اثری تازه و خواندنی از نشر سرو؛

«حسینِ مسیح» متولد شد!

کتاب «حسینِ مسیح» نوشته کوثر دانش نویسنده جوان و خوش فکر در ۱۹۸ صفحه و با شمارگان ۲۰۰ نسخه توسط نشر سرو منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۵۷۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ - 17March 2023

«حسینِ مسیح»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «حسینِ مسیح» نوشته کوثر دانش نویسنده جوان و خوش فکر در ۱۹۸ صفحه و با شمارگان ۲۰۰ نسخه به‌تازگی توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«حسین مسیح» مجموعه داستان‌های کوتاه (مینیمال) با موضوع نهضت عاشورا و پیوند آن با دفاع مقدس می‌باشد که نویسنده در ۱۱۴ داستان به قلم تحریر در آورده است و ترتیب چینش داستان‌ها بر مبنای محتوای آثار، ابتدا عاشورایی است و سپس کم کم به سمت محتوای دفاع مقدسی پیش می‌رود و گاهی هر دو محتوا در کنار هم داستان را عاشورایی - دفاع مقدسی می‌کنند. در این مجموعه داستان کرونایی- عاشورایی نیز مشاهده می‌کنیم که از نوآوری و دید روزامد برخوردار است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«نگذاشت مثل همیشه که مادر لباس هاش را می‌شست این پیراهن را هم او بشورد. خودش در لگن انداخت، گذاشت خوب خیس خورد و چنگ زد و آب کشید و چلاند و انداخت روی بند تا خشک شد و بعد اتو کرد. این دو روز برایش فرق داشت، از بقیه روز‌های این دهه، و شاید از بقیه دهه‌ها و روزها. حتی تمام امروز وقتش پای ایستگاه صلواتی اش رفت. مادرش هر سال شربت درست می‌کرد و البته که این سال‌ها میان دسته‌های عزادار طرفداران زیادی هم پیدا کرده بود. دستورالعملش رازی بود که فقط مادر می‌دانست، و مادر می‌دانست که به یاد پسر شهیدش که تاسوعایی بود شهید شده بود بایست همان شربت همیشگی اش را الان درست کند. دبه‌های آماده‌ی شربت را که تا دم در برد چشمش به مادر افتاد که روبروی قاب عکس پسرش صلیب می‌کشید.»

این کتاب با شمارگان ۲۰۰ نسخه و بهای ۱۹۸ هزارتومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شماره ۸۸۶۵۷۰۲۶ داخلی (۶۵۶ و ۶۵۷) تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار