روایت شهید بابایی از عقب‌نشینی بعثی‌ها در میانه عملیات خیبر+ فیلم

شهید حسین بابایی از فرماندهان استان زنجان خاطره‌ای از عقب نشینی بعثی‌ها و یکی از امداد‌های غیبی جبهه که منجر به نجات جان رزمنده‌ها شد صحبت کرد.
کد خبر: ۵۷۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۳ - 20March 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار شهید «حسین بابایی» از فرماندهان زنجانی دفاع مقدس در فیلم ضبط شده‌ای که با زبان ترکی در آن صحبت می‌کند خاطره‌ای از عملیات خیبر را روایت کرده است.

او در این فیلم می‌گوید:

«عملیات خیبر در حال پدافند بودیم که دشمن پاتک زد. از آن طرف به ما دستور حرکت دادند و تا ۲۰۰ متری دشمن رسیدیم. تانک‌ها نزدیک ما شده بودند و برادران هرچقدر آرپی جی می‌زدند تانک‌ها تا ۲۰ متری ما رسیدند. نمی‌دانم خداوند چه کرد و چه امداد غیبی‌ای شد که به دل بعثی‌ها انداخت برگردند. تانک‌ها خود به خود برگشتند و رفتند.

روایت شهید بابایی از عقب نشینی بعثی‌ها در میانه عملیات خیبر

پیام ما به مردم این است همانطور که در ابتدا به جنگ کمک کردند بازهم کمک کنند. این جنگ به گردن همه ما است و در قبال آن وظیفه شرعی داریم. این مسوولیتی است که فقط بر عهده بعضی برادرانی که جبهه می‌آیند نیست، بلکه از نظر مالی و جانی هر نوع خدمتی هست به این جنگ بکنیم.»

حسین بابایی در سال ۱۳۴۱ در زنجان به دنیا آمد. دوران مدرسه را در مدارس زنجان طی کرد و در جوانی با فعالیت‌های انقلابی مردم زنجان در مبارزه با رژیم ستمشاهی آشنا شد. او در سال ۱۳۶۰ به عنوان عضو فعال بسیج مسجد امیر المؤمنین (ع) فعالیت داشت و در سال ۱۳۶۱ به عضو سپاه پاسداران زنجان درآمد. سال ۱۳۶۲ برای شرکت در جبهه‌های دفاع مقدس و دفاع از مقدسات و میهن به جنوب رفت. در عملیات خیبر مجروح شد. سال بعد نامزد کرد. پیش از برگزاری مراسم عروسی بار دیگر به جبهه رفت و در عملیات بدر شرکت کرد کهدر همین عملیات به شهادت رسید. پیکر او پس از چند سال در سال ۱۳۷۴ به کشور بازگشت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار