امام جمعه داراب:

جهان باید ایران را به عنوان قدرتی جهانی و اثرگذار بپذیرد

حجت‌الاسلام «خسروی» گفت: هر سه کشور چین، ایران و عربستان به‌نوعی به توافق ایران و عربستان نیاز دارند و در شرایط فعلی دست برتر، دست ایران است.
کد خبر: ۵۷۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ - 17March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام «محمدرضا خسروی» امام جمعه شهر داراب، ظهر امروز در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این شهر اظهار داشت: هر سه کشور چین، ایران و عربستان به‌نوعی به توافق ایران و عربستان نیاز دارند و در شرایط فعلی دست برتر، دست ایران است و بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت آقای رئیسی به‌شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی، این توافق محصول  پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

امام جمعه داراب ادامه داد: البته در تحلیل این رویداد باید بدون بزرگ‌نمایی و ذوق‌زدگی مواجه شد و  واقعیت این است که در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت باید تعهدات عربستان راستی‌آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی گردد.

حجت‌الاسلام خسروی افزود: در این شرایط، بیشترین خسارت و زیان نصیب رژیم مفلوک صهیونیستی، آمریکا، مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود، رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا از موفقیت در اغتشاشات و جنگ ارزی و تحریم و ... ناامید شد و حالا با این موافقت پیام می‌دهد که تمایل دارد با ایران به توافقاتی برسد.

حجت‌الاسلام خسروی اضافه کرد: آمریکا به این واقف است که ایران هم بدون امتیازگیری و اثبات حسن نیت آمریکا، حاضر نیست پای میز مذاکره بیاید و توافقی را انجام بدهد بنابراین در ابتدا به واسطه عربستان امتیازاتِ قابل تاملی را به ایران می‌دهد تا ایران را قانع کند که به دنبال یک توافق برد برد است!

ایران در سال جاری به ۲۵ توافق بزرگ جهانی دست یافته است

امام جمعه داراب خاطرنشان کرد: یادمان باشد که اکنون دست برتر، دست ایران است، فقط کافی است به تحولات، تعاملات و کنش های پیرامونی ایران کمی توجه داشته باشیم تا دریابیم کشورمان با سرعت در حال تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی و اثرگذار در جهان است.

حجت الاسلام خسروی افزود: از طرفی تحریم‌ها نیز به سرعت در حال خنثی شدن و نتیجه عکس دادن است.

وی گفت: اگر به توافقاتی که ایران در طول یک‌سال اخیر دست پیدا کرده با دقت نگاه کنیم، در آینده خواهیم دید که ایران چگونه آمریکا را به زانو زدن و تعظیم نسبت به بزرگی و عظمت جمهوری اسلامی ایران و استقامت مردمش وادار خواهد کرد.

سه شنبه آغاز سال نو و طبیعت، پنجشنبه آغاز سال معنویت

حجت‌الاسلام خسروی در بخش دیگری از سخنان خود به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: شَرَف تقارن زمانی بهار سال 1402 با ماه رمضان را باید مصداقی از مصادیق این بیان شریف قرآن یعنی «نُورٌ عَلَى نُورٍ» بدانیم.

وی اظهار داشت: همْ‌زمانی بهار طبیعت و بهار فطرت و تقارن دگرگونی شگرف طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی است برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش؛ چرا که انسان در این دو بهار، می‌تواند سرتاسر آفاق و حتی انفس خود را سرشار از آثار الهی ببیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار