بازخوانی مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در آذر ۱۴۰۱؛

انهدام چند هسته عملیاتی گروهک منافقین/ آغاز ساخت بالگرد ملی

انهدام مقر گروهک تجزیه‌طلب «پاک» توسط سپاه، انهدام چند هسته عملیاتی گروهک منافقین، انهدام شبکه جاسوسی موساد، دستگیری عاملان شهادت شهیدان «عبدالواحد ریگی»، «یوسفی» و «داستانی»، آغاز طراحی و ساخت بالگرد ملی، و شهادت ۶ تن از نیرو‌های سپاه و بسیج، از جمله مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در آذر ۱۴۰۱ بود.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹ - 29March 2023

انهدام چند هسته عملیاتی وابسته به گروهک منافقین/ قرارگرفتن ساخت هواپیمای مسافربری در دستور کار وزارت دفاعبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه دفاع و امنیت در آذر ۱۴۰۱ به شرح زیر است: 

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
سرکوب تحرکات تجزیه‌طلبان در ۲ روز
مقابله با مزدوران کومله و دموکرات در برخی شهر‌های کردنشین کشورمان و متعاقب آن، انجام حملات راکتی و پهپادی به مراکز استقرار سران این دو حزب در اقلیم شمال عراق، آرامش را پس از دو روز به شهر‌های اغتشاش‌زده کردنشین بازگرداند.

فرمانده نداجا خبر داد؛
الحاق بالگردهای هجومی و پهپادهای جدید به ناوگان نیروی دریایی ارتش در آینده نزدیک
دریادار ایرانی گفت: به‌زودی بالگرد‌های هجومی دریایی را در اختیار خواهیم گرفت که در بخش اسکورت کشتی‌ها به ما کمک خواهند کرد و همچنین در بخش پهپاد، به‌زودی مجهز به پهپاد‌های روز خواهیم شد.

پیام سرلشکر باقری به‌مناسبت هفته بسیج؛
بسیج سپر قدرتمند و خدشه‌ناپذیر ایرانیان است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج تأکید کرد: بسیج همواره سپر قدرتمند و خدشه‌ناپذیر ایران و ایرانی برابر خیال‌پردازی‌های شیطانی اردوگاه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:
شهید فخری‌زاده سازمان‌دهنده حلقه‌های پژوهشی و تحقیقاتی بود
حجت‌الاسلام «آقاجانپور» شناساندن ابعاد شخصیتی شهید فخری‌زاده به نسل جوان را از وجوه جهاد تبیین برشمرد و از این شهید والامقام به‌عنوان سازمان‌دهنده حلقه‌های پژوهشی و تحقیقاتی یاد کرد.

نیروی زمینی سپاه مقر گروهک تجزیه‌طلب «پاک» را در هم کوبید
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعاتی پیش حملات خود علیه مقر گروهک تروریستی پاک را آغاز کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه:
مهار انقلاب اسلامی هدف راهبردی دشمن است
حجت‌الاسلام طائب گفت: با توجه به قدرت و گسترش انقلاب اسلامی تا آن سوی مرزها؛ امروز مهار آن به عنوان مهمترین هدف راهبردی دشمن به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه:
حملات انهدامی علیه مقر تروریست‌ها، تا رفع تهدید و خلع سلاح تروریست‌ها ادامه خواهد داشت
سردار پاکپور با تاکید بر اینکه عملیات نیروی زمینی سپاه علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، تا رفع تهدید و خلع سلاح تروریست‌ها ادامه دارد، از مردم منطقه درخواست کرد، اطراف مقر‌ها و مراکز استقرار تروریست‌ها را تخلیه کنند.

دیدار وزیر اطلاعات با خانواده شهید «سلمان امیراحمدی»
حجت‌الاسلام خطیب با خانواده شهید امیر احمدی دیدار و خبر دستگیری قاتل این شهید والامقام را به خانواده وی ابلاغ کرد.

شهادت یکی از مستشاران نیروی هوافضای سپاه در سوریه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت سرهنگ پاسدار داوود جعفری توسط ایادی رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
«بسیج» نعمت الهی است
امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه امروز کشور‌های مختلفی از ابتکار تشکیل بسیج در ایران الگوبرداری کرده‌اند، گفت: بسیج یکی از نعمت‌های الهی است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پدافند غیرعامل و شرکت مخابرات؛
سردار جلالی: دشمن به دنبال ایجاد اختلال در مسیر خدمات به مردم است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلال در مسیر خدمات به مردم، گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی برای ارائه خدمات بهتر همراه با تضمین تداوم کارکرد و امنیت پایدار مهمترین هدف پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
افتتاح ۱٠۱ مرکز مشاوره با مشارکت بسیج و قوه قضاییه/ بسیج در فضای مجازی ظرفیت‌سازی کرده است
سردار سلیمانی با اشاره به تسریع اجرای طرح محله‌های اسلامی از سوی بسیج گفت: ۱٠۱ مرکز مشاوره توسط سازمان بسیج با مشارکت قوه قضاییه و وزارت کشور افتتاح خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه‌ای همگانی است
امیر سرتیپ حیدری گفت: دشمن با ترویج افکار غلط در میان مردم و احیای فرهنگ غربی درپی ضربه زدن به انقلاب اسلامی است و وظیفه هر فرد در مقابل تفرقه‌افکنی‌های دشمن، بیان ارزش‌های انقلاب است.

سردار فدوی در آیین افتتاحیه مسابقات سیزم:
تأسیس داعش مصداق بارز خباثت آمریکاست
جانشین فرمانده کل سپاه آمریکا را عامل گسترش تروریسم در جهان دانست و گفت: آمریکایی‌ها داعش را به جان جهان اسلام انداختند؛ ولی نیرو‌های مسلح ما با همراهی روسیه، سوریه و عراق به فرماندهی شهید سلیمانی این فتنه را از بین بردند.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش:
بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای ارتقاء قدرت هوایی کشور/ «نهاجا» آماده مقابله با هرگونه تهدید است
امیر سرتیپ حاتمی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای تقویت، تجهیز و ارتقاء قدرت هوایی کشور گفت: پروژه‌های تحقیقاتی جهاد خودکفایی نیروی هوایی، نقش تعیین‌کننده‌ای در تقویت حوزه رزم و ارتقاء قدرت بازدارندگی دفاعی دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین:
اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای شفابخش است/ در جنگ تمام‌عیار دشمن باید مراقب سفره مردم باشیم
سردار معروفی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد کشور، گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش در برابر هجمه دشمن است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه:
حضور بسیجیان با دست خالی در میدان حماسه/ هنجارشکنی در دانشگاه‌ها برای انتقام از دانشگاه بود
سردار نقدی گفت: هنجارشکنی‌ها و اقدامات سخیفی که در دانشگاه‌های کشور مانند شریف، تهران و امیرکبیر صورت گرفت، انتقام صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از دانشگاه بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
جهاد تبیین از مهم‌ترین راه‌های خنثی‌سازی حربه‌های دشمن است
امیر «واحدی» با بیان اینکه جهاد تبیین از مهم‌ترین راه‌های خنثی‌سازی حربه‌های دشمن است، گفت: پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش مهد پرورش خلبانانی غیور، توانمند و ولایی هستند و نقش‌آفرینی اساتید خلبان موجب عزت‌آفرینی و پرورش خلبانانی اسطوره‌ای می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
رویکرد جهاد خدمت در بسیج با تشکیل بسیج سازندگی اعتلا یافت
سردار سلیمانی با اشاره به فرهنگ جهاد خدمت، گفت: رویکرد جهاد خدمت در بسیج با تشکیل بسیج سازندگی در دهه ۸۰ و توسعه جهاد خدمت در قالب تشکیل گروه‌های جهادی آغاز شد و سپس اعتلا پیدا کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
معرفی شهدا به نسل جوان از ابعاد جهاد تبیین است
حجت‌الاسلام «آقاجانپور» با اشاره به مبحث جنگ شناختی گفت: امروز جهاد تبیین جزو ضروری‌ترین و واجب‌ترین اقداماتی است که مسئولان جامعه باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران؛
پیکر شهید مدافع حرم داوود جعفری تشییع شد+ تصاویر
پیکر مطهر شهید مدافع حرم داوود جعفری از رزمندگان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، با حضور فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوافضای سپاه تشییع شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
آمریکایی‌ها به شکست خود در فتنه اخیر معترف هستند/ استقبال جوانان از بسیج درحال افزایش است
سردار سلیمانی گفت: آمریکایی‌ها نامه‌ای در ۳۰ شهریور از منطقه غرب آسیا به پنتاگون نوشتند که ما در این توطئه شکست خورده‌ایم و مردم ایران با ما همراهی نکرده‌اند، در میان دشمن هم اختلاف نظر است و برخی از آن‌ها گفته‌اند که تکلیف این همه پولی که خرج شده چه می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در سپاه:
دشمنان به دنبال طراحی نقشه‌های جدید هستند/ پیوند روحانیت و مردم نیازمند تقویت است
حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفت: انقلاب اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از این برهه و آشوب‌ها گذر کرد و دشمنان در پایان به این نتیجه رسیدند که در این فتنه نیز شکست خوردند و حالا به‌دنبال طراحی نقشه‌های جدید هستند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دانش را به تولید تبدیل کرده است
امیر نصیرزاده با بیان اینکه در بخش‌های مختلف و حوزه‌ی آزمایشگاهی دانشگاه جامع امام حسین به طور واضح و جدّی موضوع تبدیل دانش به تولید را دیدم، گفت: ارتباط این دانشگاه با میدان، بسیار مشخص و جدّی است و اساتید و دانشجویان این دانشگاه با احصاء نظام مسائل کشور، مطالبات مورد نظر را پیگیری می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران:
ایجاد امید و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن راه نجات است
سردار نقدی ایجاد امید و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمنان را تنها راه نجات کشور ذکر کرد.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران:
ناراحتی آمریکایی‌ها از تشکیل دولت در عراق/ جنگ ترکیبی با هدف بی‌ثبات‌سازی ایران بود
سردار سیاری با اشاره به اغتشاشات اخیر و تأکید بر اینکه جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی با هدف بی‌ثبات‌سازی کشور بود، گفت: یکی از اهداف دشمن جلوگیری از تأثیر موفقیت‌های دولت در سفره‌های مردم است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب کشور مطرح کرد؛
تحریم ابزاری برای تجزیه‌طلبی/ حمایت آشکار آمریکا از گروه‌های تروریستی
سردار اوصانلو که در مصاحبه اخیر از دستگیری بیش از ۱۰۰ عضو گروهک‌های تروریستی کومله و دمکرات خبر داده بود به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
ملت ایران همواره در مقابل چالش‌ها و توطئه‌های دشمنان پیروز بوده است
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دشمنان جنگ ترکیبی را در شرایط حاضر علیه انقلاب اسلامی تدارک دیدند و آن را عملیاتی کردند گفت: ملت بزرگ ایران در مقابل همه حوادث، چالش‌ها و توطئه‌های دشمنان پیروز بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه:
آمریکایی‌ها حتی یک پیروزی هم در مقابل ایران نداشتند/ صهیونیست‌ها ۸۰ سالگی خود را نمی‌بینند
سردار فدوی گفت: متفکران صهیونیست استدلال می‌کنند که اسرائیل ۸۰ سالگی خود را نمی‌بیند؛ از سوی دیگر آمریکایی‌ها نیز می‌گویند اگر تا سال ۲۰۲۵ اوضاعمان را درست کردیم، امکان دارد بمانیم و گرنه رو به افول هستیم و تنها عامل سرنگونی آن‌ها انقلاب اسلامی است؛ این کار ما نبوده، بلکه کار خدا است.

سرلشکر سلامی:
سعودی‌ها امروز برای آتش‌بس در برابر انصارالله التماس می‌کنند/ تمام سیاست‌های دشمن شکست خورده و فروپاشیده است
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بسیج همواره متوقف کننده حرکت دشمنان بوده است گفت: دشمن به شدت زخمی و عصبانی است چون تمام سیاست‌هایش متوقف، ناکارآمد، شکست خورده و فروپاشیده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ:
افتخار نظام اسلامی تولید قدرت برای جهان اسلام و مظلومان عالم است
سردار حسن‌زاده گفت: افتخار نظام اسلامی ایران تولید قدرت برای جهان اسلام و برای مظلومان در سراسر عالم است، به همین خاطر دشمن از ما عصبانی است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):
ما در دفاع مقدس قواعد غلبه بر دشمن را به دست آوردیم
سردار حسنی آهنگر با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: امام بزرگوار با تبدیل این چالش بزرگ به مسئله‌ی کلان کشور، توانست با ابتکار عمل و خلاقیت و نوآوری در ساخت تجهیزات نظامی، توسط جوانان مؤمن و انقلابی، خلاء و کمبود‌های تسلیحاتی را جبران کند.

سرلشکر موسوی:
تفکر بسیجی راهکاری اثربخش برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است
فرمانده کل ارتش گفت: تفکر بسیجی راهکاری اثربخش برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بوده و به فضل الهی، میهن و مردم عزیزمان با اقتدار و اتحاد و انسجام ملی از گزند کینه‌توازن مصون خواهند ماند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه:
تداوم مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب/ یگان‌های نیروی زمینی سپاه در مرزهای غربی و شمال‌غرب تقویت می‌شوند
سردار پاکپور از تقویت یگان‌های نیرو مخصوص و زرهی این نیرو خبر داد و گفت: این اقدام برای جلوگیری از نفوذ تیم‌های تروریستی وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم شمال عراق و همچنین جلوگیری از قاچاق سلاح به داخل کشور صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیش‌خطبه نماز جمعه تهران:
پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت در دنیا را تغییر داد/ آمریکا در مسیر فروپاشی قرار گرفته است
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت را در دنیا تغییر داد، گفت: آمریکا در مسیر فروپاشی و اضمحلال قرار گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه:
بسیج در همه صحنه‌های دفاع از نظام نقش بی بدیل داشته است
سردار فدوی گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که در همه صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب نقش داشته است.

با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع؛
مسابقه قرآنی خانواده‌های کارکنان‌ وزارت دفاع برگزار شد
مسابقه قرآنی خانواده‌های کارکنان‌ وزارت دفاع با حضور حجت‌الاسلام آقاجانپور در دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سازمان صنایع الکترونیک ایران برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:
شهید فخری‌زاده یافته‌های علمی خود را مرهون الهامات قرآنی می‌دانست/ تمسک به قرآن هجمه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی می‌کند
حجت‌الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه دشمنان از شکل گیری و افزایش خانواد‌های قرآنی در سطح جامعه هراس دارند، گفت: بدون تردید تمسک به قرآن هجمه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی می‌کند.

فرمانده کل ارتش:
برد شیرین تیم ملی فوتبال غرور ملی را در ایران سربلند اسلامی برانگیخت
سرلشکر موسوی گفت: بار دیگر اهتزاز پرچم ایران با برد شیرین تیم ملی فوتبال، شور و شعف و غرور ملی را در ایران سربلند اسلامی برانگیخت.

با صدور پیامی؛
فرمانده کل سپاه موفقیت تیم ملی فوتبال ایران را تبریک گفت
سرلشکر سلامی با صدور پیامی پیروزی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران برابر تیم ملی ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تبریک گفت.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
بسیج نیرویی کارآمد برای همه عرصه‌ها
بسیج از بدو تشکیل تاکنون به واسطه حضور در عرصه‌های مختلف اعم از جنگ سخت نظامی، جنگ نرم و امنیتی و حتی کمک در عرصه سازندگی، عمران و آبادانی کشور و نیز حضور به‌موقع در حوادث غیرمترقبه همواره کارآمدی خود را به اثبات رسانده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه:
دهه هشتادی‌ها مأموریت ناتمام شهیدان سلیمانی و طهرانی‌مقدم را انجام می‌دهند
سردار نقدی گفت: دشمنان می‌توانند حدس بزنند که دهه هشتادی‌ها چه بلایی می‌توانند سرشان بیاورند؛ چون مأموریت ناتمام شهیدان سلیمانی و طهرانی‌مقدم را می‌توانند به اتمام برسانند و رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه سازند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در آیین گرامیداشت هفته بسیج مطرح کرد؛
محور بیانات امامین انقلاب، اساس فعالیت‌های دانشگاه جامع امام حسین (ع)
سردار حسنی آهنگر گفت: در دانشگاه امام حسین (ع) شیوه کار ما مبتنی بر تدابیر و محور بیانات امامین انقلاب اسلامی و فعالیت‌های پژوهشی پیش می‌رود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:
افتخارات ماندگار ارتش محصول ایثار پیشکسوتان است
امیر سرتیپ نعمتی با بیان اینکه پیشکسوتان پشتوانه قوی نظام و جامعه هستند، گفت: افتخارات ماندگار ارتش، محصول تلاش‌ها و ایثار خالصانه و مجاهدت‌های پیشکسوتان است.

جانشین فرمانده کل سپاه:
امروز روز دفاع از نظام و فدا شدن برای اسلام است
سردار فدوی با بیان اینکه باید در دفاع از انقلاب اسلامی اقدام کنیم، گفت: امروز روز دفاع کردن از نظام و فدا شدن برای اسلام است.

سردار حاجی‌زاده از خانواده شهید «آرمان علی‌وردی» تجلیل کرد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از خانواده شهید مدافع امنیت آرمان علی‌وردی تجلیل کرد.

جانشین معاونت بازرسی کل سپاه پاسداران:
مدعیان جنگ احزاب پاسخگوی شبهات در مورد جنگ‌های جهانی باشند
سردار پورشمسی گفت: مدعیان جنگ احزاب پاسخ دهند که چرا ایران در جنگ جهانی اول و دوم با آن شرایط مواجه شد، اما در دفاع مقدس به پیروزی رسید.

فرمانده کل سپاه:
سیستان و بلوچستان دیار مرزداران غیرتمند ایرانی/ سرباز فداکار ملت هستیم
سرلشکر سلامی سیستان و بلوچستان را دیار مرزداران غیرتمند ایرانی دانست و گفت: سرباز فداکار ملت هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
نیروی دریایی ارتش در مسیر ارتقاء و بالندگی حرکت می‌کند
حجت‌الاسلام محمدحسنی در پیامی با گرامیداشت روز نیروی دریایی تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش با حضور در مأموریت‌های دریایی بین‌المللی و اهتزاز پرچم مقدس ایران اسلامی در دورترین اقیانوس‌های جهان روزبه‌روز در مسیر ارتقاء و بالندگی حرکت می‌کند.

در آستانه روز نیروی دریایی ارتش؛
رئیس‌جمهور از منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک بازدید کرد+ تصاویر
رئیس‌ جمهور به‌مناسبت روز نیروی دریایی ارتش امروز در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک حاضر شد و از توانمندی‌های این نیرو بازدید کرد.

فرمانده کل سپاه:
دشمن به‌دنبال بازگرداندن ایران به دوران نکبت‌بار گذشته است/ رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد
سردار سلامی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار و انگلیسی که در نزد مردم کشورمان منفور است، می‌خواهند ایران را به دوران نکبت‌بار گذشته بازگردانند، گفت: مطمئناً رژیم صهیونیستی فرو خواهد پاشید؛ اما این انقلاب آسیب نخواهد دید.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در نزسا:
تقابل ایران با جنگ جهانی رسانه‌ای دشمنان/ باید اسرای جنگ رسانه‌ای را آزاد کنیم
سردار آتانی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز درگیر یک جنگ جهانی رسانه‌ای است؛ زیرا دشمنان ملت ایران از همه جهات و به‌خصوص در حوزه روانی به دنبال گرفتن کنترل افکار عمومی هستند.

رژه یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش از مقابل رئیس جمهور
یگان‌های نمونه نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت (جاسک) در آب‌های دریای عمان از مقابل حجت‌الاسلام رئیسی که در ناوشکن تمام‌ایرانی سهند مستقر بود، رژه رفتند.

پیام رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به‌مناسبت ۷ آذر؛
اقتدار نیروی دریایی ارتش پیام‌آور صلح برای همسایگان و رعب برای دشمنان است
سرلشکر باقری در پیامی با گرامیداشت روز نیروی دریایی تأکید کرد: حضور قدرتمند نیروی دریایی ارتش در آب‌های ملی و بین‌المللی پیام‌آور صلح و دوستی برای کشور‌های همسایه و رعب و وحشت برای دشمنان است.

معاون اجرایی ارتش:
ارتش از روحیه بسیجی و جهادی برخوردار است
امیر سرتیپ «محمودی» آمادگی و پاردرکاب بودن برای دفاع از اسلام، انقلاب و میهن اسلامی را از ویژگی‌های بسیج برشمرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی از تفکر بسیجی و جهادی برخوردار است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد؛
لزوم آسیب‌شناسی زیرساخت‌های سایبری در سازمان حج و زیارت
سردار جلالی گفت: علاوه بر لزوم اقداماتی برای تأمین امنیت و دفاع، حفظ و صیانت از زائران و انجام صحیح اعمال واجب و مستحبی آنان در حج، عمره و عتبات باید به آسیب‌شناسی و پدافند سایبری هم توجه شود.

مراسم اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان برگزار شد
مراسم اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو نظامیان جهان با حضور فرماندهان نظامی کشورمان و نمایندگان جهانی سیزم برگزار شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
شهیدان شهریاری و فخری‌زاده مظهر قدرت کشور هستند/ بسیج هزینه‌ای را به نظام تحمیل نمی‌کند
سردار حسن‌زاده گفت: نمونه بارز بسیجیان علمی کشور شهیدان شهریاری و فخری‌زاده هستند که چون دستاورد‌های علمی خوبی را برای کشورمان به ارمغان آوردند، همواره خار چشم دشمنان بودند؛ به همین دلیل می‌توان آن‌ها را مظهر قدرت کشورمان دانست.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر مطرح کرد؛
نقش مؤثر بسیج در جذب حداکثری
سردار «تقی‌زاده» رعایت تقوا، سعه صدر و ولایتمداری را از لازمه‌های بسیجی بودن برشمرد و گفت: بسیجی باید صبر راهبردی از خود نشان دهد و قدمی جلوتر از مقام معظم رهبری برندارد که این خود به جذب حداکثری منجر خواهد شد.

دستگیری سرشبکه اصلی ایران اینترنشنال در خوی
قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در اطلاعیه‌ای از شناسایی و دستگیری سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال در خوی خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
افزایش سطح اطلاعات و اقناع‌سازی عمومی راهکار مقابله با «جنگ شناختی» است
امیر سرتیپ حیدری گفت: روش صحیح مقابله با تهاجمات دشمن در جنگ شناختی، افزایش سطح اطلاعات و اقناع‌سازی عمومی در سطوح گسترده است.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش:
نیروی دریایی ارتش از آمادگی کامل برای رویارویی با انواع تهدیدات برخوردار است
امیر «حاتمی» در پیامی با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش تأکید کرد که این نیرو با قدرت‌افزایی راهبردی خود به قابلیت‌ها و آمادگی‌های همه‌جانبه‌ای برای رویارویی با انواع تهدیدات و مزیت قدرت بازدارندگی ملی دست یافت.

پیام تبریک فرمانده کل سپاه به فرمانده دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام
سرلشکر سلامی در پیامی کسب رتبه پنجمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) بین ۱۱۰ دانشگاه کشور را به فرمانده این دانشگاه تبریک گفت.

سردار حاجی‌زاده: رویکرد ما از تهدیدمحور به هدف‌محور تغییر یافته است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز با همت جوانان و متخصصان کشورمان از حوزه ساخت تجهیزات تهدیدمحور به هدف‌محور وارد شده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد؛
سازماندهی ۶۱۵ ناوگروه مردمی در سازمان رزم بسیج دریایی
دریادار تنگسیری گفت: ۴۰ هزار نفر در قالب ۶۱۵ ناوگروه مردمی در سازمان رزم بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه در شمال و جنوب کشور سازماندهی شده‌اند.

پیام تبریک فرمانده نیروی دریایی سپاه به‌ فرمانده نیروی دریایی ارتش؛
نیروی دریایی ارتش و سپاه قدرت‌های دریایی را به استیصال کشانده‌اند
دریادار تنگسیری در پیامی با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش و سپاه با یکدلی و هم‌افزایی مؤثر به قدرت بی‌بدیل دریایی در منطقه تبدیل شده و همه مدعیان ابرقدرتی در عرصه دریا را به کرنش و استیصال کشانده‌اند.

فرمانده نداجا در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛
بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی برای ارتقای توان رزمی نیروی دریایی ارتش
دریادار «ایرانی» با بیان اینکه در بحث ارتقای رزمی نیروی دریایی ارتش به ظرفیت‌های داخلی توجه داریم، گفت: آمادگی کامل خود را برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های سواحل مکران اعلام می‌کنیم.

در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش مطرح شد؛
امام خامنه‌ای: استفاده از ظرفیت‌های عظیم دریا به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ تقویت ارتباط نیروهای مسلح با سایر قوا به پیشرفت کمک خواهد کرد
حضرت امام خامنه‌ای در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت‌های عظیم آن باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی نداجا مطرح کرد؛
بکارگیری سربازان نخبه نیروی دریایی ارتش در عرصه‌های پژوهشی
امیر «محمدی» با اشاره به بهره‌گیری نداجا از سربازان نخبه در زمینه‌های پژوهشی و دانشی گفت: نخبگانی که می‌خواهند خدمت سربازی را آغاز کنند، در دانشگاه‌های معتبر کشور شناسایی و دعوت به کار می‌شوند.

شهادت یک بسیجی در اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی
سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از شهادت یکی از بسیجیان فعال اصفهان در اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی خبر داد.

۲۰۸ پروژه عمرانی مهندسی بسیج در سراسر کشور افتتاح شد
مراسم افتتاح ۲۰۸ پروژه عمرانی مهندسی بسیج با حضور رئیس سازمان بسیج مستعفین به‌صورت ویدئوکنفرانسی در سراسر کشور برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:
شهید «فخری‌زاده» دانشمندی متفکر، آرمان‌خواه و عملگرا بود
حجت‌الاسلام آقاجانپور گفت: اندیشه شهید فخری‌زاده جریان‌ساز و بسترساز تحقق تمدن نوین اسلامی در پرتو خط مشی‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
پدافند هوایی هر روز در حال پیشرفت است/ شرایط فعلی پدافند هوایی با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست
امیر سرتیپ صباحی‌فرد پدافند هوایی را هر روز در حال پیشرفت دانست و گفت: شرایط فعلی پدافند هوایی با دوران دفاع مقدس که هیچ، با دیروز هم قابل مقایسه نیست.

جانشین وزیر دفاع:
رژیم صهیونیستی پاسخ اقدامات خود در ترور شهید فخری‌زاده را خواهد دید
سردار فرحی گفت: طراحان اصلی ترور شهید فخری‌زاده که رژیم غاصب صهیونیستی یکی از صحنه‌گردانان اصلی آن است نیز پاسخ اقدامات خود را خواهند دید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
شهید فخری‌زاده در خط مقدم جبهه علمی کشور قرار داشت
حجت‌الاسلام «آقاجانپور» با اشاره به نقش مؤثر شهید فخری‌زاده در ایجاد توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور گفت: این دانشمند بزرگ در خط مقدم جبهه علمی کشور قرار داشت.

با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش انجام شد؛
افتتاح مرکز تخصصی ویژه بانوان بیمارستان هاجر نزاجا
در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، مرکز تخصصی ویژه بانوان بیمارستان هاجر با حضور حجت‌الاسلام محمدحسنی افتتاح شد.

جانشین فرمانده کل سپاه:
لزوم استفاده رایگان مردم از خدمات درمانی/ همه سپاه‌های استانی باید بیمارستان داشته باشند
سردار فدوی گفت: مصوباتی اخذ شده که همه سپاه‌های استانی و نیرو‌های تابعه باید بیمارستان داشته باشند؛ البته تأسیس این مراکز دائماً در حال افزایش است.

نماینده ولی فقیه در سپاه:
لزوم پرهیز از انفعال در حوزه فرهنگی/ سپاه در حوزه بهداشت و درمان باید الگو باشد
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: مواظب باشیم که فضای کشور، ما را منفعل نکند؛ یعنی اگر امروز رعایت حجاب و آداب اسلامی به واسطه شرایطی که در جامعه وجود دارد، کم‌رنگ‌ شده است، ما نباید در مراکز درمانی سپاه تسلیم وضعیت فعلی جامعه شویم.

سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:
بهره‌گیری نیرو‌های مسلح از دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان/ بسیج در همه عرصه‌ها می‌درخشد
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بسیج در دفاع مقدس عیار خود را نشان داد و امروز نیز در عرصه تأمین امنیت و توسعه کشور می‌درخشد و پیش می‌رود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران:
خودکفایی «نزاجا» موجب ارتقاء توان بازدارندگی کشور شده است
امیر «حیدری» گفت: خودکفایی نیروی زمینی ارتش در عرصه‌های گوناگون اعم از سامانه‌های ضدزره، پهپادی و بالگردی کاملاً مشهود و در ارتقاء توان بازدارندگی کشور، مؤثر است.

جانشین فرمانده کل سپاه خبر داد؛
دستگیری تعدادی از جاسوسان مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا
سردار فدوی با اشاره به دستگیری تعدادی از سرشبکه‌های رسانه معاند ایران‌اینترنشنال گفت: این افراد فقط با اینترنشنال در ارتباط نبودند، بلکه با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در ارتباط بودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
افتتاح نخستین بیمارستان ویژه بانوان در سطح نیرو‌های مسلح/ «نزاجا» در مقابله با کرونا مجاهدانه عمل کرد
امیر «حیدری» با اشاره به افتتاح بیمارستان ویژه بانوان از سوی نیروی زمینی ارتش، گفت: این مجموعه برابر منویات ولی امر مسلمین جهان و به‌منظور تکریم مقام زن افتتاح شده است.

معاون اجرایی ارتش:
بسیج در تأمین امنیت کشور خوش درخشیده است
امیر سرتیپ محمودی گفت: امروز بسیج در صحنه دفاع از امنیت کشور نیز همانند دوران دفاع مقدس خوش درخشیده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تأکید کرد؛
برخورد قاطع «نپاجا» و «نهاجا» با هرگونه تهدید
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش دوشادوش نیروی هوایی ارتش، امنیت آسمان کشور را تأمین و با هرگونه تهدید خارجی برخورد قاطع می‌کنند.

سرلشکر باقری:
پرستاری تجلی الهام‌بخش ایثار و صبوری است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی، پرستاری را تجلی الهام‌بخش ایثار، آگاهی، همراهی و صبوری دانست.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
برای حفظ استقلال کشور راهی جز مقاومت نداریم
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه دشمنان در جریانات اخیر قصد بر هم زدن آرامش کشور را داشتند و یک جنگ ترکیبی علیه ما به راه انداختند، گفت: برای روی پای خود ایستادن و حفظ استقلال راهی جز مقاومت نداریم.

انهدام باند بین‌المللی قاچاق سلاح و مهمات در سیستان و بلوچستان
اداره‌کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که یک باند بین‌المللی قاچاق سلاح و مهمات را در شمال این استان، شناسایی و منهدم کرده است.

با حضور فرمانده کل ارتش و امام جمعه موقت تهران؛
مرکز بصیرت و مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد
با حضور امیر سرلشکر موسوی، حجت الاسلام ابوترابی‌فرد و جمعی از فرماندهان ارشد و مسئولان لشکری و کشوری مرکز بصیرت و مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افتتاح شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
طرح‌های «لبیک» تضمین‌کننده تحول چشمگیر در مقابله با جنگ‌های مدرن دشمنان هستند
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه طرح‌های لبیک نزاجا در ارتقای آمادگی رزمی و روحی کارکنان نیروی زمینی ارتش نقش اساسی و مؤثری دارند، گفت: طرح‌های لبیک، تضمین‌کننده تحول چشمگیر در مقابله با جنگ‌های مدرن دشمنان محسوب می‌شوند.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
بازگشت آرامش به شهر‌های غربی کشور
برخی از شهر‌های غربی و شمال غربی کشور که توسط عده‌ای از طرفداران کوموله و دموکرات نا امن شده بود، به واسطه اقدامات تأمینی نیروی زمینی سپاه، امن شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
توسعه دیپلماسی دریایی در دستور کار «نداجا» قرار دارد
امیر دریادار ایرانی گفت: توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیرو‌های دریایی کشور‌های همسایه و دوست را همواره مدنظر قرار داده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌ایم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
پرستاران سربازان بی ادعای جبهه سلامت هستند
امیر سرتیپ واحدی گفت: پرستاران سربازان بی ادعای جبهه سلامت و حافظان آرامش مردم هستند که وجودشان موجب دلگرمی و شفای بیماران است.

جانشین فرمانده کل سپاه:
بسیاری از مشکلات کشور ناشی از بی‌توجهی به فرامین رهبری است/ برخی مسئولان راه جهنم را طی می‌کنند
سردار فدوی گفت: بسیاری از گرفتاری‌ها ناشی از این است که متأسفانه عده‌ای از مسئولان و مقامات کشور به تکلیفشان که همان اطاعت از فرمان ولی امر باشد، بی‌توجهی کرده و به جای مسیر بهشت، راه جهنم را طی می‌کنند.

یادداشت/ امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی
اقدامات وزارت دفاع برای تداوم راه شهید فخری‌زاده
بعد از شهادت شهید فخری‌زاده، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برنامه جدی و مؤثری برای تقویت، تثبیت و تداوم راه شهید و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و نوآوری را در دستور کار خود قرار داد.

با حضور معاون اجرایی ارتش؛
فرماندهان حوزه و پایگاه‌های بسیج کوی‌های سازمانی نیروی زمینی ارتش تجلیل شدند
همایش تجلیل از فرماندهان حوزه و پایگاه‌های بسیج کوی‌های سازمانی نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ محمودی برگزار شد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
دشمن در منزوی کردن ایران ناکام ماند
امیر «صباحی‌فرد» با بیان اینکه دشمن در منزوی کردن ایران ناکام ماند، گفت: آمریکا با وجود جنجال‌های تبلیغاتی فراوان در مقابل نظام اسلامی و صلابت ملت شجاع ایران شکست خورده است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع:
فرهنگ ایثار در عرصه‌های مختلف برای کشور بسیار موثر بوده است
دریادار «خواجه امیری» در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از پرستاران نمونه بیمارستان شهید چمران گفت: فرهنگ ایثار در عرصه‌های مختلف برای کشور بسیار موثر بوده است.

جانشین وزیر دفاع:
بسیجیان باید پیشتازان صنعت دفاعی کشور باشند
سردار فرحی گفت: بسیجی باید پر تحرک و پرکار در راه حق باشد و شما بسیجیان باید پیشتازان صنعت دفاعی کشور باشید.

سردار تنگسیری: خادم مردم هستیم/ پرستاران در زمان کرونا جهادی و مخلصانه در کنار مردم بودند
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: پرستاران در زمان شیوع ویروس کرونا مثل زمان دفاع مقدس بصورت جهادی و مخلصانه در کنار مردم بودند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش:
دشمن به دنبال تخریب نظام ارزشی کشور است/ ضرورت روشنگری و جهاد تبیین در مقابله با تهدیدات جنگ شناختی
حجت الاسلام دهدار با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب نظام ارزشی کشور است، بر ضرورت روشنگری و جهاد تبیین در مقابله با تهدیدات جنگ شناختی و ترکیبی تاکید کرد.

سرلشکر سلامی: اجازه نمی‌دهیم کسی آرامش مردم عزیز را بر هم بزند
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کسی آرامش مردم عزیز را بر هم بزند، گفت: آن‌هایی که نمی‌توانند پیشرفت ایران اسلامی را در دنیا ببینند، بذر فتنه را در قلوب جوانان می‌افکنند.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
هوشیاری نیروهای مسلح در «جنگ ترکیبی»، دشمن را با شکست مواجه کرده است
امیر سرتیپ «محمودی» با بیان اینکه ارتش با تمام توان از مرزها حفاظت و حراست می‌کند، گفت: هوشیاری نیروهای مسلح در «جنگ ترکیبی»، دشمن را با شکست مواجه کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
نیروی هوایی ارتش به خودکفایی رسیده است
امیر سرتیپ «واحدی» گفت: نیروی هوایی ارتش با اتکا به جوانان دانشمند خود و صنعت هوایی کشور در برطرف ساختن مشکلات و نیازهای این نیرو به خودکفایی رسیده است و این امر را مدیون‌ فرمانده معظم کل قوا هستیم که دستور تشکیل جهاد خودکفایی را در اين نیروی الهی صادر کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه:
هیچ عاملی سپاه را از خدمت‌رسانی به مردم بازنمی‌دارد
فدوی در افتتاح راه روستایی کهوان آبیک گفت: سپاه در کنار مردم است و هیچ عاملی ما را از خدمت‌رسانی به مردم، منحرف نمی‌کند.

فرمانده کل ارتش:
نقش پرستار، نقش حیاتی در زندگی انسان‌هاست
امیر موسوی در مراسم بزرگداشت روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، در مورد جایگاه پرستار گفت: جایگاه پرستار در همه جوامع و در طول تاریخ محترم بوده است. نقش پرستار‌ها همواره نقشی حیاتی در زندگی انسان‌ها تلقی می‌شود و به‌طور تقریبی همه انسان‌ها در طول زندگی، بزرگی و عظمت پرستاری را احساس کرده‌اند.

توسط سرلشکر موسوی انجام شد؛
نشان فداکاری به ۴ فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش اهدا شد
نشان فداکاری اعطایی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به دانشگاه افسری امام علی (ع) طی مراسمی در این دانشگاه، توسط فرمانده کل ارتش به فرماندهان پیشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:
لزوم توجه به جایگاه قرآن در زندگی انسان/ افزایش بودجه قرآنی در کشور ضروری است
حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه افزایش بودجه قرآنی در کشور ضروری است، گفت: برای تقویت این حوزه باید نگاه مسولان را به مباحث فرهنگی و قرآنی تقویت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
نیروی دریایی ارتش برای حضور مقتدرانه از هیچ قدرتی اجازه نمی‌گیرد/ بسیجیان سیلی‌ محکمی بر صورت دشمنان خواهند نواخت
امیر «ایرانی» گفت: پیام حضور ناوگروه ایران در آب‌های بین‌المللی این است که ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدید‌ها اقتدار خود را در بالاترین سطح حفظ کرده است.

پایان مسابقات قرآن کارکنان وزارت دفاع
سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان و سربازان وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، یازدهم آذرماه با رقابت ۳۷۰ نفر به کار خود پایان داد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ:
پروژه دشمن در بی‌ثبات‌سازی ایران شکست خورد
سردار حسن‌زاده گفت: امروز دشمن نتوانسته است نظام را بی ثبات کند و از ما کشته بگیرد؛ همچنین در تمام راهبرد‌های خود در این موضوع نیز با شکست مواجه شد و ملت ایران در این فتنه بزرگ جهانی علیه انقلاب اسلامی، پیروز شد.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش:
نیروی دریایی ایران بر اساس راهبردهای متناسب با شرایط کشور پیش می‌رود
امیر «محمدی» گفت: فعالیت‌ها و مجاهدت‌های نیروی دریایی ایران براساس راهبردهای متناسب با شرایط کشور در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوران شکوفایی است.

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص):
دانشگاه افسری امام علی (ع) مرکز ثقل ارتش است
سرلشکر حسنی سعدی با تأکید بر اهمیّت و جایگاه دانشگاه افسری امام علی (ع)، گفت که این دانشگاه مرکز ثقل ارتش است.

دستگیری ۴ نفر از عوامل شهادت شهید «حسن یوسفی»
چهار نفر از عوامل شهادت مظلومانه شهید حافظ امنیت حسن یوسفی، توسط نیرو‌های سازمان اطلاعات سپاه بیت‌المقدس کردستان بازداشت شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
تحقق امنیت پایدار در مرزهای کشور
امیر سرتیپ حیدری گفت: امروز به واسطه پیشرفت‌های دفاعی، تسلیحاتی، راهبردی و تاکتیکی که در سطح نزاجا انجام گرفته است، توانسته‌ایم در تمامی نقاط صفر مرزی امنیت پایدار را ایجاد کنیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه:
مخالف هرگونه حضور آمریکا در مرز‌های ایران هستیم
سردار اصانلو بر مخالفت با هرگونه حضور آمریکا در مرز‌های ایران تاکید کرد و گفت: هنگامی که با آمریکایی‌ها رویارو خواهیم شد این کردستان عراق است که بهای آن را خواهد پرداخت.

دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهیدان کریمی و خمسه‌نژاد
امیر سرتیپ واحدی با حضور در منزل شهیدان خمسه‌نژاد و کریمی با همسر و مادر این شهدای والامقام دیدار کرد.

سردار جلالی در کمیته فرماندهی ارشد پدافند غیرعامل تاسیسات نفتی تبریز:
کلید امن‌سازی سایبری حذف آسیب‌پذیری‌هاست/ نیازمند مرکز تنظیم مقررات ایمنی و امنیت شیمیایی هستیم
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ایجاد مرکز تنظیم مقررات ایمنی و امنیت شیمیایی یک ضرورت است، گفت: کلید امن‌سازی سایبری حذف آسیب‌پذیری‌هاست.

ازمان بسیج:
خون شهدای مظلوم ما دامان دشمنان را خواهد گرفت
معاون سیاسی سازمان بسیج گفت: دشمنان بدانند خون این شهدای مظلوم دامان آن‌ها را خواهد گرفت و آنان را رسواتر از قبل خواهد کرد.

فرمانده سپاه سردشت خبر داد؛
حضور سپاه پاسداران در یک کیلومتری مقر تروریست‌ها در عراق
سردار رنجبرزاده با تأکید بر مقابله با تروریست‌های حاضر در اقلیم شمال عراق گفت که نیرو‌های سپاه در یک کیلومتری مقر تروریست‌ها قرار دارند.

سرلشکر باقری:
توسعه همکاری‌های ایران و روسیه/ آمریکایی‌ها در ایجاد نظام تک‌قطبی موفق نبوده‌اند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آمریکایی‌ها امروز اذعان می‌کنند که در رویکرد یک‌جانبه‌گرایی و ایجاد نظام تک‌قطبی، موفق نبوده‌اند.

سرلشکر باقری وارد بوشهر شد
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برای بازدید از توانمندی‌های نیرو‌های مسلح وارد بوشهر شد.

سرلشکر باقری:
کاهش حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای/ امنیت کامل در خلیج فارس برقرار است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به کاهش حضور ناوگان‌ها و نیرو‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس گفت: در منطقه خلیج فارس امنیت کاملی برقرار است.

سرلشکر سلامی:
تجهیزات پرستاری باید در سپاه نوسازی شود
فرمانده کل سپاه گفت: نوسازی تجهیزات پرستاری در سپاه موضوعی است که باید به آن توجه کرد و اهتمام جدی داشت؛ براین اساس باید تلاش کنیم که هرچه می‌توانیم تسهیلاتی ارائه دهیم تا پرستاری با شرایط بهتری صورت گیرد.

با حضور سرلشکر سلامی؛
تجلیل از خانواده پرستاران شهید/ «جایزه شهید قاسمی» رونمایی شد
در آیین گرامیداشت روز پرستار که با حضور فرمانده کل سپاه در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) برگزار شد، از خانواده پرستاران شهید تجلیل و جایزه شهید قاسمی رونمایی شد.

سرلشکر باقری عنوان کرد؛
اقدامات مؤثر پلیس در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر از طریق دریا
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر از طریق دریا شاهد اقدامات بسیار خوبی از سوی فرماندهی انتظامی استان بوشهر هستیم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) خبر داد؛
آغاز فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)
ابوالقاسمی از آغاز فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در سال جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این فعالیت‌ها در سال‌های آتی با رشد چشمگیری همراه شود.

جانشین وزیر دفاع:
تحریف محتوای جنگ تحمیلی در دستور کار رسانه‌های معاند است
سردار سرتیپ «فرحی» با اشاره به برگزاری ۱۹ نشست تخصصی در وزارت دفاع با موضوع «نقش علم و فناوری در دوران دفاع مقدس»، گفت: تحریف محتوای جنگ تحمیلی و دروغ‌پردازی در دستور کار رسانه‌های معاند قرار دارد.

دستگیری ۲ نفر از عوامل ترور شهید «داستانی»
در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) ۲ نفر از مرتبطان مؤثر در ترور بسیجی شهید «رضا داستانی»، توسط مراجع امنیتی استان شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از گروه پدافند هوایی خارگ بازدید کرد
امیر سرتیپ نصیرزاده در بازدید از گروه پدافند هوایی خارگ توان عملیاتی این گروه پدافندی را مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید فرمانده «نهاجا» از پروژه‌های عمرانی مجتمع آموزشی نجات خدمه
امیر سرتیپ واحدی با حضور در مجتمع آموزشی نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در مازندران از روند اقدامات انجام شده در اجرای پروژه‌های عمرانی، بازسازی و بهسازی این مجتمع بازدید کرد.

سرلشکر باقری:
نیروی دریایی سپاه از توانایی‌های بی‌نظیری برخوردار است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیروی دریایی سپاه از نظر کمیت و کیفیت تولید شناور‌های رزمی و موشک‌انداز و مین‌ریز و سایر انواع شناور‌های سطحی و موشک‌های برد بلند و نقطه‌زن دارای توانایی‌های بی‌نظیری است که قابل مقایسه با گذشته نیست.

بازدید اساتید و دانشجویان نظامی عمان از «دافوس آجا»
هیأتی از اساتید و دانشجویان دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش عمان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

جانشین وزیر دفاع در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
تفکر بسیجی و مدیریت جهادی عامل پیشرفت نیروهای مسلح است
سردار سرتیپ «فرحی» فرهنگ بسیجی و مدیریت جهادی را عامل پیشرفت نیروهای مسلح در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانست.

سرلشکر باقری:
همراهی مردم با اغتشاشات، اقدام نظامی دشمن علیه کشور را درپی داشت/ با مرتفع کردن مشکلات زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر لزوم تلاش مسئولان برای رفع مشکلات مردم، گفت: ملت با بصیرت ایران با همه مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی، مقابل ترفند دشمن ایستاد و میان اعتراض و آشوب تفکیک قائل شد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا:
برخورد قاطع با هواگردهای دشمن در فضای «F.I.R»/ «باور ۳۷۳» توانمندی بسیار بالاتری از «S ۳۰۰» دارد
امیر سرتیپ «رحیم‌زاده» گفت: اگر دشمنان نظر سوئی به آسمان کشور ما داشته باشند، قطعاً با ضربه دندان‌شکنی مواجه خواهند شد و سیلی محکمی خواهند خورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
اذعان آمریکا به شکست فتنه اخیر/ پیروزی‌های بزرگی در راه است
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به اذعان آمریکایی‌ها به شکست فتنه اخیر، گفت: پیروزی‌های بزرگی در راه است و ضربات سنگینی نصیب دشمن خواهد شد.

قدردانی سپاه از اقدام قاطعانه قوه قضائیه در مجازات مرتبطین با «موساد»
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با قدردانی از اقدام قاطعانه قوه قضائیه در مجازات مرتبطین با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که رسیدگی قاطع و سریع پرونده‌های متهمین اقدام علیه امنیت کشور و مردم مطالبه عمومی است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:
تلاش دشمن برای تغییر هویت ملی ایرانیان/ جمهوری اسلامی با پشتوانه مردم از تهدیدات عبور کرده است
امیر سرتیپ «هادیان» گفت: امروز دشمنان در بستر رسانه با بهره‌گیری از شاخصه‌های «جنگ شناختی» به دنبال تسلط بر اذهان و تغییر سبک زندگی و شیوه رفتاری افراد در جامعه اسلامی هستند.

فرمانده دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی:
جهان تک‌قطبی عملی نیست
سردار احمدی‌مقدم گفت: احیای مجدد قدرت روسیه و چین و قدرت‌های نوظهور، انعقاد پیمان‌های امنیتی و اقتصادی و پیدا شدن بازیگران جدید نشان داد که جهان تک‌قطبی، عملی نیست.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش:
انس با قرآن عاملی برای تحقق زندگی عاری از اختلاف است
حجت‌الاسلام قاضی گفت: تأسی به خداوند و انس با قرآن کریم به عنوان برنامه‌ای مدون و دستورالعملی کامل می‌تواند در زندگی عاملی برای تحقق زندگی عاری از اختلاف شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل:
مقابله با تهدیدات انسان‌ساخت نیازمند بهره‌گیری از فناوری روز است
سردار «جلالی» گفت: ضروری است با تکیه بر دانش و فناوری روز که در این خصوص دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی که نقش راهبردی و تعیین‌کننده‌ای دارند، در مقابل تهدیدات انسان‌ساخت دشمنان ایستادگی کرد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
ضرورت افزایش فضای آموزشی برای ارتقای توانمندی پرستاران/ جایزه شهید قاسمی ویژه پرستاران است
دکتر «ابوالقاسمی» گفت: فضای آموزشی موجود برای آموزش دانشجویان فعلی پرستاری این دانشگاه کافی نیست و برای این منظور، نیاز به فضای آموزشی بیشتری داریم.

سرلشکر باقری:
با تلاش در حوزه علم و فناوری موازنه قوا را در دوران دفاع مقدس ایجاد کردیم/ در ساخت پهپاد از تجربه ۳۹ ساله برخورداریم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت کشور در دوران دفاع مقدس گفت: ما در صحنه جنگ باید کمبود‌های خود را با تلاش و ممارست ساماندهی می‌کردیم که این کار را با تمامی توان انجام دادیم.

سرلشکر صفوی:
لزوم بهره‌گیری از دستاوردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور/ با علم و فناوری در جنگ تحمیلی پیروز شدیم
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: همان‌گونه که با علم و فناوری جنگ را به پیروزی رساندیم امروز نیز با علم و فناوری برآمده از دفاع مقدس می‌توانیم برای رسیدن به شرایط مطلوب و رفع مشکلات کشور از دستاورد‌های آن دوران استفاده کنیم.

سرلشکر موسوی:
پیروزی در دفاع مقدس با بهره‌گیری از علم و فناوری حاصل شد/ جهاد ترکیبی از ایمان، علم، فناوری، حماسه و خلاقیت است
فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی هیچ فرودگاهی بسته نشد، گفت: این کار بزرگ با تلفیقی از علم و فناوری به سرانجام رسید؛ همچنین علم و دانش بکارگیری و تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی نیز توسط ارتش وارد دفاع مقدس شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد؛
خودکفایی «ندسا» در تولید تجهیزات نظامی
دریادار تنگسیری با بیان اینکه امروز در زمینه تسلیحات تجهیزات هیچ‌گونه وابستگی نداریم، گفت: رزمندگانی که از قایق ماهیگیری برای مقابله با دشمن استفاده می‌کردند، امروز به یاری خداوند، موشک و پهپاد تولید می‌کنند.

سرلشکر سلامی:
فناوری‌های تسلیحاتی و روز دنیا در یگان‌های سپاه توسعه یافته است
فرمانده کل سپاه گفت: فناوری‌های تسلیحاتی و روز دنیا در یگان‌ها و نیرو‌های ما بر پایه دانش، بینش و انگیزه فرزندان این سرزمین بزرگ که به پرچم کشورمان وفادارند، توسعه یافته است.

دبیر اشراف کلی دفتر فرمانده معظم کل قوا:
نیاز امروز جامعه ما «جهاد تبیین» است
سردار «تشکری» با بیان این‌که آن‌چه ما امروز در شرایط غبارآلود فتنه نیاز داریم، «جهاد تبیین» است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این عرصه، به‌تنهایی پرچم‌دار هستند؛ بنابراین باید بیش از گذشته موضوع «جهاد تبیین» را جدی گرفت.

وزارت اطلاعات خبر داد؛
انهدام چند هسته عملیاتی وابسته به گروهک منافقین
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از انهدام چند هسته‌ی عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

جانشین وزیر دفاع:
تدوین نقشه راه بهره‌گیری از ۱۴ فناوری نوین در وزارت دفاع/ موفقیت‌های صنعت دفاعی مرهون دفاع مقدس است
سردار «فرحی» گفت: نقشه راه بهره‌گیری از ۱۴ فناوری نوین را در وزارت دفاع تدوین و تعریف کردیم که سند جامع آن‌ها به تدریج در حال ابلاغ است.

فرمانده کل ارتش:
رژیم صهیونیستی اگر می‌خواهد از ترسِ مرگ خودکشی کند ما مانعش نمی‌شویم
سرلشکر موسوی گفت: رژیم بزدل و ترسوی صهیونیستی براساس سنت الهی رو به زوال است. اما، اگر می‌خواهد از ترسِ مرگ زودتر خودکشی کند ما مانعش نمی‌شویم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی به دفاع‌پرس خبر داد؛
پیشرفت «نهاجا» در حوزه تسلیحات دورایستای هوشمند
امیر سرتیپ هادیان از توسعه توان رزمی نیروی هوایی ارتش در حوزه تسلیحات و مهمات دورایستای هوشمند خبر داد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عنوان کرد؛
انتقال تجربیات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به دیگر کشورها/ فعالیت‌های سازندگی به هیچ بهانه‌ای تعطیل نمی‌شوند
سردار «حاجی‌زمانی» گفت: پژوهشکده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای انتقال تجربیات خود به سایر کشور‌ها تاکنون ۲۳۰ عنوان کتاب و چهار هزار مقاله را در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر کرده است.

سرلشکر باقری در پیامی به‌ مناسبت روز دانشجو:
نقشه‌های شوم دشمنان برای نخبگان ایرانی/ جریان دانشجویی نیروی محرکه توسعه کشور است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف را محصول اندیشه دانشگاه و دانشجویان دانست و تأکید کرد: جنبش اصیل دانشجویی ثابت کرده است که مسیر استقلال‌طلبی خود را هرگز با رفتار‌های ارتجاعی، منحرف نخواهد کرد.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش:
هدف جنگ شناختی اختلال در درک مفاهیم ارزشی است
امیر سرتیپ حاتمی گفت: امروز نظام استکبار با روش جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی سنگین‌ترین هجمه خود را علیه نظام اسلامی آغاز کرده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
امنیت آسمان خلیج فارس برای پدافند هوایی اولویت بالایی دارد
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه امنیت آسمان خلیج فارس برای پدافند هوایی اولویت بالایی دارد، گفت: پدافند هوایی ارتش در این بخش حساس و استراتژیک از کشور با رصد مداوم و فراتر از مرز‌ها عملیات کشف و شناسایی را دنبال می‌کند.

همزمان با روز دانشجو صورت گرفت؛
دیدار فرمانده کل ارتش با دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)
امیر سرلشکر موسوی با حضور در کلاس‌های دانشگاه افسری امام علی (ع) با تعدادی از دانشجویان، استادان و فرماندهان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
بسیج دانشجویی در دفاع از انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی مؤثری دارد
کفعمی گفت: بسیج دانشجویی فعال‌ترین مجموعه‌ای است که در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی تأثیرگذاری داشته است.

فرمانده هوانیروز ارتش:
آغاز طراحی و ساخت بالگرد ملی/ بالگردهای هوانیروز امکان پرواز شبانه بر فراز دریا را دارند
امیر سرتیپ قربانی از آغاز مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت: ما با استفاده از سامانه‌های دید در شب در رزمایش‌های شبانه حتی پرواز بر روی دریا را هم انجام داده‌ایم، کاری که در روز هم مشکل است.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)‌:
تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان جزء ساختار سازمان هوافضا هستند
سردار غلامی گفت: اهمیت دادن به توانمندی‌های مردمی موجب شده تا امروز تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان جزء ساختار سازمان هوافضا قرار گیرند و با تلاش‌هایی که صورت گرفت، موفقیت‌هایی را به دست آوردند.

دستگیری سرشبکه‌های محرک اغتشاشات اخیر در قم
تعدادی از سرشبکه‌های محرک در جریان اغتشاشات اخیر به همت سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه استان قم شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه:
دستگیری تعداد زیادی از جاسوسان رژیم صهیونیستی/ تغییرات جغرافیایی در منطقه را برنمی‌تابیم
سردار فدوی گفت: با توجه به اشرافی که ما داریم، تعداد زیادی از جاسوس‌های رژیم صهیونیستی را گرفته و خواهیم گرفت و به تناسب اقدامات آن‌ها، مجازات خواهند شد.

پیام تسلیت سرلشکر باقری؛
مجاهدت‌های سردار «قاسمی» الهام‌بخش مدافعان انقلاب و خادمان ایران اسلامی خواهد بود
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی عنوان کرد: مجاهدت‌های ارزنده و کم‌نظیر سردار «رستم قاسمی» در صحنه‌های شکوهمند آینده میهن عزیزمان الهام‌بخش مدافعان انقلاب و خادمان ایران اسلامی خواهد بود.

فرمانده کل ارتش:
روز دانشجو تبلور روحیه استکبارستیزی ملت ایران است
امیر سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه روز دانشجو تبلور روحیه استکبارستیزی ملت شریف ایران است، گفت: ارتش رکن استقلال و پایداری کشور است.

سازمان اطلاعات سپاه اردبیل اعلام کرد؛
شناسایی و دستگیری شبکه وابسته به جریان ضد انقلاب در اردبیل
طی اقدامات فنی سایبری و اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، ۳ نفر از اعضای شبکه وابسته به جریانات معاند و ضد انقلاب دستگیر شدند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح مطرح کرد؛
دومین نمایشگاه ایران ژئو برگزار می‌شود/ حضور دانش‌بنیان‌ها و فناوران حوزه ژئوماتیک
امیر فخری از برگزاری دومین نمایشگاه ایران ژئو در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با توجه به شعار سال، یکی از نگاه‌های اساسی ما در حوزه برگزاری این نمایشگاه، حضور حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد است.

امیر الهامی: در زمینه تجهیزات دفاع هوایی در زمره معدود کشور‌های برتر جهان قرار داریم
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در زمینه ساخت و بکارگیری تجهیزات دفاع هوایی امروز به همت متخصصین و دانشمندان داخلی در زمره معدود کشور‌های برتر جهان قرار داریم.

دستگیری یک تیم تروریستی گروهک جیش‌الظلم
سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی از عملیات موفق سازمان اطلاعات سپاه این استان در شناسایی و دستگیری اعضای یک تیم تروریستی گروهک جیش‌الظلم که قصد انجام اقدامات ضد امنیتی و تروریستی در مشهد مقدس را داشت، خبر داد.

سردار فرحی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
قابلیت‌های موشک هایپرسونیک ایرانی
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موشک هایپرسونیک ایرانی از یک فناوری فوق‌العاده پیشرفته بهره می‌برد که تنها چند کشور دنیا از این فناوری استفاده می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه:
دریادار «قاسمی» سالیان متوالی عهده‌دار ساخت و ساز زیرساخت‌های ارزنده دفاعی بود
سردار تنگسیری در پیام تسلیتی عنوان کرد: سردار رشید سپاه اسلام دریادار پاسدار مهندس «رستم قاسمی» سالیان متوالی در سنگر مهندسی نیروی دریایی سپاه عهده‌دار ساخت و ساز زیرساخت‌های ارزنده عمرانی و دفاعی بود.

آمادگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برای همکاری با نخبگان
وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در نمایشگاه ایران‌ساخت جهت همکاری و تعامل با شبکه نخبگانی کشور اعلام آمادگی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
تولید اقتصاد پاک از مصادیق جهاد در راه خداست
حجت‌الاسلام «محمدحسنی» تولید اقتصاد پاک را از مقدس‌ترین مصادیق جهاد در راه خدا دانست و نظارت سازمانی و شرعی را لازمه تحقق این موضوع عنوان کرد.

فرمانده کل سپاه با خانواده شهید «ایرلو» دیدار کرد
سرلشکر سلامی با حضور در منزل شهید حسن ایرلو، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه:
هدف راهبردی آمریکایی‌ها مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی است
حجت‌الاسلام طائب گفت: هدف راهبردی آمریکایی‌ها در خصوص داخل ایران در این مقطع با جنگ ترکیبی انجام می‌شود.

با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش انجام شد؛
برگزاری آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه پدافند هوایی
آیین گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه خاتم‌الانبیا (ص) پدافند هوایی با حضور امیر سرتیپ صباحی‌فرد برگزار شد.

پیکر سردار قاسمی تشییع شد
مراسم تشییع پیکر سردار رستم قاسمی با حضور مقامات عالی‌رتبه لشکری و کشوری در شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

بازدید فرمانده دانشگاه هوایی ارتش از دانشگاه هوافضای سپاه 
فرمانده دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری نیروی هوایی ارتش از دانشگاه عاشورای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه:
خدمت به مردم شاخصه برجسته سردار قاسمی بود
دریادار فدوی گفت: سردار قاسمی این روایت را به تمام معنا درک کرده بود که اگر تمام عبادت ۱۰ عدد باشد، ۹ عدد آن خدمتگزاری به مردم است و در این روال، بی‌نهایت بود.

سرلشکر صفوی مطرح کرد؛
نقش‌آفرینی مؤثر سردار «زارعی» در دوران دفاع مقدس
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به توانایی علمی و نبوغ مرحوم سردار زارعی در راه‌اندازی فرماندهی جنگال سپاه گفت: ایشان نقشی تأثیرگذار چه در دوران جنگ و چه پس از آن ایفا کرد.

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه:
ایران در بین پنج کشور برتر دنیا در حوزه پزشکی رزمی قرار دارد
سردار «اخوان» گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس استاندارد‌های تخصصی و ارزیابی‌های علمی و میدانی در بین پنج کشور برتر حوزه پزشکی رزم در دنیا قرار دارد.

پیام تبریک سرلشکر باقری درپی قهرمانی تیم تکواندو نیرو‌های مسلح در مسابقات «سیزم»
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی قهرمانی تیم تکواندو نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در مسابقات سیزم را تبریک گفت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران:
انقلاب اسلامی سلطه‌گر و سلطه‌پذیر نیست
حجت‌الاسلام «طائب» گفت: انقلاب اسلامی نه سلطه‌گر و نه سلطه‌پذیر است. دشمنان می‌خواستند در برابر گسترش تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه بایستند، اما امروز اعتراف می‌کنند که ایران از منطقه هم عبور کرده و تبدیل به بازیگر جهانی شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه:
نام‌گذاری یک شناور به نام شهید «حبیب روحی»/ غفلت از اشاعه فرهنگ ایثار آسیب اعتقادی به دنبال دارد
سردار تنگسیری با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: غفلت در اشاعه این فرهنگ منجر به لطمه اعتقادی جامعه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
ایجاد رده‌های بیشتری از بسیج در بازار/ اصناف با اغتشاشگران همراهی نکردند
حسن‌پور گفت: باید برای ایجاد امنیت پایدار در بازار، این مهم را با همراهی صاحبان اصناف در بازار و تمامی فعالان بازار انجام دهیم و به موازات این کار می‌بایست رده‌های بیشتری از بسیج را هم در بازار ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد؛
ساخت هواپیمای مسافربری در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح/ «سیمرغ» آماده پرواز می‌شود
امیر «خواجه‌فرد» با بیان اینکه تا سه سال آینده در حوزه ساخت هواپیمای مسافربری به توفیقات عملی مناسبی دست خواهیم یافت، گفت: امروز نیز هواپیمای ترابری سیمرغ مراحل تاکسی خود را گذرانده و آماده پرواز می‌شود.

در دیدار فرماندهان «نزاجا» و «نزسا» تأکید شد؛
افزایش سطح همکاری‌های نیروی زمینی ارتش و سپاه
امیر سرتیپ حیدری و سردار سرتیپ پاکپور در دیدار با یکدیگر، بر هم‌افزایی و اتحاد روزافزون نیروی زمینی ارتش و نیروی زمینی سپاه تأکید کردند.

سرلشکر سلامی در دیدار با خانواده شهید «آرمان علی‌وردی»:
شهدای فتنه اخیر در عین اقتدار نظام، مظلومانه به شهادت رسیدند
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدا ستون‌های بزرگ و با عظمت انقلاب و تکیه‌گاه انسان‌ها هستند، گفت: شهدای ما در فتنه اخیر در عین اقتدار نظام، مظلومانه به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ:
بحران‌ها در ایران فرصت طلایی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم بوده است
سردار حسن‌زاده گفت: در کشور ما بحران‌ها همیشه فرصت طلایی برای برطرف کردن نقاط ضعف و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم بوده است.

سردار سلامی:
شیوه مقابله با دشمن در تمامی عرصه‌ها را می‌دانیم/ دارایی ما برای مقابله با دشمنان مردم هستند
فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز سپاه شیوه مقابله با دشمن در تمامی عرصه‌ها را می‌داند، گفت: علمی که سپاه به وسیله آن اقدامات خود را صورت می‌دهد الزاما دانش‌های رایج موجود در کتب نیست بلکه بخش مهمی از آن دانشی است که سپاه تولید می‌کند و در میدان مجاهدت به دست آمده است.

نماینده ولی‎فقیه در سپاه:
بهترین راه برای تقرب به خدا خدمت به مردم است/ سردار قاسمی فرهنگ پاسداری خود را حفظ کرده بود
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: بهترین راه برای تقرب الی الله خدمت به مردم است و این همان نکته‌ای بود که سردار قاسمی به آن عامل بود.

مدیر آماد و پشتیبانی معاونت آماد ستاد کل نیروهای مسلح:
تغییرات ساختاری منجر به ارتقای تحرک در نیروی زمینی ارتش شده است
سردار سرتیپ تاجیک گفت: نیروی زمینی ارتش، عملکرد مطلوبی در به‌کارگیری تجهیزات و تحرک در حوزه سنگین و فوق‌ سنگین داشته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
سلاح‌های «نزاجا» دقیق‌زن، هوشمند و دارای قابلیت شبکه شدن هستند
امیر سرتیپ حیدری گفت: به دنبال گذر از تجهیزات و تسلیحات قدیمی هستیم و شاهد دستاوردهای مهم تجهیزاتی با چهار ویژگی دورزن، دقیق‌زن، هوشمند و برخورداری از قابلیت شبکه شدن هستیم که در رزمایش های اخیر نیز این از تجهیزات را مورد ارزیابی میدانی قرار دادیم.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش:
تحریم فرصت مناسبی برای پیشرفت یگان‌های لجستیک «نزاجا» فراهم کرد
امیر سرتیپ دوم علیپور گفت: تحریم فرصت مناسبی برای یگان‌های لجستیک نیروی زمینی ارتش فراهم کرد تا بتوانند در حوزه‌های بازتولید خودرو‌های فوق سنگین به دستاورد‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:
نیروی زمینی ارتش جایگاه مطلوبی در حوزه ارتقای تحرک رزم زمینی دارد
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتقای تحرک، کارآمدی و استمرار تحرک در یگان‌های نظامی، مهمترین مؤلفه در ارتقای آمادگی رزمی است، گفت: نیروی زمینی ارتش، جایگاه مطلوبی در حوزه ارتقای تحرک رزم زمینی دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
نیروی هوایی آماده پاسخ‌گویی به هر‌گونه تهدید است
امیر سرتیپ واحدی گفت: نیروی هوایی همیشه آماده دفاع از آرمان‌های ایران اسلامی و پاسخ‌گویی به هرگونه تهدید است.

سرلشکر موسوی:
مقابله با توطئه ناامید‌سازی بزرگ‌ترین جهاد است
فرمانده کل ارتش گفت: امروز مقابله با توطئه دشمنان در مأیوس‌سازی و ناامید‌سازی ملت ایران، بزرگ‌ترین جهاد است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:
اجازه نمی‌دهیم دشمنان تمرکز ما را از موضوعات راهبردی منحرف کنند
امیر آشتیانی گفت: وزارت دفاع مصمم به پیگیری اهداف و مأموریت‌های واگذار شده است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان تمرکز ما را از موضوعات راهبردی منحرف کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:
کی‌یِف هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد
امیر سرتیپ آشتیانی گفت: طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد و آن را به جلسات بعد موکول کردند.

جانشین فرمانده نهاجا به دفاع‌پرس خبر داد؛
برگزاری رزمایش‌های مشترک و تک‌نیرویی «نهاجا»
امیر سرتیپ هادیان از برگزاری رزمایش‌های مشترک و تک‌نیرویی نهاجا در راستای ارتقای توان رزمی این نیرو تا پایان سال جاری خبر داد.

دیدار فرمانده «ندسا» با جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس
دریادار تنگسیری با حضور در منزل یکی از جانبازان دفاع مقدس، با وی و خانواده‌اش دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
گام‌های بلند کشور برای تبدیل شدن به قدرت دریایی/ ایران عرصه دریا را از قدرت‌های غربی بازپس گرفته‌ است
دریادار ایرانی با بیان اینکه کشورمان عرصه دریا را تا حد زیادی از قدرت‌های غربی بازپس گرفته‌ است، گفت: ایران در حال برداشتن گام‌هایی بلند در تمام حوزه‌های مرتبط با قدرت دریایی خود است.

مسئول جدید نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین منصوب شد
طی حکمی از سوی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام «رضایی» به‌عنوان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین منصوب شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
ابعاد فعالیت‌های بسیج در گام دوم انقلاب/ جهاد تبیین اولویت بسیج است
سردار «سلیمانی» جهاد امیدآفرینی، جهاد تبیین و جهاد خدمت را سه عرصه خدمت بسیج در گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین، برجسته‌ترین بعد جنگ شناختی و مواجهه با تلاش دشمن است.

در جشنواره شهید وزوایی مطرح شد؛
سردار تنگسیری: دشمن برای تسخیر جزایر ایرانی باید از روی جسد ما رد شود
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: دشمنان باید از روی نعش ما رد شوند تا بتوانند جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را تسخیر کنند.

سرلشکر صفوی تأکید کرد؛
همکاری وزارت امور خارجه با ستاد کل نیرو‌های مسلح در انعقاد قرارداد‌های عدم تعرض با کشورهای همسایه
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر لزوم همکاری وزارت امور خارجه با ستاد کل نیرو‌های مسلح در انعقاد قرارداد‌های عدم تعرض بین ایران و کشور‌های همسایه تأکید کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی‌خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران:
فعالیت قرارگاه سازندگی‌خاتم‌الانبیاء (ص) در عراق، سوریه و ونزوئلا/ ۱۵۰ هزار پیمانکار خصوصی با قرارگاه همکاری دارند
سردار هوش‌السادات گفت: در قرارگاه سازندگی‌خاتم‌الانبیاء (ص) برخی فعالیت‌های برون‌مرزی مثل ساخت‌وساز‌هایی در عتبات و برخی پروژه‌های دولتی و بعضاً بخش خصوصی عراق، سوریه و ونزوئلا کار‌هایی شروع شده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) عنوان کرد؛
همکاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) با نیروهای مسلح در هوشمندسازی تسلیحات
حسنی آهنگر گفت: برای هوشمندسازی سلاح‌ها و ارتقاء برد مؤثر آن‌ها اقداماتی را در دانشگاه جامع امام حسین (ع) انجام داده‌ایم و در این زمینه پژوهشکده‌های مشترک داریم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:
مظلومیت بسیج در حوادث اخیر/ «آرمان» را به جرم بسیجی‌بودن شکنجه کردند
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: در حوادث اخیر، مردم بار دیگر فرهنگ و کارکرد بسیج را دیدند و بغض دشمن نسبت به بسیج، آشکار شد. نمونه مظلومیت بسیج، شهید «آرمان علی‌وردی» است که گروهی، به جرم بسیجی‌بودن او را شکنجه کردند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:
دستاورد‌های صنایع هوایی برای همگان محرز شده است/ رهاورد خوبی را در حوزه اقتصاد هوایی رقم خواهیم زد
امیر خواجه‌فرد گفت: قطعاً در حوزه اقتصاد هوایی و ورود به عرصه تجاری هوایی نیز رهاورد خوبی را برای جمهوری اسلامی رقم خواهیم زد.

معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع خبر داد؛
رونمایی از ۵ رویداد مسئله‌محور وزارت دفاع در نمایشگاه تستا
نادری شریف در چهارمین نمایشگاه ایران ساخت از رونمایی پنج رویداد مسئله‌محور (رویداد ژئوماتیک، دریای هوشمند، لیزر و فوتونیک، فوجی و رویداد پردازش تصویر و زنجیره غذایی) در این نمایشگاه خبر داد.

وزارت اطلاعات اعلام کرد؛
دستگیری عاملان ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی حین فرار از کشور
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای تعداد عاملان ترور مولوی عبدالواحد ریگی را سه نفر اعلام کرد که در حین فرار از کشور دستگیر شدند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛
خدمات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در زمینه محرومیت‌زدایی
سردار حاجی‌زمانی گفت: در خصوص خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی قرارگاه مسئولیت دارد تا در شعاع ۷۰ کیلومتری پروژه‌های خود خدماتی را ارائه دهد.

سرلشکر سلامی در همایش مدیران و معاونان قرارگاه خاتم‌الانبیاء:
کلید استقلال گسستن از بند وابستگی است/ دشمن می‌خواهد ما نیازمند باشیم
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما کشوری هستیم که تصمیم گرفته‌ایم بدون تأثیر‌پذیری از اراده بیگانگان زندگی کنیم، گفت: دشمن می‌خواهد ما نیازمند، وابسته و اسیر باشیم و آزاد نباشیم.

در پیام به اختتامیه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس و جبهه مقاومت؛
سرلشکر باقری: دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام‌ناشدنی برای آینده پیش‌رو است/ پژوهش‌های مرتبط با دفاع مقدس باید حمایت شوند
رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح در پیام به اختتامیه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس و جبهه مقاومت تاکید کرد؛ دفاع مقدس گنجینه‌ای بی‌نظیر، تمام‌ناشدنی و ذخیره‌ای گران‌بها برای آینده پیش‌رو است که ثبت و ضبط آن از مهم‌ترین اقدامات در راستای سربلندی ملت ایران به شمار می‌رود.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا تأکید کرد؛
سهم موثر سربازان وظیفه در پیشبرد اهداف و توانمندسازی ارتش کشور
امیر دریادار «بلوچ» گفت: امروز سربازان ضمن تلاش در راستای تحقق امنیت کشور، مسئولیت به جلو بردن توانمندی‌های ارتش را نیز بر عهده دارند.

در اختتامیه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس و جبهه مقاومت مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: قدرت جمهوری اسلامی ایران برای دشمن قابل تصور نیست
فرمانده کل سپاه گفت: ما در موقعیت استثنایی از جنگ هستیم و توانسته‌ایم با نگاه به آموزه‌های دفاع مقدس قدرتی ایجاد کنیم که برای دشمن قابل تصور نیست.

رونمایی از نمایشگر چندمنظوره بالگردی (MFD) در نمایشگاه صنعت هوانوردی کیش
دستگاه MFD ساخت متخصصان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی کیش به نمایش گذاشته شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی در برابر توطئه دشمنان قرار گیرند
سردار نقدی گفت: امروز دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی در برابر توطئه دشمنان قرار گیرند و برای هر چیز یا دلیلی بیاورید یا دلیلی بخواهید.

شبیه‌ساز ایرانی پرواز وزارت دفاع رونمایی شد
سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در راستای توسعه فناوری هوایی و کمک به هوانوردی عمومی در کشور دستگاه شبیه‌ساز پرواز با نام تجاری فراسیم (FARASIM) را جهت استفاده علاقمندان ارائه داد.

امیر سرتیپ دادرس:
دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال ضربه زدن به هویت و وفاق ملی است
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تعمیق شکاف‌ها، تغییر ارزش‌ها و ضربه زدن به هویت و وفاق ملی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
آمریکا به دنبال ناامیدی سازی ملت به ویژه جوانان است/ آمریکا دشمن بشریت و همه ادیان است
حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه دشمنان و در رأس آن‌ها آمریکا، با به کارگیری ابزار‌های رسانه در جنگ نرم درصدد ناامید سازی ملت به ویژه جوانان است، گفت: جوانان ایرانی، اهل بصیرت، دشمن شناس و در صحنه هستند و با خواندن دست آمریکا، امکان جولان دهی را از این شیطان بزرگ گرفته‌اند.

امیر سرتیپ حاتمی در بازدید از سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی نیروی پدافند هوایی:
مأموریت نیروی پدافند هوایی از حیث امنیت‌آفرینی برای کشور بسیار حائز اهمیت است
امیر سرتیپ حاتمی در بازدید از دستاورد‌ها و نوآوری‌های دفاعی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: مأموریت نیروی پدافند هوایی از حیث امنیت‌آفرینی برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

مقادیری سلاح و مهمات در مرز‌های جنوب غرب کشور کشف شد
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلای نیروی زمینی سپاه در جنوب غرب کشور از کشف مقادیری سلاح و مهمات در مرز‌های جنوب غرب کشور خبر داد.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
برگزاری رزمایش‌های عمومی و تخصصی نیروی دریایی ارتش
امیر دریادار «بلوچ» از برگزاری رزمایش‌های عمومی و تخصصی نیروی دریایی ارتش تا پایان سال جاری خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
بسیجیان جایگاه والایی در نظام اسلامی دارند
امیر ‌حیدری گفت: بسیجیان جایگاه والایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و با تمام وجود پای آرمان­‌های نظام و امامین انقلاب اسلامی هستند.

معاون قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه:
هیچ بن‌بستی برای خدمت‌رسانی به مردم وجود ندارد
سردار حزنی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و گروه‌های جهادی، هیچ بن‌بستی برای خدمت‌رسانی به مردم وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی:
فتنه اخیر فرصتی برای استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی است/ دفاع مقدس زمینه‌ساز اقتدار کشور شد
سردار سلامی با بیان اینکه ابهامی در فتنه اخیر وجود ندارد و صحنه آشکار است، گفت: این فتنه نیز فرصتی برای استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد؛
بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک «فجر ۲۰» با پیشرانش الکتریکی
امیر «خواجه‌فرد» بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک «فجر ۲۰» با پیشرانش الکتریکی خبر داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
تحول در علوم انسانی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت حوزه است
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: برای تحول در علوم انسانی باید از حوزه کمک بگیریم و اقداماتی که در برخی از دانشگاه‌ها انجام می‌شود، ضمن قصد قربت، باید با نظارت و حمایت جریان حوزوی دنبال شود تا خروجی مطلوب‌تری داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:
بازگشایی معبر‌های داخل و شرق پادگان زنجان هدیه ارتش به مردم این شهر است
امیر نعمتی با اشاره به اینکه بازگشایی معبر‌های پادگان موجب گره‌گشایی از کار مردم می‌شود، گفت: بازگشایی معبر‌های پادگان هدیه ارتش به زنجانی‌ها بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد؛
لزوم بهره‌گیری از «جهاد تبیین» برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان
امیر حیدری با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان، گفت: مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین فریضه‌ای فوری، عینی و ضروری است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
جمهوری اسلامی قدرت بلامنازع آمریکا را در هم شکست/ دعوای بین حق و باطل تمام‌شدنی نیست
دریادار «فدوی» گفت: دعوای بین حق و باطل هیچ وقت تمام‌شدنی نیست و آمریکایی‌ها ۴۴ سال است که با ایران اسلامی در حال جنگ و نزاع هستند و به لطف الهی جبهه حق این بار نیز پیروز این میدان خواهد بود.

روابط عمومی سپاه ناحیه امام رضا (ع) اعلام کرد؛
خانه تیمی آشوبگران در فردیس منهدم شد
تیم خرابکاری که در آشوب‌های اخیر فردیس کرج نقش داشتند، طی عملیاتی توسط سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شدند.

وزارت دفاع و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تفاهم‌نامه امضا کردند
وزارت دفاع برای ساخت هفت کالای راهبردی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
ارتقاء قابل توجه تراز دفاعی کشور/ مؤلفه جنگ نظامی دشمن را منتفی کرده‌ایم
سردار جلالی گفت: با انجام رزمایش‌های مختلف و اقدامات انجام شده در عرصه دفاع، مولفه جنگ نظامی دشمن را منتفی کرده‌ایم و در این عرصه به بازدارندگی کامل رسیده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در نزسا:
دشمنان با قمه‌کشی چند «لات» به اهدافشان نمی‌رسند
سردار آتانی با اشاره به شکست توطئه‌های متعدد دشمنان علیه ملت ایران، گفت: دشمنان با عربده‌کشی و قمه‌کشی چند لات بی سر و پا نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
دشمنان درپی از بین بردن اقتدار و استقلال نظام اسلامی هستند
امیر دریادار ایرانی گفت: دشمنان به دنبال از بین بردن اقتدار، استقلال و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند؛ ولی ما باید هوشیار باشیم تا دشمنان را مثل همیشه شکست دهیم.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تأکید کرد؛
لزوم هوشمندسازی ارائه خدمات به نیروهای مسلح
امیر دریادار «خواجه‌امیری» با تأکید بر لزوم هوشمندسازی ارائه خدمات به نیروهای مسلح، گفت: برای تحقق این امر، باید از نظرات هیأت‌های اندیشه‌ورز و نخبگان استفاده کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین:
حاج‌ قاسم بزرگ‌ترین شخصیت فرهنگی ایران است
سردار معروفی گفت: حاج‌ قاسم بزرگ‌ترین شخصیت فرهنگی در ایران است؛ چرا که نگاه‌ها را تغییر داد؛ حاج‌ قاسم با حضورش در خط مقدم محور مقاومت، به مردم این محور نشان داد که جان‌پناهشان فقط ایران است.

وزارت اطلاعات یک شبکه جاسوسی موساد را منهدم کرد+ فیلم
اعضای یک شبکه جاسوسی موساد توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات/ جهاد تبیین راهکار مقابله با جنگ شناختی است
دریادار سیاری با تأکید بر آمادگی نیرو‌های مسلح برای پاسخگویی به هر سطحی از تهدید، گفت: بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس، بومی‌سازی تجهیزات و راهبرد‌های نظامی، امروز ما را به توان بازدارندگی رسانده است.

افتتاح ۹۱۲ واحد سازمانی «نزاجا» با حضور سرلشکر باقری
آیین افتتاح ۹۱۲ واحد سازمانی نیروی زمینی ارتش با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در شهرک امیرالمومنین (ع) برگزار شد.

سرلشکر موسوی خبر داد؛
ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در ارتش
فرمانده کل ارتش با اشاره به ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان ارتش در قالب «طرح کوثر»، گفت: با برنامه‌های پیش‌بینی شده از سال ۱۴۰۳ که مسکن‌های طرح مهر ولایت آماده تحویل می‌شوند، دیگر هیچ مشکلی در حوزه مسکن کارکنان ارتش نخواهیم داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛
ساخت ۱۳ پادگان جدید از سوی «نزاجا»
امیر سرتیپ حیدری از احداث سنگر‌ها و پایگاه‌های مرزی و همچنین ۱۳ پادگان جدید توسط نیروی زمینی ارتش خبر داد.

سرلشکر باقری در مراسم افتتاح منازل مسکونی ارتش:
ارتش در ایجاد بازدارندگی و ارتقاء امنیت همواره در خط مقدم بوده است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ارتش جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس، ایجاد بازدارندگی در دفاع از کشور و ارتقاء امنیت و آرامش در راه پیشرفت کشور، همواره در خط مقدم بوده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه خبر داد؛
اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲ هزار سرباز مهارت‌آموخته
سردار زاده‌کمند با اشاره به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دو هزار نفر از سربازان مهارت‌آموخته، گفت: برای تسهیل‌گری اشتغال مهارت‌آموزان در سال جاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی کردیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:
تغییر رویکرد نیروهای مسلح به سربازان/ مهارت‌آموزی باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود
امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: مهارت باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود؛ یعنی مهارت‌آموزی را می‌بایست از سطوح پایین‌تر در مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کنیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:
افتتاح «مرکز نوآوری سرباز» در آینده نزدیک/ بیش از ۹۰ درصد نیاز دفاعی کشور را تأمین می‌کنیم
سردار فرحی از همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در این شرکت‌ها سرباز‌انی فعالیت دارند که ۹۸ درصد آن‌ها بعد از سربازی، یا جذب این‌ شرکت‌ها می‌شوند و یا خود شرکتی را تأسیس می‌کنند.

شهادت ۴ تن از نیرو‌های مدافع امنیت در منطقه مرزی سراوان
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت چهار تن از نیرو‌های مدافع امنیت در منطقه مرزی سراوان در اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی در جنوب شرق کشور خبر داد.

نمایش ظرفیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه پدافند غیرعامل
هفتمین نمایشگاه تخصصی صنایع بومی پدافند غیرعامل ۱۹ تا ۲۲ دی‌ ۱۴۰۱ با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‎شود.

جانشین فرمانده کل سپاه:
ساخت بنادر مهم در جنوب کشور توسط سپاه/ خط مقدم جنگ فعلی در دست بانوان است
سردار فدوی با بیان اینکه اکنون بنادر مهم در جنوب کشور ساخت سپاه است، گفت: جنگی الان جاری است که خط مقدمش دست خانم‌هاست. در این جنگ زن‌ها محور هستند و دشمنان به ارزش‌هایی چون حجاب هجمه وارد کرده‌اند. این خباثت از شیطان است و آمریکایی‌ها از او تبعیت می‌کنند.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
حفظ اقتدار کشور در گرو فعالیت‌های مهندسی رزمی
اگر خواهان حفظ و ارتقای اقتدار کشور هستیم، باید امروز در بخش مهندسی رزمی به خوبی کار شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
نگرانی آمریکا از پیشرفت جمهوری اسلامی/ ملت ایران تسلیم‌شدنی نیست
حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین دشمن بشریت است، گفت: ملت ایران که دست‌پرورده مکتب امام حسین (ع) است، تسلیم دشمن نخواهد شد.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:
حاج قاسم روح مقاومت را تقویت کرد/ دشمن جرأت اقدام نظامی علیه ایران را ندارد
امیر سرتیپ گلفام گفت: شهید سلیمانی محور مقاومت را چنان فعال کرد که امروز در حوزه نظامی به بازدارندگی رسیده‌ایم؛ به نحوی که دشمن جرأت اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

مشاور شهید سلیمانی:
پیروزی‌های جبهه مقاومت مرهون پیگیری‌های شهید سلیمانی بود
سردار ایرانمنش با اشاره به مجاهدت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: پیروزی‌های جبهه مقاومت مرهون پیگیری‌های سردار سلیمانی بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:
لزوم آینده‌پژوهی در ارتش برای مواجهه با تهدیدات نوین/ خط تولید ناوشکن داریم
دریادار سیاری گفت: ما امروز قدرتمندیم و در برابر همه تهدیدات ایستاده‌ایم؛ اما در زمینه تسلیحات باید نگاهی به آینده داشته باشیم و مطابق با حرکت رو به رشد علم و فناوری پیش برویم تا بتوانیم پاسخگوی تهدیدات آینده باشیم.

به‌مناسبت هفته پژوهش؛
مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر نیروی هوایی ارتش برگزار شد
به‌مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر نیروی هوایی ارتش با حضور رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو برگزار شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش:
نیروی هوایی در تمامی حوزه‌های علمی و عملیاتی پیشگام است
امیر سرتیپ طالب‌زاده گفت: نیروی هوایی ارتش با اتکا بر علم، دانش و تجربیات دفاع مقدس، در تمامی حوزه‌های علمی و عملیاتی پیشگام است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها