مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش:

تهدیدات رژیم صهیونیستی از سر استیصال است/ ایران جزو ۵ قدرت برتر پهپادی در دنیاست

امیر سرتیپ حاتمی گفت: ایران اسلامی جزو پنج قدرت برتر پهپادی در دنیاست و در حوزه الکترونیک و اپتیک نیز به پیشرفت‌های تعیین‌کننده‌ای رسیده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 01March 2023

امیر سرتیپ حاتمیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش در بیست و یکمین دوره تئوری هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، با گرامیداشت نام و یاد شهدای سرافراز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت ایران اسلامی بخصوص سه وزیر دفاع شهید، دکتر مصطفی چمران، سرلشکر سید موسی نامجوی و سرلشکر خلبان جواد فکوری، شهیدان را مؤلفه‌های قدرت نرم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر نظام سلطه دانست و اظهار داشت: امروز نیرو‌های مسلح کشور با دست‌یابی به توانمندی‌های علمی، فناوری و دانش پیشرفته به قدرت بازدارندگی بالایی در سطح منطقه و بین‌الملل دست یافته‌اند.

امیر حاتمی با بیان مقایسه دو مسیر کاملاً متفاوت تأمین و تجهیز نیرو‌های مسلح در دو مقطع قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: تأمین تسلیحات و تجهیزات ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً وارداتی، وابسته و غیربومی بود؛ ولی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با نفس قدسی بنیانگذار کبیر انفلاب اسلامی، روح خودباوری و خوداتکایی که در کالبد جامعه دمیده شد و با هدایت‌های حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای گام‌های بزرگی برای رفع وابستگی، استثمار و تحقیر ملت ایران برداشته شد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش گفت: عمده تسلیحات و تجهیزات پشتیبانی‌کننده دوران دفاع مقدس مربوط به اقلام و تجهیزات خریداری شده و وارداتی توسط رژیم طاغوت بود که با چندین برابر قیمت به ملت ایران با هدف تحقق نقشه آمریکا در منطقه تحمیل شده بود.

وی دستیابی به پیشرفته‌ترین تسلیحات و تجهیزات حوزه رزم زمینی، موشک‌های بالستیک و کروز و سامانه‌های پدافندی، ناو‌های پیشرفته، شناور‌های سبک و تندرو، زیردریایی‌های غدیر و فاتح، تجهیزات الکترونیکی، راداری و ارتباطی، ساخت ماهواره و ماهواره‎بر، ساخت جنگنده‌های رزمی و آموزشی و... را ماحصل تجربه گرانسنگ دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه آن دوران و قابلیت و ظرفیت ارزنده صنعت دفاعی کشور و تلاش دانشمندان ایرانی دانست که بدون نیاز به نظام سلطه، در راستای تولید قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حال مجاهدت و تلاش‌ هستند.

امیر حاتمی، پیروزی در دعاوی حقوقی و استیفای حقوق ملت ایران در اخذ ۱/۷ میلیارد دلار از پول‎‌های بلوکه شده کشورمان از آمریکا و در مورد دیگری دریافت حدود ۵۰۰ میلیون پوند مطالبات کشورمان از انگلستان بابت تانک‌های «چیفتن» خریداری شده در قبل از انقلاب را جلوه دیگری از موفقیت‌های کشور علی‌رغم همه دشمنی‌ها و کارشکنی نظام استکبار عنوان کرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با بیان عمق دشمنی استکبار با ملت بزرگ ایران اسلامی در برهه‌های مختلف خاطرنشان ساخت: جوانان ایران اسلامی بدانند، امروز که دشمنان با رویکرد جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به مواجهه با ملت ایران صف‌آرایی کرده است، باید روزی را یاد کرد که صدام بعثی با حمایت‌های گسترده غرب و ایادی منطقه‌ای خود، با پیشرفته‌ترین سلاح‌های مرگ‌بار به این آب و خاک مقدس تجاوز کرد و دنیای شرق و غرب در تحریمی خائنانه حتی از فروش سیم خاردارساده به ایران اسلامی ممانعت می‌کردند و در همان زمان با مجهز کردن رژیم بعثی عراق به انواع موشک‌های دوربرد، مردم مظلوم و بی‌گناه ایران را به خاک و خون کشیدند.

وی نمونه بارز همت و خود باوری نیرو‌های مسلح را در تحقق قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امروز در حوزه قدرت موشکی، در مؤلفه‌های اثربخشی، چون تنوع، برد، دقت و مانور‌پذیری به قدرت بازدارندگی دست یافته‌ایم که موشک «شهید حاج قاسم» و موشک «ابو مهدی» و موشک «خرمشهر» با برد ۲ هزار کیلومتر و سر جنگی سنگین و قدرت انفجاری بسیار بالا، دست برتر نظام اسلامی در برابر تهدیدات است.

امیر حاتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی در دکترین دفاعی بومی خود به جایگاهی در تراز جهانی دست یافته است و در جریان پاسخ قاطع و کوبنده به ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی ثابت کرد به هیچ وجه اجازه تعدی به هیچ متجاوز بدخواهی را نخواهد داد و رژیم صهیونیستی که اخیراً از سر استیصال، درماندگی و نابسامانی‌های داخلی، در بوق تهدید و یاوه‌گویی می‌دمد به خوبی می‌داند که جمهوری اسلامی ایران بر سر امنیت ملی و منافع ملی خود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش حاتمی تأکید کرد: در حوزه ساخت، تعمیر و نگهداری بالگرد‌ها و هواپیما‌های شرقی و غربی به لحاظ فناوری به پیشرفت‌های ارزنده‌ای رسیده‌ایم که ساخت جنگنده تمام‌ایرانی «کوثر» با فناوری نسل چهار و دارای سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش و سامانه‌های مکانیکی و هیدرولیکی و رایانه محاسبات بالستیک سلاح با ده‌ها مزیت برتر‌ساز دیگر نمونه‌ای از این پیشرفت‌هاست.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی جزو پنج قدرت برتر پهپادی در دنیاست، افزود: بخش بزرگی از جنجال‌های اخیر در خصوص توان پهپادی ایران، هرچند دروغ‌پردازی و از سر یأس، انفعال و فرافکنی است، در عین حال اذعان صریح به قدرت پهپادی کشور است.

امیر حاتمی با تأکید بر اینکه در حوزه الکترونیک و اپتیک نیز به پیشرفت‌های تعیین‌کننده‌ای رسیده‌ایم، تصریح کرد: از دیگر عرصه‌های افتخار این است که در حوزه جنگ‌ الکترونیک نیز بیش از صد‌ها نوع محصول بومی با همکاری صنایع مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها