زیر بیرق غرب رفته‌اند تا علیه این ملت فتنه کنند، جمع شدند و هیچ جبهه غربی و آمریکایی در این چندسال به‌خصوص در این ماه‌های اخیر علیه انقلاب و اسلام و استقلال کشورمان نبود که به هم پیوسته نباشند؛ اما به دست جوانان ما در میدان شکست خوردند و رویا‌های آن‌ها باطل شد و خداوند نصرت خود را نازل کرد، آن‌ها شکستند و آرامش به جامعه ما بازگشت.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: امروز ما با صلابت، شکوه، مطمئن، قوی و مقام هستیم؛ دشمن هرچه خواست انجام داد؛ ولی بیش از این نمی‌تواند، عاجز و ناتوان است، هرچه دروغ می‌پراکند، مردم استوارتر در خیابان‌ها می‌آیند، بیرق به دست می‌گیرند و می‌ایستند و عشق و ارادت خود را نشان میدهند و ما تا زمانی که این ملت را داریم، از هیچ قدرتی و از هیچ دشمنی هراس نداریم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها