ما متحدیم/ مدیر کاروان دانشجویی راهیان‌نور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«جهاد تبیین» اساس راهیان‌نور است/ راهیان‌نور دانشجویی موجب تربیت مدیر انقلابی می‌شود

«زمانی» با اشاره به این‌که «جهاد تبیین» اساس راهیان‌نور است، گفت: اگر راهیان‌نور به دانشجو هویت دهد، وی با هدف زندگی کند و نتیجه آن یک پدر و مادر انقلابی و یا مدیر انقلابی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸ - 19March 2023

«زمانی» مدیر کاروان دانشجویی راهیان‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس اعزامی به راهیان‌نور، با اشاره به تاثیر راهیان‌نور بر زائران دانشجو، اظهار داشت: دانشگاه‌ها، بدون برگزاری اردوی راهیان‌نور دچار کمبود بسیاری هستند؛ اما وقتی دانشجویان در راهیان‌نور شرکت می‌کنند، حتی در اردوهایی که توسط برخی از دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی ضعیفی اجرا می‌شود، اثرات قابل توجهی را بر روی آن‌ها دارد.

وی افزود: وقتی یک دانشجوی جوان که به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهد، به مناطق عملیاتی دفاع مقدس پای می‌گذارد و خود را روی خاک‌های مناطق عملیاتی می‌اندازد، بر زندگی اجتماعی آن‌ها تأثیر دارد.

این مدیر کاروان دانشجویی راهیان‌نور با بیان این‌که اتفاقی که در دانشگاه‌ها بعد از حضور دانشجویان در راهیان‌نور می‌افتد، این است که موجب می‌شود تا نگاه آن‌ها نسبت به هویت‌شان تغییر کند، گفت: یکی از مشکلات موجود در دانشگاه‌ها، گم شدن «هویت دانشجویی» دانشجویان است؛ اما وقتی دانشجویان به راهیان‌نور می‌آیند و می‌بینند که هم‌سن‌و‌سال‌های آن‌ها چگونه توانستند در دوران دفاع مقدس تکلیف خود را بشناسند و حتی بهترین فرصت‌های تحصیلی خود، برای ادای تکلیف بگذرند.

زمانی تأکید کرد: اگر این مسائل به دانشجو هویت دهد، وی با هدف زندگی کند و نتیجه آن یک پدر و مادر انقلابی و یا مدیر انقلابی می‌شود که چنانچه حداقل این تأثیرات نیز تحقق یابد، جزو بهترین برکات راهیان‌نور است.

وی با اشاره به تحقق «جهاد تبیین» مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در راهیان نور، تصریح کرد: «جهاد تبیین» اساس راهیان‌نور است و پیش از این هم در راهیان نور اتفاق می‌افتاده است.

زمانی گفت: دشمن یک آدرس اشتباه یا حقیقت ناقصی را به جوانان ما القاء می‌کند؛ اما وقتی جوانان به راهیان نور می‌آیند و با حقیقت مشکلات کشور آشنا می‌شوند و می‌فهمند که در دوران دفاع مقدس دشمن تا چه اندازه ناامیدی را ترویج می‌کرده است و یک عده قلیلی آمدند و بار عده کثیری از مردم را بر دوش گرفتند و امیدواری ایجاد کردند، این موضوع خود در آن‌ها امیدواری ایجاد می‌کند و جهاد تبیین را تحقق می‌بخشد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار