دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت:

استانداران از ‌نخبگان بهره ببرند/ ورود مردم به تصمیم‌سازی‌های دولتی

عبادتیان گفت: سازوکارهای ورود مردم به تصمیم‌سازی‌های دولتی باید پیگیری و از حضور نخبگان نیز استفاده شود.
کد خبر: ۵۷۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ - 16March 2023

انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین الگوی یک انقلاب مردمی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید احمد عبادتیان» دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت صبح امروز در دهمین جلسه شورای اداری لرستان، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ با پشتیبانی مردم انقلاب اسلامی را تشکیل داد و این انقلاب بزرگ‌ترین الگوی یک انقلاب مردمی است.

وی با اشاره به پیروزی جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ افزود: امام خمینی (ره) در این روز پیام امامت امت و روز فتح و ظفر ملت را اعلام کرد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه ۶۰ درصد زنان در دوران پیش از انقلاب بی‌سواد بودند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی عزت و آبادانی را در مناطق مختلف کشور برقرار کرد.

وی با اشاره به نقش عظیم مردم در دوران دفاع مقدس بیان کرد: مادران شهید به‌عنوان میراث‌داران حضرت فاطمه(س) به الگوی امامت و وراثت حقه نائل آمده‌اند.

عبودتیان به مقبولیت شهید حاج قاسم سلیمانی در بین مردم اشاره کرد و گفت: 93 تا 97 درصد افکار عمومی در نظرسنجی‌ها نگاه مثبت خود را به این سردار اعلام کرده‌اند.

دستیار رئیس‌‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت تصریح کرد: رئیس‌جمهور دولت سیزدهم سه اقدام را برای مردمی‌سازی  در هنگام تنفیذ درخواست کردند و به سفرهای استانی و دیدار حضوری با مردم تأکید دارند.

عبودتیان با اشاره به پیگیری مصوبات مردمی اظهار داشت: سازوکارهای ورود مردم به تصمیم‌سازی‌های دولتی باید پیگیری و از حضور نخبگان نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه دولتمردان باید به نقش ورود مردم در تصمیم‌گیری‌ها واقف باشند، افزود: یک راه 80 کیلومتری در منطقه منارتپه استان گلستان با مشارکت مردم و با یاد شهید سلیمانی احداث شده است.

دستیار رئیس‌‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت عنوان کرد: 6 میلیارد تومان از 10 میلیارد تومان اعتبار احداث راه منطقه منارتپه توسط مردم جمع‌آوری و چهار میلیارد تومان دیگر توسط بنیاد علوی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 97 نهاد مردم‌نهاد در ابتدای انقلاب داشته‌ایم و این مشارکت باید در همه زمینه‌ها باشد، بیان کرد: فلسفه مردمی‌سازی دولت تجدید عهد با اهداف اولیه انقلاب بوده و بسیج عصاره نهادهای انقلابی است.

عبودتیان با اشاره به اینکه توجه به گفتمان‌سازی در کشور ضروری است، گفت: دولتمردان باید متوجه الگوها با تراز انقلاب اسلامی باشند و همچنین ایجاد حلقه‌های میانی و رفع موانع قانونی در دستور کار قرار گیرد.

دستیار رئیس‌‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به پیگیری احداث راه‌آهن در لرستان تصریح کرد: این استان دارای بهترین اراضی مرغوب، بهترین منابع آبی و خاک حاصلخیز بوده و همچنین دارای نیروی انسانی کارآمد و هوشمند است.

اهتمام دولت سیزدهم مشارکت حداکثری مردم در امور است

عبودتیان همچنین ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین هدف دولت سیزدهم این است که اهداف پنج گام انقلاب اسلامی را به ساماندهی برساند.

وی با اشاره به استقرار مردم‌سالاری دینی در کشور افزود: دولت سیزدهم در همه تصمیات اجرایی و نظارتی مردم را وارد میدان کرده است.

دستیار رئیس‌‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت عنوان کرد: بهترین نمود مشارکت مردم در زمان دفاع مقدس و تأسیس نهادهای انقلابی است و این رویداد باید در زمان حاضر نیز بازخوانی شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های نهادهای دولتی که توانایی استفاده از مشارکت‌های مردمی را داشته باشد باید شناسایی شود و باید این اقدام نیز در حوزه ‌ای مختلف تعمیم یابد.

عبودتیان با اشاره به حضور فعال مردم لرستان در فعالیت‌های اجتماعی گفت: مردم این استان در هنگام بحران‌ها پای کار هستند و نمونه بارز این اقدام در سیل پلدختر مشاهده شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار