جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای:

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بکارگیری تدابیر امام خامنه‌ای منشأ تحول شده است

سردار فرحی با بیان اینکه ۹۳ درصد از تجهیزات کشور ایرانی است، گفت: امروز ادعا می کنیم پاسخگوی تمام نیازهای کشور هستیم و این روند رو به افزایش است.
کد خبر: ۵۷۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ - 27February 2023

وزارت دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح با بکارگیری تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی منشأ تحول شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه جنگ ترکیبی یکی از ابزار‌های قوی دشمن است، اظهار داشت: جنگ ترکیبی به عنوان منشور تهاجمی تعریف شده است، منشوری که دارای ابعاد مختلف است که یکی از وجوه آن نظامی است، دشمن در جنگ ترکیبی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، شناختی، روانی و دیگر ابعاد پاشنه آشیل‌های ما را پیدا کردند و از این طریق به ما فشار می‌آورند که هر روز می‌تواند یک موضوع را مورد هدف قرار دهد، مانند دلار، سکه و از هر آنچه فکر می‌کنند به عنوان گزینه‌های روی میز خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در حوادث اخیر ما با جنگ شناختی مواجه بودیم، این جنگ سامانه موشکی و لوله توپ را نمی‌شناسد و فقط از طریق فضای مجازی؛ خانواده، فرزند و جامعه را مورد هدف قرار داده است. در این جنگ خاکریز‌ها لب مرز نیستند، بلکه در منازل و خانه‌ها و محل تردد مردم مانند مساجد، ادارات و دانشگاه‌ها تشکیل شده است.

سردار فرحی با بیان اینکه در این جنگ سوالات متعددی را برای مردم ایجاد و برای ایجاد تشکیک از ابزار مختلف استفاده می‌کنند، افزود: آن‌ها پاسخ تمامی این سوال‌ها را نشان می‌دهند و اگر کسی بخواهد با این فضا مقابله کند، سخت است.

وی ضمن بیان اینکه پیروزی در جنگی که اوایل آن به ما سیم خاردار نمی‌دادند سخت بود، افزود: در هشت سال دفاع مقدس ۳۷ کشور پشت عراق بودند و حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند. امروز آن جنگ به ده‌ها عرصه مختلف از اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها کشیده شده است؛ بنابراین فرمانده میدان کار سختی را بر عهده دارد.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به تدابیر مختلف رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحولات دفاعی خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال گذشته تدابیر رهبر انقلاب پیشرفت‌ها و توسعه‌های زیادی را ایجاد کرد و منشأ تحول در وزارت دفاع شد و امروز نیز در حال پایش و پیاده سازی این تدابیر هستیم. ما در تمام عرصه‌های دفاعی و راهبردی ارتباط مستقیم با فرماندهی کل قوا داریم و امروز قابلیت‌های ما در حوزه موشک بی نظیر است و دقت موشک‌های ما زیر ۱۰ متر است و تمام این امور مربوط به تدابیر رهبر انقلاب است.

وی با اشاره به اقدامات تبلیغاتی پژوهشی، خلق ایده‌های جدید در حوزه نرم با تکیه بر منویات رهبر انقلاب تصریح کرد: با استفاده از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز تمامی حوزه‌های تحقیقاتی دفاعی به دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان متصل اند و با بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان مشغول به کار مستقیم هستیم و بیش از ۳۰۰ دانشگاه در ارتباط با تعامل با وزارت دفاع هستند و محصولات جدید ما ماحصل ارتباط با بدنه علمی کشور است که امروز جایگزین بیش از ۴۰ هزار مستشار خارجی در کشور ا ست.

سردار فرحی تصریح کرد: امروز ادعا می‌کنیم پاسخگوی تمامی نیاز‌های کشور هستیم و ۹۳ درصد تجهیزات کشور ایرانی است و این روند رو به افزایش است.

وی با اشاره به ساخت واکسن فخرا در حوزه زیستی خاطرنشان کرد: در عرصه زیستی یکی از بهترین دستاورد‌های وزارت دفاع ساخت واکسن فخرا بود که در عرض یک سال به شکوفایی رسید و نوعی مقابله با تهاجم زیستی است. امروز همان گونه که قابلیت‌ها در حوزه سخت به نتیجه رسیده است در حوزه‌های دیگر نیز به نتیجه رسیده ایم.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به ویژگی تقوای الهی و قدرت فرقان و بصیرت در رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: بدنه وزارت دفاع امروز به لطف الهی در تمام رده‌ها از مرجعیت فرماندهی کل قوا و، ولی امر بهره میبرد. امروز به جایی رسیده ایم که از سیم خاردارِ نداشته به محصولاتی رسیدیم که کشور‌های اول دنیا برای کسب آن در صف ایستاده اند و تدابیر رهبر انقلاب منشأ این پیشرفت‌ها بوده است.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: امروز همه ما در این جنگ رسالت بزرگی بر دوش داریم و به جای توپ و توپخانه رسانه و فضای مجازی جای موشک را گرفته است و خانه‌های ما خاکریز دشمن است. در این زمینه همه مردم باید به صحنه بیایند و تشکیک‌های دشمن را بدانیم و نسبت به آن عالم شویم و سپس آن را تبیین و به نسل بعدی منتقل کنیم. رسالت تبیین کار همه ماست.

سردار فرحی یادآور شد: محصولات به دست آمده در وزارت دفاع بدون تدابیر رهبری امکان پذیر نبود و امروز حرکت در کلیدی‌ترین پروژه‌ها طبق تدابیر ایشان است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها