مروری بر زندگینامه شهید «حسین علی اوغلی»

حسینعلی اوغلی در سال 1347 در پیرانشهر به دنیا آمد و در تاریخ 16 مهر 1367 در منطقه ما بین زیوه و بزسینا توسط حزب منحله دمکرات به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۷۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵ - 01April 2023

مروری بر زندگینامه شهید «حسین علی اوغلی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «حسینعلی اوغلی» در سال 1347 در پیرانشهر به دنیا آمد. او اولین فرزند خانواده بود و در آن زمان به خاطر شغل پدرش که نظامی بود در پیرانشهر زندگی می کردند و او نیز در پیرانشهر به دنیا آمد.

وی از همان کودکی بچه‌ای باهوش و پر جنب و جوش بود و علاقه زیادی به خواندن نماز و اسلام شناسی داشت و این علاقه روز به روز شدیدتر می‌شد.

او با عشق و علاقه زیادی روانه مدرسه شد و توانست با گذراندن مقاطع مختلف تحصیلی با بالاترین رتبه مدرک دیپلمش را اخذ نماید. او با عشقی که به تحصیل علم و دانش داشت دست از تلاش بر نداشت و توانست جواز ورود به دانشگاه سراسری را کسب کند.

وی به ائمه اطهار علاقه خاصی داشت.همیشه نمازش را اول وقت می خواند. همچون یک روحانی آگاه بود طوری که همه او را روحانی حسین خطاب می کردند.

تقریبا 19ساله بود که به سربازی رفت و قبل از سربازی نیز بسیجی بود. خدمت سربازیش را هم در ارومیه گذرانید. اما در اکثر نقاط آلوده و مرزی استان آذربایجان غربی خدمت کرد.

سرانجام این جوان وارسته در تاریخ 16 مهر 1367 در منطقه ما بین زیوه و بزسینا توسط حزب منحله دمکرات به شهادت رسید.

وی در بخشی از وصیتنامه اش خطاب به والدین و دوستانش آورده است: «اگر می‌خواهید در مقام و عظمت شما خللی وارد نشود هیچ گاه زبان به شکایت نگشایید و آنچه را که از قدر و منزلت الهی شما می کاهد بر زبان نیاورید. همیشه سعی کنید سخنان حسین بن علی (ع) را در نظر داشته و برای خود الگو قرار دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها