عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد؛

جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه/ خدمت سربازی حرفه‌ای می‌شود

حیدری گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به سرانجام برسد.
کد خبر: ۵۷۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ - 17March 2023

جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه/ خدمت سربازی حرفه‌ای می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال بررسی هستیم تا بتوانیم در مورد شیوه سربازی تجدیدنظر انجام دهیم، اظهار داشت: طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و مطابق با آن ما به دنبال آن هستیم که در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود.

حیدری بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم که خدمت سربازی حرفه‌ای می‌شود و در بسیاری از کشور‌ها از این گونه است. اگر قرار باشد خدمت سربازی حرفه‌ای شود، افراد ۵ سال تعهد می‌دهند، اما حقوق آنان مانند یک درجه دار خواهد بود و اگر در آن پنج سال اثبات کردند که شرایط یک فرد نظامی را دارند و خودشان هم تمایل به این موضوع داشته باشند، در صورت طی کردن مراحل لازم می‌توانند نیروی رسمی نظامی شوند و به کار خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً باید اصلاحاتی در شیوه خدمت سربازی انجام شود و ما به وضعیت فعلی سربازی نقد داریم. از آنجایی که خدمت سربازی در کشور ما حرفه‌ای نیست، از آن به سربازی اجباری تعبیر می‌شود و، اما زمانی که سربازی حرفه‌ای شود، مشمولان با علاقه و رغبت خدمت سربازی را انجام می‌دهند، حقوق خوبی دریافت و تلاش می‌کنند که درجه دار و افسر موفقی شوند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس طرحی که در حال بررسی در کمیسیون امنیت ملی مجلس است، ما به دنبال آن هستیم که سربازی حرفه‌ای شود و تغییراتی در حقوق سربازان هم اعمال شود. طرح اصلاح قانون نظام وظیفه الان در مرحله بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است و تلاش می‌کنیم این موضوع در مجلس یازدهم بررسی شود و به سرانجام برسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها