نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

کشف حجاب‌ در جامعه‌ای که هشت هزار شهید تقدیم راه خدا کرده زیبنده نیست

آیت‌الله «فلاحتی» با اشاره به کشف حجاب برخی زنان گفت: در استانی مانند گیلان که هشت هزار شهید تقدیم راه خدا و اسلام کرده، شایسته نیست عده‌ای در خیابان‌هایش کشف حجاب کنند؛ از پدران، مادران و شوهران این زنان هم انتظار دادیم غیرت به خرج دهند.
کد خبر: ۵۷۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 17March 2023

کشف حجاب‌ در جامعه‌ای که هشت هزار شهید تقدیم راه خدا کرده زیبنده نیستبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) اولین معلم بشر بوده است اظهار داشت: پیامبر اسلام، کتاب و حکمت را به بشر آموخت و معلم بعدی بشر هم امیرالمومنین علی (ع) بود و جایگاه این دو معلم بشری را هیچ معلمی نمی‌تواند پُر کند.

وی با اشاره به نقش معلمان و تلاش آنان در راستای آموختن علم به فرزندان این مرز و بوم تصریح کرد: قدر معلمان و آموزگاران خود را بدانیم؛ خداوند متعال هم توجه به مربیان و معلمان را در قرآن متذکر شده است.

آیت‌الله فلاحتی به سالروز هجوم وحشیانه و دژخیمانه نظامیان پهلوی خائن به مدرسه فیضیه قم در سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و گفت: در این حمله، شهید سید یونس رودباری مورد شکنجه قرار گرفت و سیاه‌رویی این جنایت برای خاندان پهلوی و عزت برای فیضیه ماند.

امام جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و در این ماه عزیز باید به قرائت قرآن توجه داشته باشیم از سوی دیگر در روایات آمده اگر انسان در مجلسی بنشیند و کلماتی از دین خدا را فرابگیرد، هر مجلس برابر با ختم قرآن ثواب دارد.

وی خواستار بازگشایی مساجد در مناطق مختلف استان و دعوت از روحانیون شد و افزود: منطقه‌ای که مسجد آن بسته باشد، رحمت خدا نازل نمی‌شود و مردم هم در ماه مبارک رمضان سعی کنند نماز جماعت را در مسجد بخوانند و بدانند اقامه هر رکعت نماز جماعت در مسجد فضیلت بسیار دارد و مجالس و مراسمات هم کوتاه و مختصر شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به مسئله توافق بین ایران و عربستان عنوان کرد: فعلاً از اظهارنظر درباره جزئیات آثار این توافق خودداری می‌کنیم، اما قطعاً این توافق برای چین، ایران و عربستان بی‌اثر نخواهد بود و یکی از رویداد‌های خوب سال ۱۴۰۱، این ایجاد رابطه و حُسن همجواری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی نهایت صبر و استقامت را برای دوری از درگیری و دخالت در امور همسایگان به‌کار گرفته است افزود: نگرانی شدید صهیونیست‌های غاصب از این توافق نشان می‌دهد این توافق به‌نفع ایران و عربستان خواهد بود البته جمهوری اسلامی از اصول و مبانی خود در حمایت از جبهه مقاومت، حفظ ارزش‌ها و اصول مرز‌های عقیدتی، فکری و سیاسی خود دست برنمی دارد.

وی با اشاره به اظهادات پی‌در پی برخی رهبران اسراییل مبنی بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی در معرض سقوط است تصریح کرد: افسردگی میان سربازان این رژیم، برخورد سخت جبهه مقاومت با شهرک‌نشینان صهیونیست و تمرد نظامیان و خلبانان رژیم حکایت از آن دارد که زودتر از موعدی که رهبری پیش‌بینی کرده بودند، شاهد افول این رژیم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به کشف حجاب برخی دختران و زنان اشاره کرد و بیان داشت: اکثریت جامعه ایرانی پاکدامن و مومن هستند؛ اما به اندک زنان و دخترانی که کشف حجاب کردند می‌گویم شما با این عمل نشان می‌دهید که سر ناسازگاری با اسلام و قرآن دارید و بدانید روسیاه می‌شوید چراکه حجاب از احکام دین و قرآن است و کشف حجاب عملاً مخالفت با قرآن و قانون جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نظام اسلامی، مردم مسلمان و آگاه از کشف حجاب برخی زنان به‌شدت نگران هستند و ادامه این عمل زشت را در جامعه نمی‌پذیرند گفت: مجلس شورای اسلامی اخیراً جلسه‌ای پیرامون این موضوع برگزار کرد و سایر مسئولان نیز همه درصدد ارائه راهکار و جلسه هستند.

امام جمعه رشت ابراز داشت: در استانی مانند گیلان که هشت هزار شهید تقدیم راه خدا و اسلام کرده، شایسته نیست عده‌ای در خیابان‌هایش کشف حجاب کنند؛ از پدران، مادران و شوهران این زنان هم انتظار دادیم غیرت به خرج دهند.

وی به ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد گیلان برای مددجویان، زنان سرپرست خانوار و جوانان در سال ۱۴۰۱ با صرف هزینه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی اشاره و بیان کرد: طبق آمار، استان گیلان به‌لحاظ میزان بیکاری جزو استان‌های آخر کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها