رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

جانبازان مصداق روشن انسان‌های صبور هستند

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اینکه جانبازان مصداق روشن انسان‌های صبور هستند، گفت: اطاعت از ولی امر مسلمین پیش‌شرط عاقبت‌بخیری است و ‏جانبازان عاقبت‌بخیر هستند؛ چون مطیع ولی امر خویش‌اند.
کد خبر: ۵۷۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ - 26February 2023

اطاعت از، ولی امر مسلمین پیش شرط عاقبت بخیری استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین تجلیل از جانبازان و جمعی از بازنشستگان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «اکرمی‌نیا» معاون هماهنگ‌کننده این سازمان و جمعی از مسئولان در سالن همایش حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: بازنشستگان پیشینه و افتخار سازمان عقیدتی سیاسی هستند و ما وارث دستاورد‌های کسانی هستیم که بی منت و بدون توقع در راستای تحقق اهداف سازمان کار‌های بزرگی را انجام دادند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس کشور عزیزمان به تنهایی و با توکل به خدا در مقابل همه دنیا ایستادگی کرد و به پیروزی رسید. تا زمانی که با خدا باشیم، با خدا بمانیم و برای خدا باشیم، قطعا پیروز خواهیم بود. ملت ایران ثابت کردند که تربیت‌شدگان مکتب حسینی هستند در شهادت و تربیت‌شدگان مکتب وفا هستند در وفاداری و پایبندی به ارزش‌ها.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر مردم ایران اسلامی بعد از ۴۵ سال با تمام فشار‌ها و ناجوانمردی‌هایی که جبهه استکبار در حق این مردم روا داشته است، چون کوه ایستادگی کرده‌اند، به دلیل تبعیت از تفکری است که خاستگاه آن وفای حضرت عباس (ع) است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره با جایگاه مقام جانباز در کلام رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص جانبازان می‌فرمایند «بعضی از موارد فضلیت جانباز از شهید بالاتر است»؛ این حرف مبنا دارد که مبنای این حرف روایات معصومین (ع) است. امام صادق (ع) در این زمینه فرمودند «مَنِ ابْتُلِیَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ بِبَلَاءٍ وَ صَبَرَ عَلَیْهِ کَانَ لَهُ مِثْلُ ثَوَابِ أَلْفِ شَهِیدٍ»؛ اگر مومنی با مشکلی روبه‌رو شود به شرط اینکه صبر کند به اندازه هزار شهید اجر دارد و جانبازان مصداق روشن انسان‌های صبور هستند، جانبازان با توجه مقدار جراحاتی که دارند، هر روز یا هر لحظه چندبار شهید می‌شوند و سال‌هاست که درد جراحات را تحمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هرکس باید از ولی زمانه خود تبعیت و اطاعت کند، خاطرنشان کرد: اطاعت از ولی امر مسلمین پیش‌شرط عاقبت بخیری است و ‏جانبازان عاقبت بخیر هستند؛ چون مطیع ولی امر خویش‌اند. چه کسی با سعادتر از کسانی که با اطاعت از ولی زمان خود برای خدا جانباز شدند؛ کسانی هم هستند که با اطاعت از ولی زمان خود و با حضور در جبهه‌های نبرد نه شهید شده‌اند و نه جانباز، اما انقلابی هستند، انقلابی حرف می‌زنند، انفلابی عمل می‌کنند، انقلابی جهاد تبیین می‌کنند و انقلابی صبوری می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها