استقبال علاقمندان حوزه ایثار و شهادت از کارگاه «داستان نویسی» در قم

کارگاه داستان نویسی دفاع مقدس امروز با استقبال چشمگیر علاقمندان حوزه ایثار و شهادت در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳ - 16March 2023

استقبال علاقمندان حوزه ایثار و شهادت از کارگاه داستان نویسی در قم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، کارگاه «داستان نویسی» امروز در آستانه برگزاری جشنواره ملی داستان کوتاه دفاع مقس «یوسف» با حضور جمع زیادی از معلمان، دانشجویان، دانش آموزان، حوزویان، اصحاب قلم و ... برگزار شد.

در این کارگاه که به همت معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، «احسان عباسلو» دبیر جشنواره ملی داستان کوتاه «یوسف» به ارائه مباحثی از جمله عناصر اصلی داستان شامل شخصیت، موقعیت و کنش و نیز روش‌های خلق شخصیت و انواع گره و تعلیق پرداخت.

وی با بیان اینکه برخی شخصیت‌ها یافتنی و برخی بافتنی هستند، عنوان کرد: برای خلق شخصیت باید تخیل کرد و برای خلق داستان باید در فضا قرار گرفت. مثلا اگر موضوع داستان اردو‌های راهیان نور هست، تا در این موقعیت قرار نگرفته باشیم، نمی‌توانیم فرایند داستانی برای آن تعریف کنیم.

در کارگاه فوق، از مریم پیرزاده، زینب محبوب و فاطمه قائم پناه که در زمینه تولید پادکست شهدای استان قم با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همکاری داشتند، با حضور حجت الاسلام علی لقمانپور مدیر این مجموعه، تجلیل شد.

همچنین افسانه بیرانوند، مریم احمدپور، فاطمه اعظمی، عصمت علیزاده، نرگس ریش سفیدی، کبری یارمحمدی، مرضیه سادات یثربی، عباس غلامی، سلمان ابوطالبی و سیدمحمدرضا راستگو نیز به سبب همکاری در زمینه تولید کتاب صوتی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها