قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا با توسل به مسمومیت دانش‌آموزان

پارلمان اروپا در ادامه اقدامات مداخله‌جویانه خود در امور کشورها، قطعنامه دیگری را علیه ایران صادر کرد.
کد خبر: ۵۷۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴ - 16March 2023

قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا با توسل به مسمومیت دانش‌آموزانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پارلمان اروپا در ادامه تلاش‌های عبث برای افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست موسوم به «تروریستی»، به بهانه مسمویت دانش‌آموزان دختر در ایران، قطعنامه ضدایرانی را صادر کرد.

قانونگذاران اروپایی در این بیانیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا درباره آنچه «موج مسمویت دختران در مدارس ایران» خوانده شده، تحقیقات مستقلی را انجام دهد.

پارلمان اروپا در این قطعنامه ضدایرانی که با ۵۱۶ رای موافق، ۱۴ رای ممتنع و ۵ رأی مخالف به تصویب رسید، مدعی «تلاش برای ساکت کردن صدای زنان و دختران ایران» شده و از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواسته تا «صدور روادید، امتیاز پناهندگی و کمک‌های اضطراری به افرادی که مجبور به ترک ایران هستند را تسهیل کند.»

این قطعنامه مداخله‌جویانه و خصمانه در ادامه تلاش‌های نافرجام پارلمان اروپا برای شعله‌ور نگه داشتن آتش اغتشاشات اخیر در ایران صادر شده است.

مقامات ایران تاکنون چندین فرد را در رابطه با بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان دختر بازداشت کرده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز درخصوص مسمومیت دانش‌آموزان فرمودند: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند؛ این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است. اگر مسمومیت دانش‌آموزان اثبات شود، باید عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند. در مورد این افراد هیچ عفوی نخواهد بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها