معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

ولایت‌مداری صفت بارز شهدا است

«جان‌نثاری» گفت: ولایت‌مداری صفت بارز شهدا است. جوانان امروز اگر شهدایی زندگی کنند و صفات و خصوصیات بی‌توقعی، ولایت‌مداری و اعتقادات شهدا را در خود به‌وجود بیاورند به جوانان آن‌روز دست پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ - 17March 2023

ولایت‌مداری صفت بارز شهدا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان امروز (جمعه) در سی و هشتمین یادواره سرداران و یکصد شهید شهر ونک از شهرستان سمیرم، اظهار داشت: شهر ونک در زمان جنگ با حدود ۲ هزار نفر جمعیت روستایی که دسترسی به جایی نداشته و حدود ۵۰۰ مرد جنگ در این روستا حضور داشتند که از این تعداد ۲۰ درصد یعنی صد نفر شهید شدند و بقیه نیز جانباز، آزاده و یادگاران جنگ هستند.

وی عنوان کرد: تقدیم یکصد شهید گلگون کفن توسط مردم شهیدپرور شهر ونک نسبت به سرانه جمعیت در هشت سال دفاع مقدس زبان‌زد و مورد احترام است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید فرهنگ شهیدپروری و شهادت با بیان خوب اعتقادات شهدا زنده بماند، تصریح کرد: راه شهدا بزرگ و در این مسیر به حد اعلا کار کردن سخت است اما دست نیافتنی نیست؛ جوانان باید بدانند با اعتقادات درست و درست زندگی کردن به نماد شهادت دست پیدا می‌کنند اما اگر مختصات درست بیان نشود، حرکت‌آفرین و امید آفرین نخواهد بود.

جان‌نثاری افزود: باید برای جوانان به‌گونه‌ای حرف نزد که شهدا انسان‌های دست نیافتنی هستند، بلکه مردان میدان خودشان را نشان می‌دهند و در این راستا شهید «محسن حججی»، شهدای مدافع امنیت، سلامت و حرم هم در این عصر حضور داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه ولایت‌مداری صفت بارز شهدا است، یادآور شد: جوانان امروز اگر شهدایی زندگی کنند و صفات و خصوصیات بی‌توقعی، ولایت‌مداری و اعتقادات شهدا را در خود به‌وجود بیاورند به جوانان آن‌روز دست پیدا می‌کنند.

در پایان مراسم از کتاب «سردار آدینه» زندگی‌نامه و خاطرات سردار شهید «اسکندر محمودی» فرمانده گردان یا زهرا (س)، لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، تیپ قمر بنی هاشم و مستند «حماسه یک روستا» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار