نویسنده حوزه ادبیات پایداری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نویسندگی در حوزه ایثار و شهادت نیاز به روحیه جهادی دارد

«سلیمی‌هیزجی» با اشاره به اینکه قلم زدن در حوزه ایثار و شهادت نیاز به روحیه جهادی دارد، گفت: قلم زدن در حوزه تاریخ شفاهی با توجه به اینکه باید زندگینامه یک فرد را به طور کامل تشریح کرد نسبت به بقیه حوز‌ه‌ها سخت‌تر است.
کد خبر: ۵۷۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۱ - 22March 2023

نویسندگی در حوزه ایثار و شهادت نیاز به روحیه جهادی دارد«مریم سلیمی‌هیزجی» نویسنده حوزه ادبیات پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، با بیان اینکه هشت سال است که در حوزه ادبیات پایداری قلم می‌زنم، اظهار داشت: از دوران کودکی به نویسندگی علاقه داشتم و از هر فرصتی برای نوشتن استفاده می‌کردم.

وقتی پدربزرگ جهادگر زمینه نویسندگی نوه‌اش را فراهم می‌کند

وی افزود: پدربزرگم جهادگر و از یاران آیت‌الله شهید مدنی بود و همیشه خاطره آن دوران را برای من تعریف می‌کرد و همیشه وقتی من در حال نوشتن بودم به من می‌گفت که دخترم «قلم گفته که من شاه جهانم، قلم‌زن را به دولت میر‌سانم» دوست دارم نوشته‌هایت موثر باشد و سعی کن در بهترین راه قلم بزنی.

این نویسنده حوزه ادبیات پایداری ادامه داد: در این راستا شروع به نوشتن خاطرات پدربزرگم از دوران انقلاب و دفاع مقدس کردم و به نوعی ناخوداگاه وارد این عرصه شدم و علاقه مند به نویسندگی در حوزه ایثار و شهادت شدم.

وی به تشریح کتاب‌های خود پرداخت و گفت: اولین کتابم با عنوان «صاحب دل بی دل» زندگینامه شهید «محمد گودرزی» از شهدای شهرستان نهاوند ایت که در عملیات «کربلای ۵» به مقام شهادت نائل آمده که به چاپ دوم هم رسیده است. کتاب دیگر با عنوان «فصلی که شبیه هیچ فصلی نبود» به تشریح خاطرات آزادگان پرداخته و در حال چاپ است. 

سلیمی هیزجی ادامه داد: در حال حاضر در حال تهیه کتاب زندگینامه شهیده «گلنار قیامتی» و زندگینامه یکی از خانم‌های پرستار فعال در دوران دفاع مقدس هستم و همچنین کتابی در خصوص زندگینامه یکی از رزمندگان خانم پشت صحنه جبهه، هم در حال چاپ دارم.

وی با اشاره به حمایت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از نویسندگان حوزه ادبیات پایداری گفت: مدیریت واحد ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این اداره کل به صورت جهادی از نویسندگان حمایت و در چاپ کتاب به آنان کمک می‌کند.

این نویسنده حوزه ادبیات پایداری با اشاره به اینکه قلم زدن در حوزه ایثار و شهادت نیاز به روحیه جهادی دارد، تصریح کرد: قلم زدن در حوزه تاریخ شفاهی با توجه به اینکه باید زندگینامه یک فرد را به طور کامل تشریح کرد نسبت به بقیه حوز‌ه‌ها سخت‌تر است.

وی متذکر شد: افرادی که می‌خواهند در این حوزه قلم بزنند باید با آگاهی وارد شوند و حتما در کارگاه‌های آموزشی در این خصوص شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار