ما متحدیم/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مهار جنگ ترکیبی با پیروی از ولی فقیه محقق می‌شود

سردار ملکی گفت: مهار جنگ ترکیبی با پیروی از ولی فقیه محقق می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 16March 2023

مهار جنگ ترکیبی با پیروی از ولی فقیه محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شب چهارشنبه در جمع راهیان نور در اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر با اشاره به اینکه خرمشهر به خاطر وضعیت استراتژیکی که دارد، همیشه مورد توجه دشمنان ایران بوده است، اظهار داشت: این شهر چهار بار به اشغال درآمد، یک بار توسط دولت عثمانی در سال ۱۸۵۷ میلادی، دولت ایران سلیمانیه را بخشید تا عثمانی را از خرمشهر بیرون کند.

وی با بیان اینکه خرمشهر دو بار دیگر توسط انگلیسی‌ها اشغال شد، گفت: در سال ۱۸۸۳ که دولت ایران هرات را بخشید و خرمشهر آزاد شد.

سردار ملکی ادامه داد: همچنین در سال ۱۳۲۰ که روس‌ها منطقه شمال آذربایجان غربی و شرقی را گرفته بودند و روی افکار مردم کار می‌کردند و دنبال امتیاز نفت شمال هم بودند، انگلیسی‌ها بخاطر منافع خودشان و اینکه روس‌ها تسلط پیدا نکنند، پیشنهاد دادند که هر دو، از کشور خارج شوند.

این مسئول با بیان اینکه خرمشهر یک بار در چهارم آبان ۵۹ توسط سپاه سوم ارتش عراق به اشغال درآمد، تصریح کرد: سپاه سوم ارتش عراق با دو لشکر از چهار محور به خوزستان حمله کرد که یک محور آن شلمچه به خرمشهر بود و رزمندگان و مردم در یک مقاومت ۳۵ روزه، کوچه به کوچه، خیابان به خیابان جانانه دفاع کردند و رشادت‌ها آفریدند و نهایتا خرمشهر پس از ۵۷۵ روز در سوم خرداد ۱۳۶۱ طب عملیات بیت المقدس آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در آزادی خرمشهر ۲۴ هزار جانباز و قریب به شش هزار شهید تقدیم کردیم، عنوان کرد: در این عملیات ارتش و سپاه نقش ویژه داشتند، رزمندگان مازندران در تیپ بیت المقدس، تیپ کربلا و تیپ ۲۷ نور سازماندهی شده بودند.

وی شمار شهدای مازندرانی در آزادسازی خرمشهر را ۲۷۰ شهید اعلام کرد و با اشاره به اینکه چرا بعد از خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد، افزود: بخشی از خاک ایران دست عراق بود و برای بازپس گیری این مناطق جنگ ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس به همه اهدافمان رسیدیم، به دستاورد‌های عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اذعان داشت: آزادسازی ۵ هزار و چهارصد کیلومتر از خاک کشور یکی از دستاورد‌ها بود.

سردار ملکی با بیان اینکه مازندران در هشت سال دفاع مقدس میزبان ۵۰ هزار جنگ زده خوزستانی بود، به نقش ویژه استان در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: در حماسه مقاومت و هم حماسه آزادی رزمندگان و مردم عرب خرمشهر نقش ویژه‌ای داشتند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه باید شهید جهان آرا را به نسل جوان امروز معرفی کنیم، گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر با تفکر عاشورایی، نگاه عشق و ایثار و خدامحوری پیروزی رقم خورد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه در این عملیات ۱۹ هزار اسیر و ۱۶هزاز کشته و مجروح از عراقی‌ها گرفتیم، ادامه داد: حماسه مقاومت و آزادی مردم در خرمشهر باید ماندگار شود.

این مسئول همچنین با گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم «مجتبی برسنجی» به نقش مدافعان حرم در دفاع از حرم اهل بیت (ع) و ارزش‌های اسلامی اشاره و بیان کرد: امروز در جنگ رسانه ای، اقتصادی و ترکیبی باید تابع امر و فرمان ولی فقیه باشیم که پیروزی با ماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار