همزمان با آخرین پنج‌شنبه سال صورت می‌گیرد؛

غبارروبی مزار شهدای شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران

مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از صبح امروز (پنج‌شنبه)، با حضور در گلزارهای شهدا، آرامستان‌ها و صحن مطهر امامزادگان، مزار درگذشتگان به ویژه شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس را غبارروبی کردند.
کد خبر: ۵۷۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ - 16March 2023

غبارروبی مزار شهدای شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از صبح امروز پنجشنبه، با حضور در گلزارهای شهدا، آرامستان‌ها و صحن مطهر امامزادگان که اموات خود را در آن به خاک سپرده‌اند، ضمن غبارروبی از مزار درگذشتگان به ویژه شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، با نثار فاتحه و توزیع خیرات، یاد درگذشتگان را گرامی داشته و برای آنان طلب بخشش و مغفرت از درگان الهی کردند.

در مسیرهای منتهی به آرامستان‌ها، بازار فروش گل و سبزه داغ است و بسیاری از مردم با قرار دادن گل و سبزه بر مزار شهیدان و اموات، یاد آنانی که تا چندی پیش در کنار آنان بوده و با مشیت الهی، جان به جان آفرین تقدیم کردند را گرامی داشته و به یاد آن‌ها خود را برای استقبال از سال جدید آماده کردند.

مرقد مطهر امامزادگان یحیی، حسین‌رضا، سید فتح‌الله، طاهر و مطهر و هادی ورامین، صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) پیشوا، امامزاده بی‌بی زبیده و امامزاده ابراهیم قرچک و آرامگاه ده امام و امامزاده طالب پاکدشت پذیرای مردمی است که در آخرین پنج‌شنبه سال یاد عزیزان‌شان را گرامی داشتند و با پخش خیرات برای آنان آمرزش الهی طلب کردند.

در شهرستان مقدس پیشوا زائران و مجاوران حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، با حضور در صحن مطهر ایشان، ضمن زیارت بارگاه این امامزاده جلیل القدر، بر سر مزار اموات و درگذشتگان رفته و نذورات و خیرات خود را بین مردم پخش کردند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار