بالگرد‌های سرنگون شده در عراق حامل شبه‌نظامیان «قسد» بود

گروه موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» (قسد) به کشته شدن شماری از اعضای خود در حادثه سقوط بالگرد در شمال عراق اعتراف کرد.
کد خبر: ۵۷۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ - 18March 2023

بالگرد‌های سرنگون شده در عراق حامل شبه‌نظامیان «قسد» بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چند روز پس از انتشار خبر مربوط به سقوط یک فروند بالگرد ترکیه در نزدیکی دهوک در شمال عراق که ارتش ترکیه آن را تکذیب کرده است، شبه نظامیان قسد اعلام کردند که در این حادثه چند تن از اعضای این گروه مسلح کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه همزمان با انتشار خبر سقوط بالگرد ترکیه‌ای در دهوک مدعی شد که حساب‌های نزدیک به حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک)، ادعای سرنگونی بالگرد ترکیه در استان دهوک عراق را منتشر کرده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که «این ادعا‌ها اساسا کذب است و اصلا هیچ بالگردی متعلق به نیرو‌های مسلح ترکیه در این منطقه [العمادیه]پروازی نداشته است».

تکذیب سقوط این بالگرد درحالی بود که پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از یک منبع امنیتی عراقی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد که به دنبال سقوط این بالگرد، هفت نظامی ترکیه‌ای کشته شدند.

این مقام امنیتی به این پایگاه خبری گفت که این بالگرد در منطقه "العمادیه" در استان دهوک سقوط کرده و علت سقوط آن هنوز مشخص نیست.

اما چند روز پس از این حادثه، نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد) امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که دو بالگرد حامل شماری از اعضای این گروه در شمال عراق سقوط کرده است.

قسد تأکید کرد که در این دو بالگرد، ۹ عضو ارشد این گروه از جمله «شروان کوبانی» فرمانده یگان مبارزه با تروریسم که برای تبادل تجربیات با کرد‌های عراق عازم این منطقه بودند کشته شدند.

این گروه مسلح که تحت حمایت آمریکا در شمال سوریه مستقر است، اعلام کرد که این دو بالگرد در راه سلیمانیه بودند که به خاطر بدی شرایط آب و هوایی سقوط کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها