ما متحدیم/ مسئول شتاب‌دهنده ایثار و شهادت قرارگاه تحول اجتماعی به دفاع‌پرس خبر داد؛

اعزام بیش هزار نوجوان از ۲۲ محله کشور به یادمان‌های دفاع مقدس

موسوی گفت: امسال همچون سال‌های گذشته از محلات ۲۲ استان کشور بیش از یک هزار ۷۰۰ نوجوان به یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۸ - 19March 2023

اعزام بیش هزار نوجوان از ۲۲ محله کشور به یادمان‌های دفاع مقدس«سید یاسر موسوی» مسئول شتابدهنده ایثار و شهادت قرارگاه تحول اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به حضور خانواده‌ها و جوانان به صورت خودجوش در یادمان‌های هشت سال دفاع مقدش اظهار داشت: امسال دومین سالی است که بعد از همه گیری ویروس کرونا، جوانان و نوجوانان به صورت حضوری هم مسیر با راهیان نور از نزدیک با یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

موسوی افزود: امسال همچون سال‌های گذشته از محلات ۲۲ استان کشور بیش از هزار ۷۰۰ نوجوان با حضور در یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از نزدیک با نماد‌های دفاع مقدس آشنا شدند.

مسئول شتابدهنده ایثار و شهادت قرارگاه تحول اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌های این قرارگاه برای نوجوانان را می‌توان در سه بخش ما می‌توانیم، به توان تو و راهیان پیشرفت خلاصه کرد، خاطرنشان کرد: در بخش اول نوجوانان با همکاری یک دیگر به انجام کار‌های علمی مثل ساخت موشک‌های آبی، ساز‌های ماکارونی و ... می‌پردازند؛ در این بخش به آن‌ها این انگیزه داده می‌شود که نوجوانان این کشور می‌توانند کار‌های بزرگی در زمینه علمی هم انجام دهند.

وی اضافه کرد: در بخش به توان تو، این انگیزه به نوجوان داده می‌شود که بتواند با مشارکت یکدیگر در بهبود وضعیت محله خود سهیم باشد و به عنوان یک کنشگر اجتماعی فعالیت کند.

موسوی اظهار داشت: در بخش راهیان پیشرفت، نوجوانان با دستاورد‌های مختلف نظام جمهوری اشنا و از پالایشگاه‌های منطقه بازدید می کنند و آخر جهت وداع به زیارت شهدای گمنان معراج شهید محمودوند اهواز می‌روند.

مسئول شتابدهنده ایثار و شهادت قرارگاه تحول اجتماعی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های که برای نوجوانان در این سفر زیارتی وجود دارد می‌توان به بحث روایتگری، برگذاری کارگاه‌های علمی جهت استعداد یابی و استعداد سنجی، بیعت با شهدا، بحث گعده‌ها و گپ و گفت‌های خیابانی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها