مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

باید در ارائه تصویر مطلوب و ملموس شهدا بکوشیم

سردار کوشکی گفت: ضعف اصلی و مشکل فرهنگی کشور ما در ارائه تصویر مطلوب در سبک زندگی شهدا است و باید انتقال مفاهیم شهدا به صورت ملموس در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۷۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ - 04March 2023

باید در ارائه تصویر مطلوب، جذاب و ملموس از شهدا بکوشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در نشست شورای حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان اقلید که با هدف بررسی، جانمایی یا ساماندهی یادمان‌ شهدای گمنام این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مدیران این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه و چهل و چهار سالگی انقلاب، ماه مبارک شعبان و اعیاد آن را دروازه ورود به ماه مبارک رمضان و سفره پرفیض و برکت حق دانست.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس ابتدا گفت: ضعف اصلی و مشکل فرهنگی کشور ما در ارائه تصویر مطلوب در سبک زندگی شهدا است و همه ما کوتاهی کرده‌ایم و انتقال مفاهیم شهدا به صورت ملموس باید در دستور کار قرار بگیرد.

سردار کوشکی عنوان کرد: امیدواریم که خداوند ما را رهروان خوبی برای شهدا قرار بدهد و سبک زندگی شهدا و عمل کردن و حرکت کردن در مسیر و سیره شهدا را به عنوان راه میانبر رسیدن به سعادت الگوی خود قرار بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ابراز امیدواری کرد که مسئولین در مسیری که به برکت خون شهدا جهت خدمت در اختیارشان  قرار داده شده توفیق بیایند.

وی با بیان اینکه شهدا عند ربهم یرزقون هستند و روح آنها از کار ما دستگیری می‌کند، اخلاص در عمل و سپس دوری از خودخواهی را به عنوان دو ویژگی اساسی شهدا برشمرده و افزود: رضای خدا وعزت نظام و میهن برای آنها مهمتر از هر چیز دیگری بود.

این مسئول تاکید کرد: این شهدا اگرچه گمنام و نزد ما میهمان هستند اما خوشنام بوده و حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند.

کوشکی با تاکید بر اینکه جلسات هیات رزمندگان باید جدی گرفته شود افزود: باید از ظرفیت فرهنگی هیات رزمندگان و یادمان شهدا که قبله‌گاه فرهنگی هستند استفاده شود تا مردم با عظمت روحی و ایثارگری خانواده و والدین شهدا نیز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه فرماندار هر شهر رئیس شورای حفظ آثاردفاع مقدس آن شهرستان و رئیس هیات امنای یادمان شهدا است و باید امور را به خوبی پیش ببرد افزود: یادمان شهدا ۹ عنصر اساسی دارد که آب، برق و جاده دسترسی سه عنصر اصلی است که به کمک دستگاه‌های اداری باید تامین شود و فضای سبز شهری، نورپردازی، فضا و محوطه یادمان، سازه یادمان، گالری حدودا ۳۰۰ متری جهت انتقال فرهنگ شهدا و سرویس بهداشتی از جمله این عناصر است که باید در طرح مشخص شود.

این مسئول در پایان ضمن تجلیل از شهرستان اقلید در زمینه پیشرفت کتاب نقش اقلید در دفاع مقدس گفت: جا دارد از فرماندار اقلید تجلیل شود و این مسیر را با قوت ادامه بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار